W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

POMORSKI KURATOR OŚWIATY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT na powierzenie wykonania zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z terenów wiejskich województwa pomorskiego pochodzących z rodzin o niskich dochodach, w formie kolonii i obozów - 2023

Konkurs odbywa się zgodnie z przepisami:

  1. Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571).
  2. Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230).
  3. Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
  4. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r. poz. 452 oraz z 2021 r. poz. 1548).
  5. Zarządzenia Wojewody Pomorskiego z dnia 17 listopada 2020 r. w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu Współpracy Wojewody Pomorskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na lata 2021-2025”.
  6. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.).
  7. Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).
  8. Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 31, 181).
  9. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) ( Dz. Urz. UE.L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, z późn. zm.).

I. Postanowienia ogólne:

  1. Zlecenie realizacji zadania publicznego w ramach konkursu ofert ma formę powierzenia i dotyczy organizacji wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z terenów wiejskich województwa pomorskiego pochodzących z rodzin o niskich dochodach, w formie kolonii i obozów.
  2. Zadanie skierowane jest do dzieci i młodzieży w wieku 8-16 lat mieszkających na terenie województwa pomorskiego.
  3. Do otwartego konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), prowadzące działalność statutową w zakresie wypoczynku dzieci i młodzieży, wobec których nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, a także wobec których
    nie jest prowadzona egzekucja sądowa i administracyjna.
  4. W przypadku składania oferty przez oddziały terenowe jednostki organizacyjnej, które nie posiadają odrębnej osobowości prawnej, wymaganym dokumentem jest aktualne pełnomocnictwo do działania w ramach niniejszego konkursu, w imieniu tej jednostki.
  5. Wypoczynek należy zorganizować na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2022 r. poz. 2230 ), rozporządzeniu MEN z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r. poz. 452 oraz z 2021 r. poz. 1548) oraz zgodnie z aktualnymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży, (Oświadczenie – Załącznik nr 5).
  6. Na realizację zadania przeznacza się środki publiczne w wysokości 894 000 .
  7. Całkowity koszt pobytu dziecka na kolonii, obozie wynosi 1 500 zł, z czego należy sfinansować koszty pobytu dziecka na kolonii, obozie w tym:
  • wyżywienie – dzienna stawka żywieniowa min. 45 zł;
  • zakwaterowanie;
  • transport;
  • wynagrodzenie personelu pedagogicznego i obsługi, w tym zatrudnienie pedagoga lub psychologa, lub innego specjalisty poza wychowawcami i kierownikiem oraz pielęgniarki, ratownika medycznego lub lekarza;
  • koszty realizacji programu kulturalno-oświatowego, sportowo-rekreacyjnego, turystycznego, edukacyjnego, profilaktyczno-wychowawczego – kwota przeznaczona na realizację programu nie może być niższa niż 350 zł na uczestnika;
  • koszty ubezpieczenia;
  • koszty ewentualnego doposażenia uczestników kolonii w odzież, przybory i środki do higieny osobistej oraz w środki ochronne związane
    z utrzymaniem reżimu sanitarnego zgodnie z aktualnymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży.
  1. Udział dzieci w koloniach, obozach jest wolny od obowiązku wnoszenia przez rodziców jakichkolwiek opłat za uczestnictwo.
  2. Pierwszeństwo w korzystaniu z wypoczynku organizowanego przez Pomorskiego Kuratora Oświaty mają dzieci i młodzież:
  • objęte pieczą zastępczą;
  • pochodzące z rodzin żyjących w trudnych warunkach materialnych, w tym z rodzin wychowujących troje lub więcej dzieci oraz  samotnie wychowywane w rozumieniu art. 4 pkt 43 ustawy – Prawo oświatowe (Dz.U. 2021 r. poz. 1082 z późn zm.);
  • z zaburzeniami somatycznymi potwierdzonymi zaświadczeniem lekarskim i zamieszkujące w środowisku ekologicznie zagrożonym;
  • dotkniętych zdarzeniem losowym lub sytuacją kryzysową.
  1. Priorytetowo traktowany będzie program wypoczynku rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki:

10.1 promujący i wzmacniający zdrowie, w tym zdrowie psychiczne, ukierunkowane    na pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz wsparcie rówieśnicze;

