Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia
11.05.2018
Termin składania dokumentów określonych w ust. 5 i 6 ogłoszenia upływa z dniem 25 maja 2018 r.
Ogłoszenie w sprawie naboru na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Na podstawie art. 102a ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1938, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", Minister Zdrowia ogłasza nabór na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, zwanego dalej "Prezesem Funduszu".
1. Nazwa i adres:
Narodowy Fundusz Zdrowia; 02 - 390 Warszawa, ul. Grójecka 186 (Centrala).
2. Miejsce wykonywania pracy:
Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala.
3. Wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa:
Kandydat przystępujący do naboru na stanowisko Prezesa Funduszu powinien spełniać warunki określone w art. 102a ust. 1 ustawy, tj. być osobą, która:
1) posiada wykształcenie wyższe magisterskie lub równorzędne w zakresie prawa, medycyny, ekonomii, organizacji ochrony zdrowia lub zarządzania;
2) jest obywatelem polskim;
3) korzysta z pełni praw publicznych;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) posiada kompetencje kierownicze;
6) posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
7) posiada wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Narodowego Funduszu Zdrowia, zwanego dalej „Funduszem”.
Ponadto, zgodnie z art. 103 ust. 6 ustawy, Prezes Funduszu nie może być jednocześnie:
1) członkiem Rady Funduszu i rady oddziału wojewódzkiego Funduszu;
2) pracownikiem oddziałów wojewódzkich Funduszu;
3) świadczeniodawcą;
4) właścicielem lub pracownikiem apteki, hurtowni farmaceutycznej lub podmiotu wytwarzającego produkty lecznicze i wyroby medyczne;
5) posiadaczem akcji lub udziałów w spółkach prowadzących podmioty będące świadczeniodawcami oraz podmiotami, o których mowa w pkt 4;
6) osobą, o której mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2-8 ustawy, tj.:
- właścicielem, pracownikiem lub osobą współpracującą ze świadczeniodawcami, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej lub ubiegają się o zawarcie takich umów;
- członkiem organów lub pracownikiem podmiotów tworzących w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej;
- członkiem organów lub pracownikiem jednostek samorządu terytorialnego;
- członkiem organów zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność ubezpieczeniową na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej
i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1170, z późn. zm.); - właścicielem akcji lub udziałów w spółkach handlowych prowadzących podmioty, o których mowa w lit. a;
- właścicielem w spółkach handlowych więcej niż 10% akcji lub udziałów przedstawiających więcej niż 10% kapitału zakładowego - w każdej z tych spółek, w przypadku spółek innych niż określone w lit. e;
- posłem, posłem do Parlamentu Europejskiego albo senatorem.
Zgodnie z art. 103 ust. 7 ustawy, Prezes Funduszu nie może wykonywać działalności gospodarczej.
4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Zgodnie z art. 102 ust. 5 ustawy do zakresu zadań Prezesa Funduszu należy w szczególności:
1) prowadzenie gospodarki finansowej Funduszu;
2) efektywne i bezpieczne zarządzanie funduszami i mieniem Funduszu, w tym gospodarowanie rezerwą ogólną, o której mowa w art. 118 ust. 5 ustawy;
3) zaciąganie, w imieniu Funduszu, zobowiązań, w tym pożyczek i kredytów, z zastrzeżeniem art. 100 ust. 1 pkt 5 ustawy;
4) przygotowywanie i przedstawianie Radzie Funduszu corocznych prognoz, o których mowa w art. 120 ust. 1 i 3 ustawy;
5) opracowywanie projektu planu finansowego Funduszu na podstawie projektów planów finansowych oddziałów wojewódzkich Funduszu, prognoz, o których mowa w art. 120 ust. 1 i 2 ustawy;
6) sporządzanie rocznego planu finansowego Funduszu po otrzymaniu opinii Rady Funduszu, komisji właściwej do spraw finansów publicznych oraz komisji właściwej do spraw zdrowia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej;
7) sporządzanie projektu planu pracy Funduszu;
8) realizacja rocznego planu finansowego i planu pracy Funduszu;
9) sporządzanie projektu rzeczowego planu wydatków inwestycyjnych na następny rok;
10) sporządzanie sprawozdania z wykonania planu finansowego Funduszu za dany rok oraz niezwłocznie przedkładanie go ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych;
11) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności Funduszu, zawierających w szczególności informację o dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków Funduszu;
12) nadzorowanie rozliczeń dokonywanych w ramach wykonywania przepisów o koordynacji;
13) sporządzanie analiz i ocen na podstawie informacji, o których mowa w art. 106 ust. 10 pkt 5 ustawy, przekazanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu;
14) przedstawianie Radzie Funduszu projektu systemu wynagradzania pracowników Funduszu;
15) pełnienie funkcji pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy w stosunku do osób zatrudnionych w centrali Funduszu;
16) występowanie z wnioskiem do ministra właściwego do spraw zdrowia o odwoływanie dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu;
17) wykonywanie uchwał Rady Funduszu;
18) przedstawianie Radzie Funduszu innych informacji o pracy Funduszu - w formie, zakresie i terminach określonych przez Radę Funduszu;
19) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia uchwał Rady Funduszu podlegających badaniu w trybie art. 163 ustawy, w terminie 3 dni roboczych od dnia ich uchwalenia;
20) nadzór nad realizacją zadań oddziałów wojewódzkich Funduszu;
21) przeprowadzanie kontroli, o której mowa w art. 64 ustawy, jeżeli z uzyskanych informacji wynika konieczność przeprowadzenia takiej kontroli;
22) koordynowanie współpracy Funduszu z organami administracji rządowej, instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia, instytucjami ubezpieczeń społecznych, samorządami zawodów medycznych, związkami zawodowymi, organizacjami pracodawców, organizacjami świadczeniodawców oraz ubezpieczonych;
23) przekazywanie oddziałom wojewódzkim Funduszu do realizacji programów polityki zdrowotnej zleconych przez właściwego ministra;
