W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

POMORSKI KURATOR OŚWIATY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT na wsparcie wykonania zadania publicznego w zakresie organizacji w roku 2022 letniego wypoczynku dzieci i młodzieży z terenu województwa pomorskiego

UWAGA! Zmieniono termin składania ofert do dnia 4 maja 2022 r. do godz. 15.00, ze względu na art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.)

Konkurs odbywa się zgodnie z przepisami:

  1. Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.).
  2. Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915 z późn. zm.).
  3. Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
  4. Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r. poz. 452 z późn. zm.).
  5. Zarządzenia Wojewody Pomorskiego z dnia 17 listopada 2020 r. w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu Współpracy Wojewody Pomorskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na lata 2021-2025”.
  6. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. zm.).
  7. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r.  prawo oświatowe (Dz.U. 2021 r. poz. 1082 ).
  8. Ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 152).
  9. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

I. Postanowienia ogólne

  1. Zlecenie realizacji zadania publicznego w ramach niniejszego konkursu ofert ma formę wsparcia i dotyczy zorganizowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży z terenu województwa pomorskiego w czasie ferii letnich 2022 r. w celach rekreacyjnych oraz regeneracji sił fizycznych i psychicznych, połączonego ze szkoleniem lub pogłębianiem wiedzy, rozwijaniem zainteresowań i kompetencji społecznych.
  2. Wymagany jest finansowy wkład własny wynoszący min. 65% kosztów zadania, w tym:

a) środki finansowe własne i/lub pochodzące z innych źródeł,

b) świadczenia pieniężne od odbiorców zadania (jeśli organizator wypoczynku prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której zysk przeznacza na działalność statutową),

c) wkład niefinansowy – osobowy (praca społeczna członków świadczenia wolontariuszy).

Uwaga! Wyklucza się możliwość wyceny wkładu rzeczowego.

  1. Na realizację zadania przeznacza się środki publiczne w wysokości 780 000 zł.
  2. Zadanie skierowane jest do dzieci i młodzieży podlegających obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, zamieszkałych na terenie województwa pomorskiego. W przypadku uczestników niepełnosprawnych dofinansowaniem mogą być objęte osoby do 24 roku życia.
  3. Do otwartego konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn.) o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie wypoczynku dzieci i młodzieży, wobec których nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, a także wobec których nie jest prowadzona egzekucja sądowa i administracyjna. Uprawnione do aplikowania podmioty nie muszą posiadać statusu organizacji pożytku publicznego (OPP).
  4. W przypadku składania oferty przez oddziały terenowe, które nie posiadają odrębnej osobowości prawnej, wymaganym dokumentem jest aktualne pełnomocnictwo
    do działania w ramach niniejszego konkursu, w imieniu tej jednostki.
  5. Dofinansowaniem objęte zostaną formy wypoczynku zorganizowane na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2021 r. poz. 1915 z późn. zm.), rozporządzeniu MEN z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r. poz. 452 z późn. zm.)
    oraz zgodnie z aktualnymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci
    i młodzieży. (Oświadczenie – Załącznik nr 2).
  6. Priorytetowo traktowany będzie program wypoczynku rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki:

8.1 promujący i wzmacniający zdrowie, w tym zdrowie psychiczne, ukierunkowane na pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz wsparcie rówieśnicze;

8.2 utrwalający zasady zdrowego żywienia i aktywności fizycznej;

8.3 uwzględniający działania w zakresie edukacji historycznej, patriotycznej, obywatelskiej; tj. promujący wizyty w miejscach związanych ze znanymi postaciami z historii naszego Kraju, w tym uwzględniający patronów 2022 r. ustanowionych przez Sejm RP Marię Grzegorzewską, Marię Konopnicką, Ignacego Łukasiewicza, Józefa Mackiewicza, Wandę Rutkiewicz, Józefa Wybickiego;