10.2 utrwalający zasady zdrowego żywienia i aktywności fizycznej;

10.3 uwzględniający działania w zakresie edukacji historycznej, patriotycznej, obywatelskiej: promujący wizyty w miejscach związanych ze znanymi postaciami z historii naszego Kraju, w tym uwzględniający patronów 2023 r. ustanowionych przez Sejm RP: Wojciecha Korfantego, Pawła Edmunda Strzeleckiego, Aleksandra Fredry, Aleksandry Piłsudskiej, Maurycego Mochnackiego, Jadwigi Zamoyskiej i Jerzego Nowosielskiego;

10.4 zachęcający do wizyt w miejscach związanych z Mikołajem Kopernikiem, Janem Matejko i Wisławą Szymborską patronami roku 2023 wybranymi przez Senat RP;

10.5  wzmacniający postawy prospołeczne, w tym działania z zakresu wolontariatu;

10.6 integrujący społecznie dzieci i młodzież niepełnosprawną oraz ze środowisk wiejskich uwzględniające ich potrzeby rozwojowe i edukacyjne,

a także

  • realizujący program zajęć oraz działania w ramach wsparcia psychologiczno-pedagogicznego mające na celu niwelowanie negatywnych skutków wynikających z pandemii: długotrwała praca zdalna, ograniczenie kontaktów społecznych, szczególnie rówieśniczych, nadużywanie korzystania z mediów elektronicznych, wzrost zachowań ryzykownych, w tym suicydalnych;
  • organizowany poza terenem województwa pomorskiego.
  1. Wypoczynek musi być zorganizowany w miejscowościach turystycznie atrakcyjnych na terenie kraju. Wskazane jest organizowanie wypoczynku poza terenem województwa pomorskiego, w miejscach spełniających warunki bezpieczeństwa. Obiekty, w których będzie organizowany wypoczynek, muszą być przeznaczone wyłącznie dla dzieci i młodzieży, by zapewnić im pobyt bez kontaktu z osobami niebędącymi uczestnikami tego wypoczynku. Wyklucza się możliwość zakwaterowania uczestników w namiotach lub domkach letniskowych.
  2. Naboru uczestników wypoczynku dokona Organizator we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego, ośrodkami pomocy społecznej oraz ośrodkami pomocy rodzinie z terenu województwa pomorskiego.
  3. W przypadku wystąpienia sytuacji spowodowanej rozprzestrzenianiem
    się koronawirusa SARS-CoV-2 lub zaistnienia innych okoliczności zagrażających życiu, zdrowiu czy bezpieczeństwu – Pomorski Kurator Oświaty zastrzega, że otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony.

II. Warunki organizacji wypoczynku:

Oferent zobligowany jest do:

  1. przeprowadzenia rekrutacji uczestników wypoczynku, zgodnie z pkt. I.9 oraz I.12 oferty;
  2. zorganizowania transportu uczestników wypoczynku z miejsc zbiórek na miejsce wypoczynku i z powrotem do miejsc zbiórek, jak również przesłania do Kuratorium Oświaty w Gdańsku, nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia wypoczynku,  informacji o terminie, godzinie oraz miejscu wyjazdu uczestników oraz terminie, godzinie i miejscu powrotu;
  3. zapewnienia sprawnego autokaru przewożącego uczestników posiadającego ważne badania techniczne, gdzie prowadzący go kierowca musi posiadać uprawnienia do przewozu osób. Przed odjazdem autokaru Organizator, zgłasza prośbę na Policję
    o przeprowadzenie kontroli stanu technicznego autokaru dowożącego dzieci i młodzież w miejsce wypoczynku, jego wyposażenia, stanu trzeźwości kierującego oraz wymaganych przepisami dokumentów.
  4. Zapewnienia kierownika wypoczynku i wychowawców oraz pielęgniarki lub ratownika medycznego, lub lekarza podczas transportu uczestników wypoczynku z miejsc zbiórek na miejsce wypoczynku i z powrotem;
  5. zapewnienia uczestnikom wypoczynku wyżywienia co najmniej 4 posiłków dziennie: śniadania, obiadu, podwieczorka, kolacji – zgodnie z zasadami higieny
    oraz racjonalnego żywienia określonymi w odrębnych przepisach. Ponadto zapewnienia stałego dostępu do napojów, pieczywa oraz np. dżemu przez cały dzień,
    w dostępnym dla uczestników miejscu. Zapewnienia suchego prowiantu
    lub wyżywienia podczas wycieczek odbywających się w czasie trwania wypoczynku oraz w dniu powrotu do domu, a także ciepłego posiłku w dniu przyjazdu uczestników na miejsce wypoczynku;
  6. zakwaterowania uczestników w miejscach spełniających wymogi dotyczące bezpieczeństwa i higieny określone w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa. Obiekty, w których jest organizowany wypoczynek dzieci i młodzieży, muszą być przeznaczone wyłącznie dla dzieci i młodzieży i zapewnić im pobyt bez kontaktu z osobami niebędącymi uczestnikami tego wypoczynku. Zakwaterowania uczestników w obiektach ogrodzonych i oświetlonych wyposażonych w tapczany lub łóżka z materacem (z wyłączeniem łóżek piętrowych) dla każdego uczestnika, poduszkę i kołdrę wraz z bielizną pościelową (poszwa, poszewka i prześcieradło), dodatkowy koc dla każdego uczestnika, szafy ubraniowe, wieszaki w ilości odpowiadającej liczbie uczestników. Zapewnienia właściwych warunków sanitarnych, przy czym łazienki i toalety muszą znajdować się w budynku, w którym zakwaterowani są uczestnicy. Wyklucza się możliwość zakwaterowania uczestników w namiotach oraz domkach letniskowych;
  7. zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc noclegowych, przy czym liczba osób zakwaterowanych w jednym pokoju musi być zgodna z aktualnymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego;
  8. zapewnienia uczestnikom świetlicy/sali umożliwiającej spędzanie czasu w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych oraz boiska sportowego wraz ze sprzętem do gier sportowych i towarzyskich;
  9. zapewnienia stołówki znajdującej się na terenie obiektu oraz wyposażonej w odpowiednią liczbę stołów i krzeseł, z obowiązkowo wywieszonym jadłospisem na dany dzień;
  10. codziennego sprzątania pomieszczeń, z których korzystają uczestnicy, w tym ich pokoi;
  11. zapewnienia infrastruktury obiektu umożliwiającej izolację osób z objawami  wskazującymi na wystąpienie choroby, w tym w szczególności choroby zakaźnej;
  12. zatrudnienia pielęgniarki lub ratownika medycznego, lub lekarza w czasie trwania wypoczynku;
  13. zapewnienia doświadczonej kadry wypoczynku podczas wypoczynku, posiadającej kwalifikacje określone w przepisach prawa, w tym wychowawców i kierownika wypoczynku, w liczbie zgodnej do ilości uczestników w grupie z aktualnymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży, a także pedagoga
    lub psychologa, lub innego specjalisty;
  14. wykupienia ubezpieczenia uczestników wypoczynku na czas przejazdów i pobytu w miejscu wypoczynku;
  15. zorganizowania atrakcyjnego programu wypoczynku uwzględniającego realizację priorytetów wymienionych w pkt I.10 ogłoszenia.

Uwaga! Oferta powinna zawierać opis spełnienia warunków organizacji wypoczynku określonych w pkt II ogłoszenia. Niespełnienie powyższego warunku będzie skutkowało odrzuceniem oferty.

III. Wymagana dokumentacja

  1. Wypełniony formularz oferty (Załącznik nr 1) musi być podpisany przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z KRS lub innym dokumentem, potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowania osób reprezentujących.
  2. Kopia statutu poświadczona za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby potwierdzającego, że organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży jest zadaniem statutowym.
  3. Aktualny odpis z rejestru lub kopia wyciągu z ewidencji lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących, poświadczone za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby (wystawiony/pobrany w 2023 roku).
  4. W przypadku oferty składanej przez oddział terenowy nieposiadający osobowości prawnej, a wpisany do właściwego rejestru, należy dołączyć pełnomocnictwo szczególne do działania w ramach niniejszego konkursu (udzielone w 2023 roku).
  5. Oświadczenie, że wobec Oferenta nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, a także że nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne.
  6. Wykaz kadry z informacją o kwalifikacjach wychowawców i kierownika wypoczynku, pielęgniarki, ratownika medycznego lub lekarza oraz innej kadry pedagogicznej przewidzianej do zatrudnienia (Załącznik nr 3).
  7. Program wypoczynku.
  8. Szczegółowy opis obiektu, w którym będzie organizowany wypoczynek
    (Załącznik nr 2).
  9. Oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego z podaniem jego numeru
    (Załącznik nr 7).
  10. Oświadczenie, że podmiot dokona weryfikacji osób, przed nawiązaniem z nimi stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, na okoliczność zamieszczenia ich danych w rejestrze z dostępem ograniczonym, o sprawcach przestępstw na tle seksualnym, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 31, 181) i żadna z osób nie figuruje we wskazanym rejestrze (Załącznik nr 4).
  11. Oświadczenie o realizacji wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży (Załącznik nr 5).

IV. Warunki realizacji zadania

  1. Wypoczynek organizowany jest dla 596 uczestników w wieku od 8 do 16 lat – mieszkańców województwa pomorskiego.

Powierzenie zadania nastąpi w sześciu częściach, przy czym każda część może składać się z dwóch turnusów (Załącznik nr 2):

   1) Część 1 – 109 uczestników. Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • bytowskiego – 47 uczestników,
  • gdańskiego – 21 uczestników,
  • słupskiego – 41 uczestników.

    2) Część 2 – 103 uczestników. Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • człuchowskiego –  51 uczestników,
  • lęborskiego – 52 uczestników.

    3) Część 3 – 109 uczestników. Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • starogardzkiego – 30 uczestników,
  • nowodworskiego – 63 uczestników,
  • kartuskiego – 16 uczestników.

     4) Część 4 – 88 uczestników. Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • kwidzyńskiego – 31 uczestników,
  • sztumskiego – 30 uczestników,
  • wejherowskiego – 27 uczestników.

     5) Część 5 – 89 uczestników. Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • chojnickiego – 44 uczestników,
  • malborskiego – 45 uczestników.

    6) Część 6 – 98 uczestników. Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • kościerskiego – 38 uczestników,
  • puckiego – 31 uczestników,
  • tczewskiego – 29 uczestników.

Uwaga! Na każdą część należy złożyć oddzielną ofertę. Oferent może złożyć ofertę na dowolną liczbę części.

  1. Termin realizacji zadania określa się w umowie, z tym że rozpoczęcie pierwszego turnusu może nastąpić nie wcześniej niż 24 czerwca 2023 r. w godzinach popołudniowych, a zakończenie ostatniego turnusu musi nastąpić najpóźniej do 31 sierpnia 2023 r., przy czym turnus trwa 12 dni.

V. Kryteria przyznawania dotacji:

  1. Pomorski Kurator Oświaty powoła komisję do oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert.

a) Ocena formalna ofert polegać będzie na sprawdzeniu, czy:

  • oferta została złożona w terminie określonym w ogłoszeniu;
  • oferta została złożona na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do ogłoszenia;
  • do oferty dołączono wymagane załączniki;
  • oferta jest prawidłowo i kompletnie wypełniona, (wypełnienie wymaganych pól,
    bez skreśleń oraz czy jest podpisana przez uprawnione osoby – wymienione w KRS/innym rejestrze lub posiadające uprawnienia wynikające z pełnomocnictw/innych dokumentów;

Uwaga! W przypadku, gdy osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis powinien zawierać pełne imię, nazwisko i pełnioną funkcję w podmiocie składającym ofertę.

  • Oferent jest uprawniony do złożenia oferty;
  • jednym z celów Oferenta jest organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży;
  • kalkulacja kosztów została prawidłowo wypełniona, jest spójna i nie zawiera błędów;
  • Oferent podał w ofercie adres i termin planowanego wypoczynku, okres objęty dofinansowaniem oraz planowaną liczbę uczestników.

b) Kryteria oceny merytorycznej:

Lp. Kryterium Punktacja
1. Analiza i ocena realizacji zadań publicznych, biorąc pod uwagę w szczególności rzetelność, terminowość sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków oraz doświadczenie Oferenta i współpracę z Kuratorium Oświaty w  Gdańsku w organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży. 0-20
2. Program wypoczynku, sposób jego realizacji, w tym atrakcyjność, różnorodność. 0-30
3. Uwzględnienie w programie rekomendacji MEiN, wymienionych  I.10.1-10.6 – 5 pkt. za każdy priorytet. 0-30
4. Organizacja zajęć profilaktycznych lub socjoterapeutycznych. 20
5. Realność wykonania programu, spodziewane rezultaty realizacji zadania publicznego. 0-10
6. Kwalifikacje kadry niezbędnej do realizacji zadania, w tym wolontariuszy oraz jej doświadczenie w pracy z dziećmi
i młodzieżą.
0-30
7. Posiadane zasoby lokalowe oraz rzeczowe umożliwiające realizację zadania. 0-15
8. Wypoczynek organizowany poza terenem województwa pomorskiego. 15
9. Udokumentowana deklaracja współpracy z instytucjami
(np. oświadczenia/porozumienia/deklaracje), które będą wspierały kadrę podczas wypoczynku.
10
10. Czytelność sporządzenia kalkulacji kosztów zadania, w tym: rozłożenie kosztów na poszczególne pozycje w kalkulacji
(np. program, obsługa administracyjna).
0-20
11. Maksymalna ilość punktów – łącznie 200
  1. Opiniowanie ofert nastąpi do 10 dni od dnia zakończenia przyjmowania ofert, a wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości na stronie www.kuratorium.gda.pl w aktualnościach, w Biuletynie Informacji Publicznej Kuratorium Oświaty w Gdańsku oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego w terminie do 5 dni po zatwierdzeniu wyników przez Pomorskiego Kuratora Oświaty.
  2. Zadanie publiczne zostanie powierzone Oferentowi, który uzyska najwyższą liczbę punktów.
  3. Oferty złożone niezgodnie ze wzorem, niekompletne, zawierające uchybienia formalne, niezawierające informacji dotyczących spełnienia warunków organizacji wypoczynku określonych w pkt II ogłoszenia oraz złożone po upływie terminu składania ofert będą odrzucane bez uprzedniego wezwania do uzupełnienia. Wykaz tych ofert zostanie opublikowany na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Gdańsku
    wraz z informacją o przyczynie odrzucenia oferty.

VI. Termin i miejsce składania ofert:

  1. Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – zgodnie z wzorem oferty stanowiącym załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 r. poz. 2057).
  2. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy dostarczyć do Kuratorium Oświaty w Gdańsku osobiście lub za pośrednictwem usługi pocztowej na adres: Kuratorium Oświaty w Gdańsku ul. Wały Jagiellońskie 24, 80-853 Gdańsk w nieprzekraczalnym terminie do dnia 11 maja 2023 r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie, która powinna zawierać opis: Konkurs ofert 2023 – powierzenie – część ……… – dla dzieci i młodzieży z terenów wiejskich.

Uwaga! O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Kuratorium Oświaty w Gdańsku. Oferta, która wpłynie po wskazanym w pkt. VI.2 terminie, nie będzie podlegała procedurze konkursowej.

VII. Termin i warunki realizacji zadań publicznych

  1. Oferent, który zostanie wyłoniony, będzie zobowiązany do zawarcia umowy o powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057)  (Załącznik nr 6 do ogłoszenia).
  2. Podpisanie umowy następuje po dostarczeniu przez Oferenta potwierdzenia zgłoszenia wypoczynku.
  3. Termin realizacji zadania publicznego określa się od pierwszego do ostatniego dnia dotowanego wypoczynku.

Uwaga! Przyznane środki finansowe z dotacji oraz uzyskane w związku
z realizacją zadania przychody, w tym odsetki bankowe od przekazanej dotacji, Oferent jest zobowiązany wykorzystać w terminie 14 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego wskazanego w umowie.

