W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament e-Zdrowia

Wojciech Demediuk
dyrektor

Hubert Życiński
zastępca dyrektora

Dominik Szostak
zastępca dyrektora

sekretariat: (22) 634 96 18
e-mail: dep-ez@mz.gov.pl

Adres do korespondencji:
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa

Do podstawowych zadań Departamentu e-Zdrowia należy:

1) koordynowanie i realizowanie zadań dotyczących e-zdrowia, z uwzględnieniem dokumentów i działań planowanych i podejmowanych na poziomie krajowym i europejskim;
2) inicjowanie i prowadzenie prac legislacyjnych dotyczących e-zdrowia, w tym na podstawie założeń przedstawionych przez komórki organizacyjne oraz Centrum e-Zdrowia;
3) inicjowanie i wspieranie wdrażania i rozwoju nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w sektorze zdrowia, z uwzględnieniem usług transgranicznych;
4) działanie na rzecz poprawy dojrzałości cyfrowej użytkowników rozwiązań cyfrowych w zdrowiu;
5) realizowanie zadań związanych z regulacjami odnoszącymi się do elektronicznej dokumentacji medycznej, w tym dotyczącymi jej prowadzenia, przechowywania i udostępniania;
6) procedowanie spraw związanych z technicznymi aspektami funkcjonowania elektronicznej dokumentacji medycznej zdefiniowanej w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2023 r. poz. 2465), wynikającymi z funkcjonalności systemu informacji w ochronie zdrowia zapewnianych przez Centrum e-Zdrowia;
7) pełnienie funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze źródeł krajowych lub zagranicznych w zakresie zdefiniowanym w dokumentach programowych, zgodnie z właściwością Departamentu e-Zdrowia;
8) współpraca z Departamentem Oceny Inwestycji w zakresie programowania i koordynowania wykorzystania środków Unii Europejskiej oraz innych środków zagranicznych w zakresie e-zdrowia, w tym proponowanie obszarów wsparcia oraz udział w pracach komitetu odpowiedzialnego za koordynację wykorzystania tych środków w sektorze ochrony zdrowia;
9) monitorowanie i gromadzenie informacji dotyczących krajowych i zagranicznych źródeł finansowania projektów z zakresu e-zdrowia;
10) realizowanie zadań związanych z zapewnianiem dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, wynikające z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1081), w tym zadania koordynatora dostępności;
11) pełnienie funkcji głównego interesariusza projektu Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępnienia Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych oraz projektu Krajowy Punkt Kontaktowy ds. e-Zdrowia, a także współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie pełnienia przez nie funkcji głównego interesariusza dla pozostałych projektów dotyczących e-zdrowia;
12) obsługa oraz sporządzanie dokumentów i analiz na potrzeby prac Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji;
13) koordynowanie i realizowanie zadań w zakresie dotyczącym cyberbezpieczeństwa w sektorze ochrony zdrowia, wskazanych w przepisach ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 1077), wynikających z pełnienia przez Ministra funkcji organu właściwego dla sektora ochrony zdrowia zgodnie z art. 41 pkt 5 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;
14) inicjowanie i prowadzenie działań zmierzających do wdrożenia i optymalizacji procesu zarządzania portfelem programów i projektów informatycznych w systemie ochrony zdrowia, w tym przez jednostki podległe lub nadzorowane przez Ministra;
15) inicjowanie działań mających na celu budowę spójnej i jednolitej architektury informatycznej w systemie ochrony zdrowia;
16) koordynowanie i realizowanie zadań dotyczących ochrony danych osobowych, o których mowa w szczególności w RODO, przetwarzanych w systemach teleinformatycznych, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w tym realizowanie zadań i obowiązków administratora tych danych;
17) sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem teleinformatycznym Ministerstwa;
18) zapewnienie funkcjonowania i rozwoju Systemu Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji;
19) realizacja inwestycji „Przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia poprzez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności;
20) realizowanie zadań w zakresie Subfunduszu terapeutyczno-innowacyjnego polegającego na wsparciu rozwoju innowacyjnych rozwiązań służących do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej;
21) realizowanie zadań wynikających ze sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad Centrum e-Zdrowia.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.10.2020 15:59 Bartłomiej Celejewski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Bartłomiej Celejewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament e-Zdrowia 22.0 12.11.2024 14:50 Jarosław Rybarczyk
Departament e-Zdrowia 21.0 30.09.2024 13:12 Sylwia Śmietanowska
Departament e-Zdrowia 20.0 07.08.2024 10:48 Jarosław Rybarczyk
Departament e-Zdrowia 19.0 07.08.2024 09:51 Jarosław Rybarczyk
Departament e-Zdrowia 18.0 07.08.2024 09:50 Jarosław Rybarczyk
Departament Innowacji 17.0 23.07.2024 15:00 Jarosław Rybarczyk
Departament Innowacji 16.0 29.04.2024 13:20 Jarosław Rybarczyk
Departament Innowacji 15.0 29.04.2024 13:19 Jarosław Rybarczyk
Departament Innowacji 14.0 16.02.2024 15:53 Joanna Sędek
Departament Innowacji 13.0 30.01.2024 15:38 Jarosław Rybarczyk
Departament Innowacji 12.0 30.01.2024 09:56 Jarosław Rybarczyk
Departament Innowacji 11.0 12.05.2023 14:50 Joanna Sędek
Departament Innowacji 10.0 30.06.2022 11:04 Maria Kuźniar
Departament Innowacji 9.0 06.10.2021 08:35 Bartłomiej Celejewski
Departament Innowacji 8.0 09.09.2021 13:08 Justyna Maletka
Departament Innowacji 7.0 18.03.2021 08:44 Bartłomiej Celejewski
Departament Innowacji 6.0 22.01.2021 09:12 Bartłomiej Celejewski
Departament Innowacji 5.0 17.12.2020 09:34 Bartłomiej Celejewski
Departament Innowacji 4.0 26.11.2020 08:48 Bartłomiej Celejewski
Departament Innowacji 3.0 09.11.2020 12:11 Bartłomiej Celejewski
Departament Innowacji 2.0 16.10.2020 18:01 Bartłomiej Celejewski
Departament Innowacji 1.0 16.10.2020 15:59 Bartłomiej Celejewski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}