8.4 zachęcający do wizyt w miejscach poświęconych Romantyzmowi Polskiemu, w tym postaciom z nim związanym, m.in. Adamowi Mickiewiczowi, Juliuszowi Słowackiemu, Cyprianowi Norwidowi, Fryderykowi Chopinowi, Stanisławowi Moniuszce;

8.5 wzmacniający postawy prospołeczne, w tym działania z zakresu wolontariatu;

8.6 integrujący społecznie dzieci i młodzież niepełnosprawną oraz ze środowisk wiejskich uwzględniający ich potrzeby rozwojowe i edukacyjne;

a także:

  • realizujący program zajęć oraz działania w ramach wsparcia psychologiczno-pedagogicznego mające na celu niwelowanie negatywnych skutków wynikających z pandemii: długotrwała praca zdalna, ograniczenie kontaktów społecznych, szczególnie rówieśniczych, nadużywanie korzystania z mediów elektronicznych, wzrost zachowań ryzykownych, w tym suicydalnych;
  • organizowany poza terenem województwa pomorskiego.
  1. Dodatkowo punktowany będzie wypoczynek, w którym udział wezmą dzieci i młodzież:
  • niepełnosprawne;
  • objęte pieczą zastępczą;
  • pochodzące z rodzin żyjących w trudnych warunkach materialnych, w tym z rodzin wychowujących troje lub więcej dzieci oraz samotnie wychowywane w rozumieniu art. 4 pkt 43 ustawy – Prawo oświatowe (Dz.U. 2021 r. 1082);
  • z zaburzeniami somatycznymi potwierdzonymi zaświadczeniem lekarskim i zamieszkujące w środowisku ekologicznie zagrożonym.
  1. Pomorski Kurator Oświaty zastrzega sobie prawo do unieważnienia konkursu bez podania przyczyny na każdym jego etapie, w szczególności w sytuacji zdarzeń i okoliczności, na które organizator nie miał wpływu i wiedzy w chwili ogłaszania konkursu, w tym w przypadku zakazu organizacji wypoczynku ze względu na pandemię COVID-19.

II. Warunki przyznawania dotacji

  1. Na każde zadanie Oferent składa jedną ofertę wraz z załącznikami. Przez zadanie należy rozumieć wypoczynek organizowany w jednym miejscu, w jednym terminie i dla danej grupy uczestników.
  2. Dotacją objęte będą trwające do 10 dni formy wypoczynku realizowane dla dzieci i młodzieży z terenu województwa pomorskiego w okresie ferii letnich, tj. od 25 czerwca 2022 r. (od godzin popołudniowych) do 31 sierpnia 2022 r.
    Stawka dofinansowania wynosi:
  • 20 zł/osobodzień – wypoczynek w miejscu zamieszkania trwający min. 5 dni;
  • 40 zł/osobodzień – wypoczynek wyjazdowy trwający min. 7 dni.

Uwaga! W przypadku formy wypoczynku trwającej dłużej niż 10 dni, należy wskazać konkretny termin podlegający dofinansowaniu.
Sposób wyliczenia wysokości przyznawanej dotacji (C):
C = L x D x S
L – liczba uczestników
D – liczba dni
S – stawka osobodnia w złotych

  1. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednego Oferenta wynosi 250 000 zł
    (jest to suma dotacji ze wszystkich złożonych ofert przez podmiot posługujący się jednym dokumentem rejestrowym).
  2. Dopuszcza się możliwość dokonywania przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów w wysokości nieprzekraczającej 5% wartości poszczególnych pozycji kosztów, przy czym przesunięcie to nie może spowodować zmniejszenia wydatków na realizację programu (wymagany jest aneks do umowy).
  3. Dofinansowanie nie może być udzielone na realizację zadań finansowanych z budżetu Wojewody Pomorskiego z innego tytułu.

III. Termin i warunki składania ofert

  1. Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – zgodnie z wzorem oferty stanowiącym załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 r., poz. 2057).

Uwaga! W ofercie należy obowiązkowo określić miejsce realizacji zadania (dokładny adres wypoczynku), czas trwania wypoczynku (w przypadku wypoczynku trwającego powyżej 10 dni należy wskazać konkretny termin podlegający dofinansowaniu) oraz liczbę uczestników.