24) podejmowanie decyzji w sprawach określonych w ustawie;
25) rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych, o których mowa w art. 50 ust. 18 ustawy;
26) rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych, o których mowa w art. 53 ust. 2a ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1844, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o refundacji”;
27) ustalanie jednolitych sposobów realizacji ustawowych zadań realizowanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu;
28) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia zestawień kwot, o których mowa w art. 4 i art. 34 ustawy o refundacji;
29) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia comiesięcznych zestawień ilości zrefundowanych opakowań jednostkowych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz jednostkowych wyrobów medycznych wraz z podaniem kodu identyfikacyjnego EAN lub innego kodu odpowiadającego kodowi EAN, wydawanych na podstawie art. 43a ust. 1 ustawy, w terminie do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy zestawienie;
30) podawanie co miesiąc do publicznej wiadomości informacji o wielkości kwoty refundacji wraz z procentowym wykonaniem całkowitego budżetu na refundację, o którym mowa w ustawie o refundacji;
31) gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących prawomocnych orzeczeń sądów, o których mowa w ustawie o refundacji;
32) gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących umów, o których mowa w art. 41 ustawy o refundacji;
33) podawanie co miesiąc do publicznej wiadomości informacji o wielkości kwoty refundacji i ilości zrefundowanych opakowań jednostkowych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz jednostkowych wyrobów medycznych wraz z podaniem kodu identyfikacyjnego EAN lub innego kodu odpowiadającego kodowi EAN;
34) monitorowanie, nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zawartych w decyzji o objęciu refundacją instrumentów dzielenia ryzyka, o których mowa w art. 11 ust. 5 ustawy o refundacji, oraz informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie wypełnienia przez wnioskodawcę postanowień zawartych w tej decyzji;
35) realizacja zadań, o których mowa w art. 22 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. poz. 1203, z późn. zm.);
36) prowadzenie i utrzymywanie elektronicznego systemu monitorowania programów lekowych, o którym mowa w art. 188c ustawy.
5. Wymagane dokumenty:
1) CV;
2) list motywacyjny;
3) kopia dokumentów potwierdzających wymagane w ogłoszeniu wykształcenie;
4) kopia dokumentów potwierdzających co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
5) kopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
6) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru;
9) oświadczenie kandydata o niekaralności zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
10) oświadczenie kandydata, czy zachodzą przesłanki wykluczające do zajmowania stanowiska Prezesa Funduszu, o których mowa w art. 103 ust. 6 i 7 ustawy.
Dokumenty w postaci CV i listu motywacyjnego, a także ww. oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.
6. Dodatkowe dokumenty:
Kopia dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności.
7. Termin i miejsce składania dokumentów (ofert):
Elementy oferty kandydata, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, powinny stanowić odrębne dokumenty.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem:
"NABÓR NA STANOWISKO PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA”, bezpośrednio w siedzibie Ministerstwa Zdrowia albo przesyłać (decyduje data wpływu do Ministerstwa Zdrowia) na następujący adres:
Ministerstwo Zdrowia
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa
Termin składania dokumentów określonych w ust. 5 i 6 ogłoszenia upływa z dniem 25 maja 2018 r.
Oferty przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części postępowania w sprawie naboru.
Brak w ofertach kandydatów któregokolwiek z wymaganych dokumentów, o których mowa w ust. 5 ogłoszenia, będzie skutkował tym, iż takie oferty nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części postępowania w sprawie naboru.
Oferty kandydatów, które nie będą zawierać dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, nie podlegają uzupełnieniu.
8. Informacja o metodach i technikach naboru:
1) Metodą naboru jest postępowanie prowadzone przez Zespół, o którym mowa w art. 102a ust. 4 ustawy.
2) Technika naboru będzie polegała na:
- formalnej weryfikacji dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia;
- analizie merytorycznej dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia;
- rozmowie kwalifikacyjnej z kandydatami, w trakcie której odbędzie się sprawdzenie wiedzy kandydatów z tematyki dotyczącej zakresu spraw należących do właściwości Funduszu oraz sprawdzenie kompetencji kierowniczych.
W przypadku, gdy do niniejszego konkursu przystąpi więcej niż 10 kandydatów, weryfikacja wiedzy kandydatów odbędzie się w formie pisemnej (test wiedzy lub pytania otwarte),
a rozmowa kwalifikacyjna, o której mowa w pkt 2 lit. c, zostanie przeprowadzona z 4 kandydatami, którzy z części pisemnej uzyskają najwyższą liczbę punktów.
9. Informacje dodatkowe dotyczące naboru:
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru.
O terminie i miejscu przeprowadzenia kolejnego etapu naboru kandydaci będą powiadomieni telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
Kandydaci, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowani.
Osoba wyłoniona w drodze naboru na kandydata na stanowisko Prezesa Funduszu podlega obowiązkowi złożenia oświadczenia lustracyjnego albo informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2186, z późn. zm.) - dotyczy osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu Ministerstwa Zdrowia: (22) 860 11 45.
- Pierwsza publikacja:
- 11.05.2018 16:00 Rafał Babraj
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Rafał Babraj
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia | 1.0 | 11.05.2018 16:00 Rafał Babraj |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP