W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

DYŻUR KONSULA NA WYBRZEŻU

28.08.2024

Dyżur konsularny w Nesebyrze odbędzie się 20 września 2024 r.

Dyżur Nesebar

Uprzejmie informujemy, że dyżur konsularny odbędzie się 20 września 2024 r. w siedzibie Konsulatu Honorowego RP w Nesebyrze, przy ulicy Mladost 62.

Dyżur odbędzie się w godzinach: 16:30-18:30

Na spotkanie z konsulem należy umówić się telefonicznie pod nr  +359 2 902 34 15 lub +359 2 902 34 16 (wyłącznie w dni robocze w godzinach 9:00 – 16:00).

Osobom, które utracą dokument podróży (paszport lub dowód osobisty) Konsul będzie mógł wystawić paszport tymczasowy na powrót do miejsca stałego zamieszkania. Informacje o procedurze wystawiania takiego paszportu, wymaganych dokumentach i opłatach znajdują się w zakładce „paszporty”.


Przypominamy, że:

  • Powinni Państwo jak najszybciej zastrzec utracony dokument u wystawcy tego dokumentu (najłatwiej przez swój profil zaufany lub aplikację m-Obywatel) i w swoim banku.
  • Warto zgłosić utratę dokumentu bułgarskiej policji w celu uzyskania odpowiedniego zaświadczenia, które posłuży np. w przypadku konieczności udowodnienia, że osoba trzecia nielegalnie posłużyła się utraconym dokumentem. Zaświadczenie to nie jest konieczne do wyrobienia paszportu tymczasowego.
  • Za paszport należy zapłacić gotówką w bułgarskich lewach.
  • Nie można wyrobić paszportu tymczasowego on-line.
  • Konsul nie zrobi Państwu zdjęciaWymagania dotyczące zdjęcia są opisane na stronie internetowej: jak powinno wyglądać zdjęcie?
  • Konsul nie może potwierdzić Państwa tożsamości telefonicznie.
  • Konsul nie może poprosić nikogo na lotnisku, żeby wpuszczono Państwa do samolotu bez dokumentu.
  • Aplikacja m-Obywatel nie wystarczy żeby wsiąść do samolotu ani żeby przekroczyć granicę lądową.

Pamiętaj również, że konsul:

  • nie podejmuje interwencji w przypadku konfliktów wynikających z niewywiązywania się z zawartych przez Ciebie umów cywilnoprawnych (np. brudnego pokoju, złego widoku z okna, hałasujących dzieci, małej ilości i słabej jakości jedzenia itp);
  • nie ma wpływu na to kiedy odleci samolot i nie ma wpływu na pracę Twojego biura podróży, linii lotniczych ani obsługi lotniska;
  • nie reguluje zobowiązań finansowych, takich jak: długi, grzywny, mandaty, koszty postępowania sądowego, w tym usług adwokata itp.;
  • nie pełni funkcji adwokata i nie zaangażuje w Twoim imieniu miejscowego prawnika;
  • nie świadczy usług, które wykonują biura turystyczne, banki, firmy ubezpieczeniowe oraz firmy transportowe (nie dokonuje np. zmiany rezerwacji Twojego biletu, jeśli odwołany zostanie lot);
  • nie pośredniczy w poszukiwaniu miejsca zakwaterowania ani w uzyskaniu zgody na zatrudnienie.
{"register":{"columns":[]}}