  1. Oferty wraz z wymaganymi załącznikami należy dostarczyć do Kuratorium Oświaty w Gdańsku osobiście lub za pośrednictwem usługi pocztowej na adres: Kuratorium Oświaty w Gdańsku ul. Wały Jagiellońskie 24, 80-853 Gdańsk, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 kwietnia 2022 r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie, która  powinna zawierać opis: Konkurs ofert 2022 – wsparcie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży.

UWAGA! Zmieniono termin składania ofert do dnia 4 maja 2022 r. do godz. 15.00, ze względu na art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.)

Uwaga! O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Kuratorium Oświaty w Gdańsku. Oferta, która wpłynie po wskazanym w pkt. III. 2 terminie, nie będzie podlegała procedurze konkursowej.

IV. Wymagana dokumentacja

  1. Wypełniony formularz oferty musi być podpisany przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z KRS lub innym dokumentem, potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowania osób reprezentujących.
  2. Kopia statutu poświadczona za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby potwierdzającego, że organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży jest zadaniem statutowym.
  3. Aktualny odpis z rejestru lub kopia wyciągu z ewidencji lub inny dokument potwierdzający status prawny Oferenta i umocowanie osób go reprezentujących, poświadczone za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby (wystawiony/pobrany w 2022 roku).
  4. W przypadku oferty składanej przez oddział terenowy nieposiadający osobowości prawnej, a wpisany do właściwego rejestru, należy dołączyć pełnomocnictwo szczególne do działania w ramach niniejszego konkursu (udzielone w 2022 roku).
  5. Oświadczenie, że wobec Oferenta nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, a także że nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne.
  6. Wykaz kadry z informacją o kwalifikacjach wychowawców i kierownika wypoczynku oraz innej kadry pedagogicznej przewidzianej do zatrudnienia, a w przypadku wypoczynku wyjazdowego pielęgniarki, ratownika medycznego lub lekarza.
  7. Program wypoczynku.
  8. Szczegółowy opis obiektu, w którym będzie organizowany wypoczynek.
  9. Oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego z podaniem jego numeru, (Załącznik nr 5).
  10. Oświadczenie, że podmiot dokona weryfikacji osób, przed nawiązaniem z nimi stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, na okoliczność zamieszczenia ich danych w rejestrze z dostępem ograniczonym, o sprawcach przestępstw na tle seksualnym, o których mowa
    w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 152) i żadna z osób nie figuruje we wskazanym rejestrze, (Załącznik nr 3).
  11. Oświadczenie o realizacji wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia
    i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży, (Załącznik nr 2).

V. Kryteria wyboru ofert

  1. Pomorski Kurator Oświaty powoła komisję do oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert.
  2. a) Ocena formalna ofert polegać będzie na sprawdzeniu, czy:
  • oferta została złożona w terminie określonym w ogłoszeniu;
  • oferta została złożona na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do ogłoszenia;
  • do oferty dołączono wymagane załączniki;
  • oferta jest prawidłowo i kompletnie wypełniona, (wypełnienie wymaganych pól,
    bez skreśleń oraz czy jest podpisana przez uprawnione osoby – wymienione w KRS/innym rejestrze lub posiadające uprawnienia wynikające
    z pełnomocnictw/innych dokumentów).

Uwaga! W przypadku, gdy osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis powinien zawierać pełne imię, nazwisko i pełnioną funkcję w podmiocie składającym ofertę.

  • Oferent jest uprawniony do złożenia oferty, prowadzi działalność na obszarze obejmującym województwo pomorskie, a jednym z celów Oferenta jest organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży;
  • wysokość dofinansowania nie przekracza 35% całkowitych kosztów zadania, a Oferent gwarantuje min. 65% wkładu własnego, w tym: środki finansowe własne, świadczenia pieniężne od odbiorców zadania, środki finansowe pochodzące z innych źródeł, wkład osobowy;
  • kalkulacja kosztów została prawidłowo wypełniona, jest spójna i nie zawiera błędów;
  • Oferent podał w ofercie adres i termin planowanego wypoczynku, okres objęty dofinansowaniem oraz planowaną liczbę uczestników;

Uwaga! Oferty zawierające błędy, braki oraz niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane. Wykaz tych ofert zostanie opublikowany na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Gdańsku wraz z informacją o przyczynie odrzucenia oferty.

b) Kryteria oceny merytorycznej:

Lp. Kryterium Punktacja
1. Analiza i ocena realizacji zadań publicznych, biorąc pod uwagę w szczególności rzetelność, terminowość sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków oraz doświadczenie Oferenta
i współpracę z Kuratorium Oświaty w  Gdańsku w organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży.
0-20
2. Udział w wypoczynku dzieci i młodzieży niepełnosprawnej;
dzieci i młodzieży będącej sierotami oraz funkcjonujących
w systemie pieczy zastępczej, o których mowa w art. 92b ust. 1-3 ustawy z dnia 7 września 1997 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2021 r. poz. 1915 z późn. zm.).
10
3. Program wypoczynku, sposób jego realizacji, w tym atrakcyjność, różnorodność. 0-30
4. Organizacja zajęć profilaktycznych lub socjoterapeutycznych. 20
5. Uwzględnienie w programie rekomendacji MEiN, wymienionych
w pkt I.8 (8.1-8.5) – za każdy priorytet 5 pkt.
0-30
6. Realność wykonania programu, spodziewane rezultaty realizacji zadania publicznego. 0-10
7. Kwalifikacje kadry niezbędnej do realizacji zadania, w tym wolontariuszy oraz jej doświadczenie w pracy z dziećmi
i młodzieżą.
0-30
8. Posiadane zasoby lokalowe oraz rzeczowe umożliwiające realizację zadania. 0-15
9. Wypoczynek organizowany poza terenem województwa pomorskiego. 15
10. Udokumentowana deklaracja współpracy z instytucjami
(np. oświadczenia/porozumienia/deklaracje), które będą wspierały kadrę podczas wypoczynku.
10
11. Zasadność planowanych kosztów w stosunku do planowanych działań oraz założonych celów, czytelność sporządzenia kalkulacji kosztów zadania, w tym: rozłożenie kosztów na poszczególne pozycje w kalkulacji (np. program, obsługa administracyjna),

 

udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego oraz wkład osobowy.

0-20
12. Maksymalna ilość punktów – łącznie 210

2. Dofinansowanie zostanie przyznane Oferentom na zasadzie wyboru najkorzystniejszych ofert, kolejno według uzyskanej liczby punktów przyznanych przez Komisję, aż do wyczerpania środków przeznaczonych na realizację zadania. Oferty, które uzyskają mniej niż 100 punktów, nie zostaną rekomendowane
do wsparcia realizacji zadania.

3. W przypadku uwolnienia środków finansowych wynikających z rezygnacji Oferenta z całości lub części przyznanej dotacji zadania, lub odmowy podpisania umowy, zgodnie z pkt VI. 1 propozycję otrzymania dofinansowania otrzymuje kolejny z listy Oferent, którego oferta została oceniona pozytywnie (uzyskała co najmniej 100 punktów), a zadanie nie zostało dofinansowane ze względu na wyczerpanie środków finansowych.

4. W przypadku Oferenta, którego dotyczyć będzie ograniczenie, o którym mowa w pkt II. 3, środki finansowe przyznawane będą kolejno według uzyskanych punktów, aż do wyczerpania maksymalnych środków przeznaczonych dla jednego podmiotu,  czyli do kwoty 250 000 zł.

5. Opiniowanie ofert nastąpi do 10 dni od dnia zakończenia przyjmowania ofert, a wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości
na stronie www.kuratorium.gda.pl w aktualnościach, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zlecającego w terminie
do 5 dni po zatwierdzeniu przez Pomorskiego Kuratora Oświaty.

Uwaga! Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji
oraz nie gwarantuje otrzymania dotacji w wysokości wnioskowanej przez Oferenta
.

VI. Termin i warunki realizacji zadań publicznych

  1. Oferent, któremu zostanie przyznanie dofinansowanie, będzie zobowiązany do zawarcia umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
    (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057), (Załącznik nr 4).

Uwaga! Podpisanie umowy następuje po dostarczeniu przez Oferenta dokumentu zatwierdzenia zgłoszonego wypoczynku.

  1. Termin realizacji zadania publicznego określa się  od pierwszego do ostatniego dnia dotowanego wypoczynku.
    Uwaga! Wydatkowanie przyznanych środków finansowych z dotacji oraz uzyskane w związku z realizacją zadania przychody, w tym odsetki bankowe od przekazanej dotacji, Oferent jest zobowiązany wykorzystać w terminie 14 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego wskazanego w umowie.
  2. Środki pochodzące z dotacji mogą być wykorzystane na:
  • wyżywienie i zakwaterowanie uczestników wypoczynku;
  • transport uczestników;
  • ubezpieczenia uczestników;
  • realizację programu wypoczynku, w tym np. kosztów związanych
    z organizowaniem wycieczek, imprez sportowych, zajęć terapeutycznych, terenowych, świetlicowych, organizację konkursów, turniejów, warsztatów itp.;
  • wynagrodzenie kadry i obsługi wypoczynku.
  1. Zleceniodawca ma prawo przeprowadzić kontrolę realizacji zadania publicznego w zakresie objętym umową, w tym żądać przedstawienie faktur i innej dokumentacji zarówno w czasie trwania wypoczynku, jak i do 5 lat po jego zakończeniu.

VII. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego

  1. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego określonego w umowie (Załącznik nr 6), o której mowa w pkt VI.1, należy sporządzić zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
    z dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057). Do sprawozdania należy dołączyć podpisane przez Zleceniobiorcę zestawienie dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania publicznego w wersji papierowej (Załącznik nr 7). Sprawozdanie należy złożyć w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego.
  2. W przypadku niezłożenia sprawozdania w terminie Zleceniodawca wzywa pisemnie Zleceniobiorcę do jego złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
  1. Niezastosowanie się do wezwania, o którym mowa w ust. 7, skutkuje uznaniem dotacji za wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem na zasadach, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. 2077, z późn. zm.).
  2. Niezastosowanie się do wezwania, o którym mowa w ust. 2, 6 lub 7 ustawy o finansach publicznych, może być podstawą do natychmiastowego rozwiązania umowy przez Zleceniodawcę (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.).
  3. Pomorski Kurator Oświaty ma prawo żądać przedstawienia w wyznaczonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień do sprawozdania.

VIII. Organizacja wypoczynku w 2021 r.

W roku 2021 zrealizowano zadanie publiczne w zakresie wsparcia organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży z terenu województwa pomorskiego, na które wykorzystano środki w wysokości 714 500 zł.

IX. Przetwarzanie danych osobowych

Administrator danych

Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami, jest Pomorski Kurator Oświaty,
z którym można się skontaktować:

  • telefonując na numer telefonu (58) 322-29-00
  • faksując na numer fax (58) 322-29-01
  • pisząc na adres 80-853 Gdańsk ul. Wały Jagiellońskie 24
  • mailując na adres e-mail: kuratorium@kuratorium.gda.pl

Inspektor ochrony danych

We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, macie Państwo prawo kontaktować się z naszym Inspektorem ochrony danych na adres mailowy: iod@kuratorium.gda.pl.

Cel przetwarzania

Państwa dane są przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy w niniejszym postępowaniu.

Podstawa przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych są przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień  publicznych oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający
od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

W przypadku dobrowolnego podania danych niewynikających z przepisów prawa podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest Państwa zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postępowaniu (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

Obowiązek podania danych

Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może żądać ich podania na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych, a w szczególności na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Okres przechowywania danych

Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będą przez okres 5 lat liczone od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Umowy zawarte w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych będą przechowywane przez okres 10 lat, zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.

