Deklaracja dostępności
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci.
Data publikacji strony internetowej: 2019.08.13
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2022.06.23
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2021.05.14
Data ostatniego przeglądy deklaracji: 2022.06.22
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracowników Biura Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać do Kamila Gawła – mailowo kamil.gawel@mc.gov.pl lub telefonicznie +48 22 245 54 35 .
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
W takim żądaniu prosimy o podanie:
- swojego imienia i nazwiska,
- swoich danych kontaktowych,
- dokładnego adres podstrony, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
- opisu, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najlepszy według osoby występującej z żądaniem.
Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli zapewnienie dostępności strony lub jej elementów, nie będzie możliwe w tym terminie, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy także nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do zakresu wskazanego w żądaniu.
Jeżeli nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny, będzie niewłaściwy w ocenie osoby występującej z żądaniem, ma ona prawo do złożenia skargi.
Ewentualne skargi prosimy kierować do Departamentu Spraw Obywatelskich:
- pisemnie na adres: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym (w godz. 8.15 - 16.15) przy al. J. Ch. Szucha 14.
- pocztą elektroniczną na adres kontakt@kprm.gov.pl .
- poprzez system ePUAP
- faksem pod nr +48 22 695 82 04.
- skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Departamentu Spraw Obywatelskich.
Można również skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić Rzecznika o podjęcie interwencji w swojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących,
- wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - istnieje możliwość doraźnego skorzystania z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
Do obiektu KPRM przy ul. Królewskiej 27 można dojechać samodzielnie (parking przed budynkiem w strefie płatnego parkowania; przed wejściem głównym A znajdują się dwa oznakowane miejsca postojowe przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami) lub środkami komunikacji publicznej.
Dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08.
Dojazd tramwajem: przystanek Królewska 06
Dojazd metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.
W budynku KPRM przy ul. Królewskiej 27 zamontowany został system TOTUPOINT ułatwiający dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.
System składa się z:
- zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu, zawierający informacje niezbędne dla osoby odwiedzającej: opis wejścia do budynku, lokalizacja recepcji, okienka pocztowego;
- aplikacji mobilnej - kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym o dotarciu na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna - do pobrania w Google play lub App store.
Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony - możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, pozwalająca osobom z niepełnosprawnością ruchową na dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.
Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane w celu ułatwienia poruszania się osobom słabowidzącym.
Ponadto w holu głównym A znajduje się platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową - poruszającym się na wózkach dostęp do sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.
Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku, znajdują się na każdym piętrze budynku.
Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
W KPRM przy ul. Królewskiej 27 obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.
Więcej informacji o dostępności Kancelarii dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na stronie Informacja o dostępności KPRM dla osób z niepełnosprawnościami.
Aplikacje mobilne
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów posiada aplikacje mobilne:
Obie aplikacje są częściowo zgodne z ustawą o dostępności cyfrowej.