W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

2.2 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej

Celem wsparcia było usprawnienie funkcjonowania administracji rządowej poprzez cyfryzację procesów i procedur dotyczących  funkcjonowania obszaru back-office. Odbywało się to poprzez ujednolicanie kluczowych systemów i interfejsów zgodnie z modelem cyfryzacji urzędów, zawartym w opracowanym przez ministra właściwego ds. informatyzacji Katalogu Rekomendacji Cyfrowego Urzędu. KRCU objęło m.in. następujące obszary: interoperacyjność, funkcjonowanie systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją, zapewnienie transparentności i otwartości administracji, standardy elektronicznej skrzynki podawczej i kompetencje cyfrowe urzędników.

W ramach realizowanych projektów przewidziano opracowanie i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań teleinformatycznych oraz wymianę najlepszych praktyk pomiędzy urzędami. Wprowadzone rozwiązania przyspieszyły załatwianie spraw w urzędach, co przełożyo się na podniesienie poziomu obsługi obywateli i przedsiębiorców.