  1. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość dokonywania przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów w wysokości nieprzekraczającej 5% wartości poszczególnych pozycji kosztów pod warunkiem, że dokonanie przesunięcia nie spowoduje obniżenia kwoty przeznaczonej na program na jednego uczestnika poniżej 350 zł. Przesunięcie pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów wymaga pisemnego uzasadnienia oraz zgody Pomorskiego Kuratora Oświaty i odbywa
    się w formie aneksu do umowy.
  2. Środki pochodzące z dotacji mogą być wykorzystane na:
  • wyżywienie i zakwaterowanie uczestników wypoczynku;
  • transport uczestników;
  • ubezpieczenia uczestników;
  • realizację programu wypoczynku, w tym np. kosztów związanych
    z organizowaniem wycieczek, imprez sportowych, zajęć terapeutycznych, terenowych, świetlicowych, organizację konkursów, turniejów, warsztatów itp.;
  • wynagrodzenie kadry i obsługi wypoczynku.
  1. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego określonego w umowie (Załącznik nr 8), o której mowa w pkt VII.1, należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
    z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Do sprawozdania należy dołączyć:

1) podpisane przez Zleceniobiorcę zestawienie dokumentów księgowych związanych
z realizacją zadania publicznego w wersji papierowej (Załącznik nr 9);

2) listę uczestników biorących udział w wypoczynku zawierającą następujące dane: imię i nazwisko uczestnika, gmina, z której pochodzi, miejsce i termin pobytu podczas wypoczynku.

  1. Sprawozdanie należy złożyć w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego.
  2. W przypadku niezłożenia sprawozdania w terminie Zleceniodawca wzywa pisemnie Zleceniobiorcę do jego złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
  3. Niezastosowanie się do wezwania, o którym mowa w ust. 8, skutkuje uznaniem dotacji za wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem na zasadach, o których mowa
    w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.).
  4. Niezastosowanie się do wezwania, o którym mowa w ust. 8 i 9 może być podstawą do natychmiastowego rozwiązania umowy przez Zleceniodawcę.
  5. Pomorski Kurator Oświaty ma prawo żądać przedstawienia w wyznaczonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień do sprawozdania.
  6. Zleceniodawca ma prawo przeprowadzić kontrolę realizacji zadania publicznego w zakresie objętym umową, w tym żądać przedstawienia faktur i innej dokumentacji zarówno w czasie trwania wypoczynku, jak i do 5 lat po jego zakończeniu.

VIII. Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) o zrealizowanych przez Pomorskiego Kuratora Oświaty w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju
i związanych z nimi kosztami.

W roku 2022 zrealizowano zadanie publiczne w zakresie powierzenia organizacji letniego wypoczynku dzieci i młodzieży z terenów wiejskich województwa pomorskiego pochodzących z rodzin o niskich dochodach, na które wykorzystano środki w wysokości 877 500 zł.

W roku 2023 nie przekazywano organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie(Dz. U. z 2023 r. poz. 571 środków na powierzenie organizacji wypoczynku letniego dzieci i młodzieży z terenów wiejskich województwa pomorskiego pochodzących z rodzin o niskich dochodach, w formie kolonii i obozów.

IX . Przetwarzanie danych osobowych

Administrator danych

Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami, jest Pomorski Kurator Oświaty, z którym można się skontaktować:

  • telefonując na numer telefonu (58) 322-29-00
  • faksując na numer fax (58) 322-29-01
  • pisząc na adres 80-853 Gdańsk ul. Wały Jagiellońskie 24
  • mailując na adres e-mail: kuratorium@kuratorium.gda.pl

Inspektor ochrony danych

We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, macie Państwo prawo kontaktować się z naszym Inspektorem ochrony danych na adres mailowy: iod@kuratorium.gda.pl.

Cel przetwarzania

Państwa dane są przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy w niniejszym postępowaniu.

Podstawa przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych są przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień  publicznych oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

W przypadku dobrowolnego podania danych niewynikających z przepisów prawa podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest Państwa zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postępowaniu (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

Obowiązek podania danych

Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może żądać ich podania na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych
do niej przepisów wykonawczych, a w szczególności na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Okres przechowywania danych

Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będą przez okres 5 lat liczone od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Umowy zawarte w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych będą przechowywane przez okres 10 lat, zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.

Odbiorcy danych

Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, do upływu terminu na ich wniesienie.

Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w  szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności lub interesem publicznym, zgodnie z art. 18 ust. 5 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.

Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy lub porozumienia.

Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).

W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane mogą być przekazywane do państw z poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie powyżej.

Prawa osób

Ma Pani/Pan prawo do ochrony swoich danych osobowych, dostępu do nich
oraz otrzymywania ich kopii, żądania ich sprostowania, żądania usunięcia danych (gdy przetwarzanie nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa) oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl ).

Ponadto, w odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody macie Państwo prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Wycofać się ze zgody można w formie wysłania żądania na nasz adres e-mail lub adres pocztowy. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania przez nas tych danych.

Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu, ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO
(tj. m.in. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe itd.), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (związanych z prawem wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych
z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawe, otrzymania przez wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy
lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.

Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.

W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

W przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.

*RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Załączniki do ogłoszenia:

  1. Wzór „Oferta realizacji zadania publicznego” – Załącznik nr 1;
  2. Wykaz zawierający informacje o terminach i miejscach wypoczynku – Załącznik nr 2;
  3. Wykaz kadry przewidzianej do zatrudnienia podczas wypoczynku – Załącznik nr 3;
  4. Oświadczenie o dokonaniu weryfikacji osób mających kontakt z uczestnikami wypoczynku – Załącznik nr 4;
  5. Oświadczenie o realizacji wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży – Załącznik nr 5
  6. Wzór „Umowa o realizację zadania publicznego” – Załącznik nr 6;
  7. Oświadczenie nr konta bankowego – Załącznik nr 7;
  8. Wzór „Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego – Załącznik nr 8;
  9. Zestawienie dokumentów księgowych – Załącznik nr 9.

Informacji o konkursie ofert udziela: Katarzyna Bryksa, tel. 58 322 29 31, Anna Reda, tel. 58 322 29 12, e- mail: wypoczynek@kuratorium.gda.pl.

Uwaga! Pracownicy Kuratorium Oświaty nie dokonują oceny formalnej ani merytorycznej ofert i nie udzielają porad w zakresie przygotowania ofert.

 

Pomorski Kurator Oświaty
Małgorzata Bielang

 

Gdańsk, 18 kwietnia 2023 roku

 

 

Materiały

Otwarty konkurs ofert - scan pdf
powierzenie​_wiejskie.pdf 6.32MB
Wzór „Oferta realizacji zadania publicznego” – Załącznik nr 1;
2023​_powierzenie​_zalacznik-nr-1-wzor-oferty-na-realizacje-zadania-publicznego.doc 0.11MB
Wykaz zawierający informacje o terminach i miejscach wypoczynku – Załącznik nr 2;
2023​_powierzenie​_zalacznik-nr-2-turnusy-i-miejsca-wypoczynku-.docx 0.02MB
Wykaz kadry przewidzianej do zatrudnienia podczas wypoczynku – Załącznik nr 3;
2023​_powierzenie​_zalacznik-nr-3-wykaz-kadry-wypoczynku.docx 0.02MB
Oświadczenie o dokonaniu weryfikacji osób mających kontakt z uczestnikami wypoczynku – Załącznik nr 4;
2023​_powierzenie​_zalacznik-nr-4-oswiadczenie-weryfikacja-kadry.doc 0.03MB
Oświadczenie o realizacji wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży – Załącznik nr 5
2023​_powierzenie​_zalacznik-nr-5-oswiadczenie-przepisy-prawa-i-wytyczne.doc 0.03MB
Wzór „Umowa o realizację zadania publicznego” – Załącznik nr 6;
2023​_powierzenie​_załącznik-nr-6-​_wzór-umowy.doc 0.12MB
Oświadczenie nr konta bankowego – Załącznik nr 7;
2023​_zalacznik-nr-7-oswiadczenie-oferenta-​_nr​_konta.doc 0.03MB
Wzór „Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego – Załącznik nr 8;
2023​_powierzenie​_zalacznik-nr-8-wzor-sprawozdania-z-wykonania-zadania-publicznego.doc 0.10MB
Zestawienie dokumentów księgowych – Załącznik nr 9
2023​_powierzenie​_zalacznik-nr-9-zestawienie-dokumentow-ksiegowych.xls 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.04.2023 16:06 Aneta Barbarowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Pomorski Kurator Oświaty
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
POMORSKI KURATOR OŚWIATY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT na powierzenie wykonania zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z terenów wiejskich województwa pomorskiego pochodzących z rodzin o niskich dochodach, w formie kolonii i obozów - 2023 1.0 19.04.2023 16:06 Aneta Barbarowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}