W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu 

Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Oskara Kolberga w Szczecinku zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.gov.pl/web/psmszczecinek  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.gov.pl/web/psmszczecinek

Data publikacji strony internetowej: 2016-05-05

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-10-17

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • część filmów może nie posiadać napisów i audiodeskrypcji.

Oświadczenie sporządzono dnia 2024-10-17. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Marta Gruszecka, adres poczty elektronicznej m.gruszecka@classroom.muzycznaszczecinek.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 94 374 30 02. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Oskara Kolberga w Szczecinku, ul. 3 - go Maja 2, 78- 400 Szczecinek

Wejście do budynku szkoły prowadzi przez windę dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych, przy wejściu do windy znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, korytarze są przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne ruchowo.
Możliwy jest dostęp i wstęp do wszystkich pomieszczeń na parterze, pierwszym i drugim piętrze zabytkowego budynku szkoły przy wykorzystaniu windy na klatce schodowej, nie jest możliwy dostęp do pomieszczeń znajdujących się na strychu budynku. Schody w budynku posiadają zamontowane poręcze a w budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma systemu informacji głosowej. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku prowadzony jest stały dyżur przez osobę kierującą petentów w odpowiednie miejsca, szkoła udostępnia możliwość kontaktu drogą mailową, audio wizualną, telefoniczną oraz faxem. Szkoła umożliwia dostęp do budynków osobie korzystającej z psa asystującego i psa przewodnika.

Zapewnienie dostępności alternatywnej w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Oskara Kolberga w Szczecinku polega na:

  • umożliwieniu kompleksowego załatwiania sprawy osobie rodzicowi/opiekunowi prawnemu ze szczególnymi potrzebami  w pomieszczeniu dostępnym bez konieczności pokonywania barier architektonicznych przez wydelegowanie pracownika  na czas załatwiania sprawy (może nim być jakiś nauczyciel, pracownik sekretariatu lub dyrektora);
  • zapewnieniu asysty pracownika szkoły podczas załatwiania spraw przez osobę ze szczególnymi potrzebami, w tym udzielanie informacji o rozkładzie pomieszczeń  i rodzajach załatwianych spraw oraz pomoc przy przemieszczaniu się;
  • umożliwieniu asysty osobie ze szczególnymi potrzebami osoby przybranej (pełnomocnika, opiekuna, członka rodziny lub innej osoby trzeciej wskazanej przez osobę ze szczególnymi potrzebami);
  • Szkoła prowadzi dziennik elektroniczny MOBIREG, dzięki któremu poprawiono znacznie komunikację pomiędzy rodzicem / opiekunem prawnym,  a pracownikami szkoły;
  • Szkoła w miarę możliwości zapewni, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikację w formie określonej w tym wniosku lub zamienne rozwiązania.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o jaką stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Szkoła zrealizuje żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
30.06.2022 09:51 Tomasz Hepner
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Agnieszka Orłowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 2.0 17.10.2024 10:13 Marta Gruszecka
Deklaracja dostępności 1.0 30.06.2022 09:51 Tomasz Hepner

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}