FAQ
Jakiego rodzaju projekty kampanii można zgłaszać do konkursu?
Do konkursu można zgłaszać projekty kampanii edukacyjno-informacyjnych, których celem jest wzrost świadomości obywateli Polski w zakresie bezpieczeństwa w internecie oraz które są kierowane do jednej lub kilku z poniższych grup docelowych:
- dorosłych korzystających z Internetu, o niskiej świadomości zagrożeń (ze szczególnym uwzględnieniem osób powyżej 34 roku życia, głównie ze wsi, małych i średnich miast o dochodach poniżej średniej);
- przedsiębiorców (małych i średnich);
- opiekunów dzieci (bezpieczeństwo dzieci w sieci).
Jakie warunki powinno spełniać zgłoszenie konkursowe?
Zgłoszenie konkursowe powinno spełniać jeden z dwóch warunków:
- Zgłoszenie powinno zawierać Projekt nowej kampanii informacyjno-edukacyjnej, realizującej cele, o których mowa w § 2 Regulaminu.
lub
- Zgłoszenie powinno zawierać projekt już realizowanej lub zrealizowanej kampanii informacyjno-edukacyjnej (kontynuacja lub rozszerzenie działań w takiej kampanii), realizującej cele, o których mowa w §2 Regulaminu.
Jak można złożyć zgłoszenie konkursowe?
Zgłoszenie konkursowe prosimy składać poprzez formularz, który znajduje się na stronie www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/formularz-zgloszeniowy.
Co powinno zawierać zgłoszenie konkursowe?
Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać poniższe informacje:
- uzasadnienie potrzeby realizacji nowej kampanii (analiza);
- cele;
- grupy docelowe;
- opis koncepcji kreatywnej;
- proponowane działania reklamowe;
- planowane rezultaty;
- wstępny budżet kampanii (tej części, która miałaby być realizowana w ramach konkursu);
- informację o zespole, który będzie odpowiedzialny za udział w realizacji zgłoszonej do Konkursu kampanii.
Co będzie poddawane ocenie konkursowej?
W pierwszym etapie Konkursu ocenie będzie podlegać:
- pomysł, kreatywność oraz wartość informacyjna/ edukacyjna zgłoszonej kampanii informacyjno-edukacyjnej (0-5 pkt.);
- wykonalność oraz realność założeń zgłoszonej kampanii informacyjno-edukacyjnej (0-5 pkt.);
- trafność, użyteczność, trwałość planowanych działań w kampanii (0-5 pkt.);
- spójność kampanii z celami Konkursu, o których mowa w § 2 Regulaminu (0-5 pkt.).
W drugim etapie Konkursu ocenie będzie podlegać:
- dopasowanie narzędzi komunikacji do grupy docelowej i tematyki kampanii (0-5 pkt);
- aktualność oraz znaczenie podejmowanych w kampanii zagadnień (problemów/wyzwań) (0-5 pkt);
- innowacyjność/wyróżnialność kampanii – czym ta kampania, będzie różniła się od innych w tym obszarze? (0-5 pkt).
Czy do konkursu mogą przystąpić dwie partnerskie fundacje? Projekt byłby realizowany wspólnie.
Tak, istnieje taka możliwość - organizacje te powinny występować wobec Organizatora i Partnerów jako konsorcjum.
Prosimy o dopisanie informacji o drugim podmiocie w treści formularza.
W przypadku złożenia oferty partnerskiej, członkowie konsorcjum (partnerzy) odpowiadają solidarnie za realizację umowy współpracy w realizacji zwycięskiej kampanii.
W paragrafie 7 regulaminu informują Państwo o rozdziale środków przeznaczonych na realizację zwycięskiego projektu/projektów. Poniżej zamieszczam fragment tego paragrafu - czy dobrze rozumiem, że cały budżet przeznaczany przez organizatora na realizację kampanii ma zostać przeznaczony na promocję i pokrycie kosztów pracy Agencji Kreatywnej, która jest partnerem konkursu? Czy żadna część tych środków nie może zostać przeznaczona np. na wynagrodzenia dla pracowników organizacji realizujących zadania związane z projektem?
Koszty realizacji kampanii nie obejmują pokrywania wynagrodzenia pracowników organizacji, których pomysł na kampanię zwyciężył w konkursie.
Organizacje, których pomysł zwyciężył w konkursie otrzymują nagrody finansowe określone w Regulaminie (§ 6. Regulaminu). Obowiązki w ramach współpracy Laureata oraz Agencji Kreatywnej określa projekt Umowy współpracy w realizacji zwycięskiej kampanii, stanowiący Załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu, dostępny w zakładce „Do pobrania”.
Czy termin konkursu 22.03.2020 zostanie zachowany czy ulegnie zmianie / przesunięciu ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną?
Termin konkursu został wydłużony do 31 marca 2020 r.
Czy w ramach konkursu dopuszczają Państwo aktywny udział Stowarzyszenia w tworzeniu materiałów w kampanii? Np. jeśli kampania zawiera spot, to czy Stowarzyszenie ma możliwość jego samodzielnej produkcji (w ramach budżetu kampanii)? Czy też koncepcja zgłoszona na konkurs jest przekazywana do zewnętrznej agencji reklamy, która samodzielnie podejmuje dalsze decyzje dot. produkcji etc.
Materiały w ramach zwycięskich kampanii będą realizowane przez Agencję Kreatywną (partnera konkursu). Konkurs nie przewiduje finansowania dla samodzielnego przygotowania materiałów przez Laureata.
Jeżeli zwycięski pomysł na kampanię obejmuje produkcję spotu, będzie on produkowany przez Agencję Kreatywną (partnera konkursu) w miarę dostępnych środków przeznaczonych na realizację zwycięskiej kampanii.
Informacje na temat zasad współpracy przy realizacji kampanii znajdą Państwo w Załącznik nr 3 do Regulaminu Konkursu, tj. projekcie Umowy współpracy w realizacji zwycięskiej kampanii, który dostępny jest w zakładce „Do pobrania”.
Zgodnie z zapisami umowy, zwycięski projekt kampanii realizowany jest przez Konsorcjum, we współpracy z Laureatem, w oparciu o umowę realizacji kampanii oraz umowę licencji (stanowiącą załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu).
Czy w ramach emisji kampanii w mediach zakładają Państwo udostępnienie jakiś bezpłatnych kanałów, np. telewizja publiczna?
Organizator konkursu na tym etapie Konkursu nie może zadeklarować żadnych dodatkowych kanałów lub działań wykraczających poza zakres określony w Regulaminie konkursu.
Czy do konkursu mogą przystąpić dwie partnerskie fundacje? Projekt byłby realizowany wspólnie.
Tak, istnieje taka możliwość - organizacje te powinny występować wobec Organizatora i Partnerów jako konsorcjum. Prosimy o dopisanie informacji o drugim podmiocie w treści formularza.
W przypadku złożenia oferty partnerskiej, członkowie konsorcjum (partnerzy) odpowiadają solidarnie za realizację umowy współpracy w realizacji zwycięskiej kampanii.
Czy do konkursu mogą przystąpić uczniowie ze szkoły podstawowej?
Zgodnie z Regulaminem konkursu, uczestnikami konkursu mogą być tylko organizacje pozarządowe (§ 3 ust. 1 Regulaminu):
W Konkursie mogą wziąć udział wyłącznie organizacje pozarządowe wskazane w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2019 r. poz. 688 tj.), (tzw. NGO: non-government organization), zwane dalej „Uczestnikami” lub „Uczestnikami Konkursu”.
Jeśli szkoła lub uczniowie współpracują z jakąś organizacją pozarządową, to mogą współpracować przy przygotowaniu pomysłu, jednak uczestnikiem konkursu może być jedynie organizacja pozarządowa.
Czy w konkursie mogą brać udział grupy nieformalne?
Zgodnie z Regulaminem konkursu, uczestnikami konkursu mogą być tylko organizacje pozarządowe (§ 3 ust. 1 Regulaminu):
W Konkursie mogą wziąć udział wyłącznie organizacje pozarządowe wskazane w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2019 r. poz. 688 tj.), (tzw. NGO: non-government organization), zwane dalej „Uczestnikami” lub „Uczestnikami Konkursu”.
Jeśli grupa nieformalna współpracuje z jakąś organizacją pozarządową, to mogą współpracować przy przygotowaniu pomysłu, jednak uczestnikiem konkursu może być jedynie organizacja pozarządowa.
Jesteśmy stosunkowo młodą fundacją i nie możemy pochwalić się żadną dużą kampanią edukacyjno-informacyjną. Stąd pytanie - jaka jest definicja takiej kampanii? Czy kampania reklamowa oferująca pomoc osobom potrzebującym (m.in.:) w ubezpieczeniach, pomoc adwokacką, pomoc w kupnie/sprzedaży/zamianie mieszkań przeprowadzona na portalu Facebook (na ograniczoną skalę) byłaby brana pod uwagę?
Zgodnie z wymogami konkursu, warunkiem udziału w konkursie jest doświadczenie realizacji minimum 1 kampanii edukacyjnej/informacyjnej (§ 4 ust. 2 Regulaminu). Regulamin nie precyzuje wymaganego zasięgu takich kampanii, więc opisywane działanie można uznać za spełnienie warunku dostępu. Uczestnik potwierdza posiadane doświadczenie poprzez dołączenie do zgłoszenia konkursowego portfolio lub prezentacji nt. kampanii.
Czy na etapie zgłaszania projektu do konkursu, należy do ankiety załączyć ulotkę i film wideo - tj. czy są to punkty obowiązkowe czy też nie?
Dodanie zaprojektowanych lub już przygotowanych materiałów nie jest obowiązkowe (co ma odzwierciedlenie w formularzu zgłoszeniowym - pola obowiązkowe zostały oznaczone gwiazdką).
Czy mogę prosić o potwierdzenie otrzymania zgłoszenia konkursowego?
Potwierdzenie złożenia formularza zgłoszeniowego przychodzi automatycznie na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym, w pkt 7 formularza.