2018
W 2018 roku na współpracę z organizacjami pozarządowymi zaplanowaliśmy 700 tys. zł. Na realizację Programu, w ramach postępowania konkursowego, przeznaczyliśmy ponad 438 tys. zł.
Środki te przekazaliśmy na realizację zadań:
1. Działania upowszechniające wiedzę na temat korzyści związanych ze szczepieniami
Realizator: Stowarzyszenie „Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne” (80 000 zł)
Stowarzyszenie „Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne” w Elblągu przygotowało cykl 8 audycji pod hasłem „Zaszczepieni wiedzą”. Celem programów było podniesienie poziomu wiedzy widzów odnośnie korzyści związanych ze szczepieniami.
W audycjach poruszono m.in. następujące tematy:
- Czym są szczepionki i czemu służą;
- Szczepienia obowiązkowe i zalecane;
- Mity dotyczące szczepień;
- Bezpieczeństwo szczepionek;
- Prowadzenie badań naukowych nad nowymi szczepionkami;
- Polityka krajów europejskich dotycząca szczepień.
Audycje zostały wyemitowane w paśmie wspólnym telewizji lokalnych i regionalnych (łącznie 12 000 emisji w 125 miastach) oraz opublikowane na stronie internetowej.
2. Program edukacyjny mający na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie zagrożeń wynikających z niewłaściwego stosowania, nadużywania produktów leczniczych dostępnych bez recepty (OTC) i suplementów diety oraz ich interakcji z innymi lekami
Realizator: Stowarzyszenie „Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne” (35 600 zł)
Realizowany w 2018 roku program stanowił kontynuację działań edukacyjno – profilaktycznych realizowanych przez Stowarzyszenie „Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne” w 2017 roku.
Celem programu było poniesieniu poziomu wiedzy na tematy takie jak m.in.:
- zagrożenia wynikające z niewłaściwego stosowania leków bez recepty oraz suplementów diety;
- instytucje oraz ośrodki oferujące pomoc osobom uzależnionym, pierwsza pomoc w przypadku przedawkowania leków;
- możliwości uzyskania pomocy dla dzieci i młodzieży nadużywających produktów leczniczych bez recepty oraz suplementów diety.
W ramach programu w 2018 roku ponowiono emisję przygotowanego w poprzednim roku cyklu 8 audycji telewizyjnych pn. „Recepta na zdrowie” (łącznie 12 000 emisji w 125 miastach). Powtórce audycji telewizyjnych towarzyszyły działania w mediach społecznościowych popularyzujące informacje dotyczących właściwego stosowania produktów leczniczych.
3. Program informacyjno-edukacyjny na temat choroby Alzheimera dla osób chorych i ich opiekunów
Realizator: Polski Komitet Zwalczania Raka (174 200 zł)
W ramach działań prowadzonych przez Polski Komitet Zwalczania Raka opracowano autorski program warsztatów skierowanych do osób chorych na chorobę Alzheimera oraz ich bliskich. Zajęcia prowadzone były przez lekarzy, rehabilitantów i psychologów, dotyczyły takich problemów jak:
- Informacje dotyczące przebiegu choroby Alzheimera (czynniki ryzyka, leczenie);
- Praktyczne wskazówki dla chorych i ich opiekunów (w tym rehabilitacja chorego, wspieranie funkcji poznawczych);
- Komunikacja z osobą chorą;
- Radzenie sobie z trudnościami w opiece;
- Prawne i społeczne możliwości odciążenia opiekunów chorych.
W warsztatach które trwały łącznie 500 godzin, wzięło udział 267 osób – osób chorych i ich opiekunów.
Prócz warsztatów prowadzono także akcje informacyjne w szpitalach, domach pomocy społecznej, zakładach opiekuńczo-leczniczych i przychodniach POZ. W ramach programu prowadzono także stronę internetową, której celem było zarówno wspieranie osób chorych oraz opiekunów jak i upowszechnienie wiedzy dotyczącej choroby Alzheimera.
4. Program edukacyjny mający na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie zagrożeń wynikających z niewłaściwego stosowania, nadużywania produktów leczniczych dostępnych bez recepty (OTC) i suplementów diety oraz ich interakcji z innymi lekami
Realizator: Polski Komitet Zwalczania Raka (148 500 zł)
Prowadzony przez Polski Komitet Zwalczania Raka program, którego celem było upowszechnienie wiedzy dotyczącej produktów leczniczych dostępnych bez recepty oraz właściwego sposobu ich przyjmowania, koncentrował się na działaniach w Internecie i w mediach społecznościowych.
Kampania edukacyjna dotykała problemów takich jak:
- Leki dostępne bez recepty oraz suplementy – skutki uboczne oraz możliwe interakcje między lekami;
- Samodzielne stosowanie suplementów u chorych na choroby onkologiczne – możliwe niebezpieczeństwa;
- Uzależnienie od leków jako choroba.
- Pierwsza publikacja:
- 10.09.2019 14:07 Mateusz Klimczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Mateusz Klimczak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
2018 | 2.0 | 10.09.2019 14:08 Mateusz Klimczak |
2018 | 1.0 | 10.09.2019 14:07 Mateusz Klimczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP