W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy Rzeczpospolita Polska Dofinansowane przez Unię Europejską

Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy

Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy

Program Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 jest kontynuacją Programu Polska Cyfrowa 2014-2020. To kolejny etap cyfrowej transformacji naszego kraju. 

Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy to: 

  • budowa społeczeństwa gigabitowego w Polsce 
  • nowe zaawansowane e-usługi, które pozwolą w pełni elektroniczne załatwić ważne sprawy dla obywateli i przedsiębiorców  
  • cyberbezpieczeństwo  
  • rozwój gospodarki opartej na danych, które wykorzystują najnowsze technologie cyfrowe 
  • rozwój współpracy na rzecz tworzenia cyfrowych rozwiązań problemów społeczno-gospodarczych 
  • wsparcie rozwoju zaawansowanych kompetencji cyfrowych, w tym również w obszarze cyberbezpieczeństwa dla JST i przedsiębiorców 

Pandemia COVID-19 pokazała jak istotny jest szybki rozwój ww. obszarów dla sprawnego funkcjonowania gospodarki i społeczeństw w czasie tego typu zagrożeń. To dzięki procesowi cyfryzacji możliwa jest zdalna praca i edukacja, korzystanie z e-usług publicznych (w tym usług zdrowotnych), a także robienie zakupów czy załatwianie spraw w banku bez wychodzenia z domu. 

Więcej informacji znajdziesz na stronie Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy.
 

Priorytet I: Zwiększenie dostępu do ultraszybkiego internetu szerokopasmowego 

Wspieramy likwidację białych plam na mapie Polski.  

W naszym kraju nadal są miejsce bez dostępu do sieci, co utrudnia funkcjonowanie w dzisiejszym cyfrowym świecie. Głównym celem tego priorytetu jest doprowadzenie szerokopasmowego internetu, o jak najwyższych parametrach technicznych do miejsc, w których dostęp do niego jest ograniczony. Posłużą do tego publiczne bazy danych o obecnej infrastrukturze oraz opracowane na ich podstawie analizy dostępu do usług szerokopasmowych. 

Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe 

Wspieramy projekty o oddziaływaniu ogólnokrajowym, których produkty mogą być wykorzystywane lokalnie.  

Ich celem jest utworzenie nowych e-usług i systemów informatycznych lub rozbudowa tych, które już istnieją. Projekty wesprą współpracę między różnymi sektorami, takimi jak np. administracja i służba zdrowia oraz rozwiną umiejętności cyfrowe osób zaangażowanych w ich obsługę. Połączą i ujednolicą cyfrowe usługi, które będą działać na centralnych internetowych platformach. Wszystkie będą utworzone z zachowaniem zasad dostępności cyfrowej tak, by podnieść jakość życia i zapewnić niezależność obywateli, którzy ze względu na stan zdrowia, wiek czy niepełnosprawność napotykają ograniczenia w życiu codziennym.  

Co przed nami? 

  • e-Państwo – nowoczesne e-usługi, które usprawnią funkcjonowanie administracji publicznej w Polsce. Poprawią relacje podmiotów publicznych z obywatelem i przedsiębiorcą oraz rozbudują procesy back-office.  
  • e-Zdrowie – rozwój i optymalizacja e-usług dostępnych przez Internetowe Konto Pacjenta oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w ochronie zdrowia. Rozwiązania te wesprą profilaktykę, usprawnią procesy diagnozy i leczenia oraz zwiększą dostępność i jakość specjalistycznych usług.  
  • Projekty horyzontalne – odpowiednie warunki do współpracy i efektywnej wymiany danych w systemach administracji publicznej zgodnie z założeniami Architektury Informacyjnej Państwa.  
  • Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa – większe bezpieczeństwo informacji oraz poprawa odporności systemów informacyjnych państwa i kluczowych instytucji dla funkcjonowania gospodarki.  
  • Cyfrowa dostępność i ponowne wykorzystanie informacji – digitalizacja zasobów kultury i nauki oraz ponowne wykorzystywanie informacji publicznych np. do lepszego zarządzania w administracji, planowania usług publicznych lub prowadzenia analiz.  
  • Współpraca międzysektorowa na rzecz cyfrowych rozwiązań problemów społeczno-gospodarczych – rozwiązania konkretnych problemów społeczno-gospodarczych, które ułatwią życie obywateli i usprawnią działanie administracji. Projekty te realizowane będą we współpracy między administracją, firmami, uczelniami a instytucjami naukowymi.  
  • Wsparcie umiejętności cyfrowych – szkolenia i działania, które zwiększą kompetencje pracowników odpowiedzialnych za realizację usług i projektów cyfrowych — szczególnie w zakresie cyberbezpieczeństwa.  

 

Rola CPPC w FERC Aktualne nabory