W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament Opieki Koordynowanej

Konrad Korbiński
dyrektor


Adres do korespondencji:
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa

 

Do podstawowych zadań Departamentu Opieki Koordynowanej należy:

1) realizacja lub współudział w realizacji zadań z obszaru organizacji systemu opieki onkologicznej, w tym związanych z opracowywaniem i zmianami programu wieloletniego z obszaru onkologii, z wyłączeniem spraw będących w kompetencjach innych komórek organizacyjnych;
2) obsługa administracyjna Krajowej Rady Onkologicznej i prowadzenie spraw dotyczących powoływania i odwoływania członków tej Rady;
3) koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem projektów obwieszczeń w sprawie kluczowych zaleceń w zakresie diagnostyki onkologicznej i leczenia onkologicznego;
4) koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem wskaźników oceny prowadzenia diagnostyki onkologicznej i leczenia onkologicznego rekomendowanych przez Krajową Radę Onkologiczną;
5) realizacja lub współudział w realizacji zadań z obszaru organizacji systemu opieki kardiologicznej, w tym związanych z opracowywaniem i zmianami programu wieloletniego z obszaru kardiologii, z wyłączeniem spraw będących w kompetencjach innych komórek organizacyjnych;
6) obsługa Pełnomocnika Ministra Zdrowia do spraw Narodowego Programu Chorób Układu Krążenia na lata 2022–2032 w zakresie realizacji jego zadań;
7) obsługa administracyjna Krajowej Rady do spraw Kardiologii i prowadzenie spraw dotyczących powoływania i odwoływania członków tej Rady;
8) koordynowanie spraw dotyczących rejestrów medycznych w obszarze onkologii i kardiologii, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
9) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów na prowadzenie rejestrów medycznych w obszarze onkologii i kardiologii;
10) prowadzenie, we współpracy z Departamentem Lecznictwa, Departamentem Analiz i Strategii i Centrum e-Zdrowia, spraw dotyczących rejestrów medycznych, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
11) współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi w sprawach dotyczących planowania środków budżetowych i podziału na poszczególne zadania w programach wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii;
12) prowadzenie, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi, spraw związanych z procedurą wyłaniania realizatorów programów wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii;
13) realizacja, zadań związanych z ewaluacją programów wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii, niebędących programami inwestycyjnymi;
14) występowanie z wnioskami o uruchomienie środków na realizację zadań programów wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii, w zakresie umów zawieranych przez Ministra;
15) zawieranie i monitorowanie realizacji oraz rozliczanie umów na zadania wynikające z programów wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii, z wyłączeniem umów na zadania, będące w kompetencjach innych komórek organizacyjnych;
16) planowanie przeznaczenia środków w ramach realizacji umów, zawartych na programy wieloletnie z obszaru onkologii i kardiologii;
17) przyjmowanie i akceptacja efektów realizacji powstałych w wyniku realizacji umów, o których mowa w pkt 15;
18) realizacja, w zakresie właściwości merytorycznej, reform w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności;
19) pełnienie funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze źródeł krajowych lub zagranicznych w zakresie zdefiniowanym w dokumentach programowych;
20) współpraca z Departamentem Lecznictwa w zakresie rozwiązań organizacyjnych określających funkcjonowanie i rozwój opieki koordynowanej;
21) inicjowanie i wspieranie wdrażania nowoczesnych technologii w sektorze zdrowia, z wyłączeniem technologii informacyjno-komunikacyjnych;
22) inicjowanie i koordynowanie prac dotyczących przygotowywania projektów badań naukowych w medycynie oraz podejmowanie działań zmierzających do wdrożenia ich wyników;
23) współpraca merytoryczna z instytutami badawczymi we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi realizującymi zadania w obszarze ochrony zdrowia stanowiącymi obszar działalności instytutu badawczego w zakresie:
a) prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych,
b) przystosowywania wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki,
c) wdrażania wyników badań naukowych i prac rozwojowych;
24) monitorowanie realizacji perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej instytutów badawczych;
25) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów na realizację zadań przez państwowe instytuty badawcze nadzorowane przez Ministra, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi;
26) współpraca merytoryczna z placówkami naukowymi niebędącymi instytutami badawczymi, a także z ekspertami w zakresie, o którym mowa w pkt 24;
27) realizowanie zadań wynikających ze sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad Agencją Badań Medycznych w Warszawie.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.08.2024 09:57 Jarosław Rybarczyk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jarosław Rybarczyk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Opieki Koordynowanej 4.0 07.08.2024 13:05 Jarosław Rybarczyk
Departament Opieki Koordynowanej 3.0 07.08.2024 13:05 Jarosław Rybarczyk
Departament Opieki Koordynowanej 2.0 07.08.2024 10:51 Jarosław Rybarczyk
Departament Opieki Koordynowanej 1.0 07.08.2024 09:57 Jarosław Rybarczyk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}