Odbiorcy danych

Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania
ze środków ochrony prawnej, do upływu terminu na ich wniesienie.

Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w  szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie
z art. 8 ust. 4 pkt) 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.

Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem
o zamówienie publiczne mogą być podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy
lub porozumienia.

Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).

W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane  mogą być przekazywane do państw z poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie powyżej.

Prawa osób

Ma Pani/Pan prawo do: ochrony swoich danych osobowych, dostępu do nich oraz otrzymywania ich kopii, żądania ich sprostowania, żądania usunięcia danych
(gdy przetwarzanie nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa) oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl ).

Ponadto, w odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody macie Państwo prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Wycofać się ze zgody można w formie wysłania żądania na nasz adres e-mail lub adres pocztowy. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania przez nas tych danych.

Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu, ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. m.in. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe itd.), zebranych w toku postępowania
o udzielenie zamówienia.

W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (związanych
z prawem wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane
są dane osobowe jego dotyczące, prawem wykonawcy do bycia poinformowanym
o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych
z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawe, otrzymania przez wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.

Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa
w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.

W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

W przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.

*RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Informacji o konkursie ofert udziela: Katarzyna Bryksa, tel. 58 322 29 31, Anna Reda, tel. 58 322 29 12, e-mail: wypoczynek@kuratorium.gda.pl

Uwaga! Pracownicy Kuratorium Oświaty nie dokonują oceny formalnej
ani merytorycznej ofert i nie udzielają porad w zakresie przygotowania ofert.

Pomorski Kurator Oświaty
Małgorzata Bielang

Materiały

Otwarty konkurs ofert - wsparcie 2022
wsparcie.pdf 8.08MB
Wzór „Oferta realizacji zadania publicznego” - Załącznik nr 1
wsparcie​_zalącznik-nr-1-wzor-oferty-na-realizacje-zadania-publicznego.doc 0.11MB
Oświadczenie o realizacji wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży - Załącznik nr 2
wsparcie​_zalacznik-nr-2-oswiadczenie-przepisy-prawa-i-wytyczne.doc 0.03MB
Oświadczenie o dokonaniu weryfikacji osób mających kontakt z uczestnikami wypoczynku - Załącznik nr 3
wsparcie​_zalącznik-nr-3-oswiadczenie-weryfikacja-kadry.doc 0.03MB
Wzór „Umowa o realizację zadania publicznego” - Załącznik nr 4
wsparcie​_załącznik​_nr​_4​_-​_wzór-umowy.doc 0.13MB
świadczenie Oferenta o posiadanym koncie bankowym - Załącznik nr 5
wsparcie​_załącznik​_nr​_5-​_oświadczenie​_Oferenta​_nr​_konta.doc 0.03MB
Wzór „Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego - Załącznik nr 6
wsparcie​_zalacznik-nr-6-wzor-sprawozdania-z-wykonania-zadania-publicznego.doc 0.10MB
Zestawienie dokumentów księgowych w wersji papierowej oraz zestawienie w wersji elektronicznej - Załącznik nr 7
wsparcie​_zalacznik-nr-7-zestawienie-dokumentow-ksiegowych.xls 0.03MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.04.2022 16:47 Aneta Barbarowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Pomorski Kurator Oświaty
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
POMORSKI KURATOR OŚWIATY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT na wsparcie wykonania zadania publicznego w zakresie organizacji w roku 2022 letniego wypoczynku dzieci i młodzieży z terenu województwa pomorskiego 2.0 13.04.2022 13:52 Aneta Barbarowicz
POMORSKI KURATOR OŚWIATY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT na wsparcie wykonania zadania publicznego w zakresie organizacji w roku 2022 letniego wypoczynku dzieci i młodzieży z terenu województwa pomorskiego 1.0 11.04.2022 16:47 Aneta Barbarowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}