PracoDawca Zdrowia
09.08.2018
Program „PracoDawca Zdrowia” został stworzony z myślą nie tylko o pracodawcach, ale przede wszystkim o pracownikach. Główną misją projektu jest promocja profilaktyki zdrowotnej w miejscu pracy oraz zwiększenie zgłaszalności pracowników na badania profilaktyczne pod kątem wykrywania chorób cywilizacyjnych (w szczególności nowotworów).
UWAGA! Aktualnie nie przyjmujemy wniosków do programu "PracoDawca Zdrowia”.
Kto może ubiegać się o certyfikat
O certyfikat ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i urzędy, które wykażą ponadprzeciętną troskę o zdrowie swoich pracowników i skuteczność we wdrażaniu programów promocji zdrowia wewnątrz firmy.
Jakie kryteria należy spełnić
Kapituła, w skład której wchodzą specjaliści z zakresu medycyny, promocji praktyk zdrowotnych oraz przedstawiciele środowisk pracowniczych, będzie przyznawać certyfikat pracodawcy, który spełnia następujące warunki:
- Promuje aktywny styl życia pracowników.
- Zwalcza palenie tytoniu wśród pracowników.
- Nie pozwala na sprzedawanie i konsumpcję napojów alkoholowych na terenie instytucji.
- Wspiera badania profilaktyczne pracowników, udzielając im raz w roku minimum pół dnia wolnego w godzinach pracy w celu przeprowadzenia takich badań.
- Podejmuje działania promujące wśród pracowników zdrowy styl życia i odpowiednie odżywianie.
- Uświadamia pracownikom konieczność wykonywania przeciwnowotworowych badań profilaktycznych.
- Działa na rzecz ograniczenia stresu swoich pracowników.
- Wykorzystuje fundusz socjalny do działań wspierających zdrowie pracownika – wspomaga aktywność fizyczną i wypoczynek pracowników.
- Współfinansuje lub przynajmniej aktywnie wspiera kampanie społeczne na rzecz przeciwdziałania chorobom przewlekłym, a w szczególności nowotworowym.
- Chroni swoich pracowników przed działaniem substancji rakotwórczych i innych czynników kancerogennych w miejscu pracy.
Jak się zgłosić – krok po kroku
- Wejdź na stronę internetową i pobierz wzór wniosku.
- Wypełnij wniosek i prześlij do Ministerstwa Zdrowia.
- Dołącz wskazane we wniosku załączniki.
- Twój wniosek rozpatrzy Kapituła programu.
- Decyzja ma charakter uznaniowy.
- O przyznaniu certyfikatu zostaniesz poinformowany w formie pisemnej oraz drogą elektroniczną niezwłocznie po podjęciu decyzji przez Kapitułę.
Gdzie złożyć wniosek
1. Pocztą tradycyjną na adres:
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Zdrowia
ul Miodowa 15
00-952 Warszawa
2. Pocztą elektroniczną na adres:
pracodawcy@mz.gov.pl
3. Osobiście w Kancelarii Ministerstwa Zdrowia.
4. Wypełniając zgłoszenie online
Dodatkowe informacje
Udział w programie jest całkowicie bezpłatny, a certyfikat przyznawany jest na 3 lata – po upływie tego okresu konieczne jest ponowne wykazanie spełniania kryteriów. Datę i miejsce wręczania certyfikatu ustala Kapituła. Znakiem graficznym programu może posługiwać się każdy pracodawca, który otrzymał certyfikat. Laureaci mają prawo publikować informację o przyznaniu nagrody w ramach swoich działań promocyjnych. Program jest nieograniczony czasowo i trwa do odwołania.
Materiały
Regulamin "PracoDawca Zdrowia"Regulamin_PracoDawcaZdrowia.pdf 0.42MB Logo "PracoDawca Zdrowia"
logo-pracodawca-poziom-web.jpg 0.05MB Skład Kapituły programu "PracoDawca Zdrowia"
Skład_Kapituły.pdf 0.11MB Zgłoszenie do programu "PracoDawca Zdrowia"
Zgłoszenie_PracoDawcaZdrowia.docx 0.02MB
- Ostatnia modyfikacja:
- 04.04.2023 15:29 Jarosław Rybarczyk
- Pierwsza publikacja:
- 05.06.2019 15:48 Mateusz Klimczak