Biuro Ministra
Agnieszka Sanojca
dyrektor
Maria Kordowska
zastępca dyrektora
sekretariat: (22) 63 49 460
e-mail: biuro-bm@mz.gov.pl
Adres do korespondencji:
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa
Do podstawowych zadań Biura Ministra należy:
1) realizowanie zadań organizacji pracy merytorycznej Ministra;
2) prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z zaproszeniami i patronatami Ministra;
3) przekazywanie Ministrowi, Sekretarzowi Stanu i Podsekretarzom Stanu oraz właściwym merytorycznie komórkom organizacyjnym informacji o planowanym porządku obrad Sejmu i Senatu, Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów, Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów, Komitetu do Spraw Europejskich, Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego, Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji, a także komisji sejmowych i senackich;
4) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z upoważnieniami Prezesa Rady Ministrów dla osób, zastępujących Ministra w pracach parlamentarnych;
5) prowadzenie spraw dotyczących interpelacji i zapytań poselskich, oświadczeń senatorskich, dezyderatów, opinii, interwencji poselskich i senackich, w tym ich przyjmowanie, prowadzenie ewidencji odpowiedzi przygotowywanych przez właściwe merytorycznie komórki organizacyjne i ich sprawdzenie pod względem formalnym oraz wysyłanie podpisanych odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie za pośrednictwem platformy e-PUAP do Marszałka Sejmu i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
6) wykonywanie zadań wynikających z przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa oraz wewnętrznych regulacji w tym zakresie;
7) koordynowanie i nadzorowanie terminowej realizacji zadań wynikających z programów, planów prac komisji sejmowych i senackich oraz wniosków i postulatów z posiedzeń Sejmu i Senatu;
8) prowadzenie spraw związanych z wystawianiem przepustek do Sejmu i Senatu, dla Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu i pracowników komórek organizacyjnych;
9) koordynowanie spraw związanych z przygotowywaniem dla Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu materiałów na posiedzenia Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i pozostałych organów pomocniczych Rady Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów, a także prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań ujętych w planach pracy Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i pozostałych organów pomocniczych Rady Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów;
10) prowadzenie rejestru protokołów ustaleń z posiedzeń Rady Ministrów i jej organów, przekazywanie Ministrowi, Sekretarzowi Stanu i Podsekretarzom Stanu oraz komórkom organizacyjnym, zgodnie z właściwością, informacji o ujętych w nich zadaniach;
11) prowadzenie rejestru projektów dokumentów rządowych niemających charakteru aktów prawnych, w szczególności strategii, programów, sprawozdań, informacji, stanowisk innych niż stanowiska Rady Ministrów do pozarządowych projektów ustaw oraz przygotowywanie, na podstawie zebranych opinii komórek organizacyjnych, stanowiska Ministra do tych dokumentów;
12) prowadzenie ewidencji rad, komisji i zespołów międzyresortowych, do których składów osobowych zostali powołani przedstawiciele Ministra oraz gromadzenie informacji na temat aktualnych składów;
13) przedkładanie Ministrowi projektów dokumentów, zastrzeżonych do podpisu Ministra;
14) monitorowanie terminowej realizacji decyzji i poleceń Ministra;
15) przedkładanie korespondencji Ministrowi, Sekretarzowi Stanu i Podsekretarzom Stanu;
16) rozdzielanie korespondencji wpływającej do Ministra i przekazywanie jej, zgodnie z właściwością merytoryczną, do poszczególnych komórek organizacyjnych lub organów oraz jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
17) prowadzenie spraw dotyczących przyznawania odznaczeń państwowych oraz odznaki honorowej Ministra za zasługi dla ochrony zdrowia;
18) prowadzenie ewidencji rad, komisji i zespołów Ministra oraz gromadzenie informacji na temat aktualnych składów oraz analiz zasadności ich funkcjonowania.
- Pierwsza publikacja:
- 10.02.2019 20:36 Kinga Łuszczyńska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kinga Łuszczyńska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Biuro Ministra | 12.0 | 04.09.2024 14:09 Joanna Sędek |
Biuro Ministra | 11.0 | 04.09.2024 14:09 Joanna Sędek |
Biuro Ministra | 10.0 | 07.08.2024 11:05 Jarosław Rybarczyk |
Biuro Ministra | 9.0 | 07.08.2024 10:31 Jarosław Rybarczyk |
Biuro Ministra | 8.0 | 14.12.2023 09:36 Jarosław Rybarczyk |
Biuro Ministra | 7.0 | 22.08.2023 10:39 Joanna Koc |
Biuro Ministra | 6.0 | 21.08.2023 21:22 Joanna Koc |
Biuro Ministra | 5.0 | 19.11.2020 13:20 Bartłomiej Celejewski |
Biuro Ministra | 4.0 | 17.11.2020 13:55 Bartłomiej Celejewski |
Biuro Ministra | 3.0 | 20.10.2020 12:40 Bartłomiej Celejewski |
Biuro Ministra | 2.0 | 12.05.2020 10:55 Mateusz Klimczak |
Biuro Ministra | 1.2 | 02.08.2019 10:07 Mateusz Klimczak |
Biuro Ministra | 1.1 | 16.05.2019 16:27 Mateusz Klimczak |
Biuro Ministra | 1.0 | 10.02.2019 20:36 Kinga Łuszczyńska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP