CPPC
Centrum Projektów Polska Cyfrowa buduje nowoczesną, cyfrową i przyjazną wszystkim obywatelom Polskę.
Jak działamy?
Walczymy z biurokracją, wspieramy e-usługi w administracji, finansujemy budowę infrastruktury i edukujemy Polaków w zakresie najnowszych technologii. Dbamy o to, żeby w naszym kraju nie było osób wykluczonych cyfrowo, niezależnie od wieku i umiejętności oraz od miejsca zamieszkania.
W jaki sposób to robimy?
Umożliwiamy organizacjom, instytucjom i firmom realizację projektów finansowanych z funduszy Unii Europejskiej, które koncentrują się przede wszystkim na rozwoju e-usług, wsparciu kompetencji cyfrowych i ułatwieniu dostępu do internetu dla każdego obywatela.
W codziennej działalności skupiamy się na cyfryzacji naszego kraju, która jest nieodłącznym i niezwykle ważnym elementem jego przyszłości.
Naszą wizją jest Polska jako kraj w pełni cyfrowy: ze swobodnym dostępem do nowoczesnych rozwiązań informatycznych dla każdego obywatela. Przeniesienie jej z ery papierowej do ery cyfrowej jest naszą największą misją.
Struktura organizacyjna jednostki
CPPC kieruje Dyrektor przy pomocy Zastępcy Dyrektora i Dyrektorów Departamentów, Dyrektorów Biur oraz samodzielnych stanowisk pracy. Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Centrum Projektów Polska Cyfrowa i jest pracodawcą – w rozumieniu przepisów prawa pracy – w stosunku do pracowników CPPC.
- W ramach struktury organizacyjnej CPPC funkcjonują: departamenty, biura i samodzielne stanowiska pracy (zwane dalej „komórkami organizacyjnymi”) oraz stanowisko Zastępcy Dyrektora CPPC, podległe bezpośrednio Dyrektorowi CPPC.
- W skład departamentów mogą wchodzić: biura, wydziały i samodzielne stanowiska pracy.
- Dyrektor CPPC może powoływać zespoły robocze do realizacji zadań należących
do zakresu działania więcej niż jednej komórki organizacyjnej lub wymagających udziału pracowników więcej niż jednej komórki organizacyjnej. - Dyrektor CPPC może powierzać pracownikom CPPC pełnienie funkcji i wykonywanie obowiązków nieobjętych zakresem zadań komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy.
- Dyrektor CPPC może skierować projekt będący projektem własnym do realizacji przez inną komórkę organizacyjną niż Biuro Projektów Własnych.
W skład CPPC wchodzą następujące komórki organizacyjne i stanowiska:
1. Departament Strategii (D06):
- Wydział Strategii (D06B00-W01),
- Wydział Komunikacji (D06B00-W02),
- Wydział Digital Europe Programme (D06B00-W03);
2. Departament Zarządzania Centrum (D03):
- Wydział Nieprawidłowości (D03B00-W04),
- Wydział Zarządzania i Bezpieczeństwa (D03B00-W05),
- Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego (AW),
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych (POIN),
- Inspektor Ochrony Danych (IOD),
- Pełnomocnik Dyrektora CPPC ds. bezpieczeństwa informacji (PBI);
3. Departament Kontroli Projektów (D01):
- Wydział Kontroli Zamówień Publicznych (D01B00-W01),
- Wydział Kontroli Projektów (D01B00-W02)
4. Departament Prawny (D05):
- Wydział Prawny (D05B00-W01),
- Sekcja Egzekucji Należności (SEN)
- Wydział Zamówień Publicznych (D05B00-W02),
- Wieloosobowe stanowisko Radcy Prawnego (D05B00-W00);
5. Departament Naboru Projektów (D04):
- Wydział Naboru Projektów 1 (D04B00-W01),
- Wydział Naboru Projektów 2 (D04B00-W02),
- Wydział Ponownej Oceny (D04B00-W03);
6. Departament Koordynacji Realizacji Projektów (D02):
A. Biuro Projektów – Rozwoju Kompetencji Cyfrowych (D02B01):
1. Wydział Realizacji Projektów 1 (D02B01-W01),
2. Wydział Realizacji Projektów 2 (D02B01-W02),
Departament Koordynacji Realizacji Projektów (D02)):
A. Biuro Projektów Rozwoju Cyfrowego 1 (D02B01):
1. Wydział Realizacji Projektów 1 (D02B03-W01),
2. Wydział Realizacji Projektów 2 (D02B03-W02),
3. Wydział Realizacji Projektów 3 (D02B03-W03),
B. Biuro Projektów Rozwoju Cyfrowego 2 (D02B02):
- Wydział Realizacji Projektów 1 (D02B02-W01),
- Wydział Realizacji Projektów 2 (D02B02-W02),
C. Biuro Projektów Rozwoju Cyfrowego 3 (D02B03):
- Wydział Realizacji Projektów 1 (D02B03-W01),
- Wydział Realizacji Projektów 2 (D02B03-W02),
- Wydział Realizacji Projektów 3 (D02B03-W03)
D. Wydział Analiz i Certyfikacji (D02B00-W01);
7. Departament Koordynacji Spraw Finansowo-Kadrowych (D07):
- Główny Księgowy(D07-GK) w Departamencie Koordynacji Spraw Finansowo-Kadrowych
- Wydział Budżetu (D07B00-W01)
- Wydział Finansowy (D07B00-W03)
- Wydział Księgowości(D07B00-W02)
- Sekcja Kadr i Płac(D07B00-W04)
- Biuro HR (D07B01)
8. Biuro Administracyjne (D08);
9. Biuro IT (D09):
1. Wydział Infrastruktury IT (D09B01-W01),
2. Wydział Aplikacji IT (D09B01-W02);
10. Biuro Projektów Własnych (D10)