Lokalny System Informatyczny LSI
System LSI to niezbędne narzędzie, które pozwoli na zwiększenie efektywności wykonywania zadań jednostki poprzez usprawnienie, optymalizację i automatyzację wszystkich procesów związanych z organizacją naborów, oceną wniosków o dofinansowanie, współpracy z ekspertami zewnętrznymi oraz kontraktowaniem projektów.
Do kogo jest skierowany?
Użytkownikami systemu będą: wnioskodawcy, grantobiorcy, beneficjenci, eksperci zewnętrzni oraz pracownicy CPPC i KPRM będą posiadali dostęp do systemu, który umożliwia elektroniczne aplikowanie o wsparcie, uzupełnienie, aktualizację, ocenę wniosków o dofinansowanie, podpisywanie umów itp. Skrócony zostanie czas realizacji poszczególnych procesów związanych z aplikowaniem o wsparcie, poprawiona zostanie komunikacja na poziomie: wnioskodawca – administracja.
Cel projektu
Celem projektu jest optymalizacja procesów związanych z kompleksową obsługą wdrażania funduszy budżetowych i UE poprzez wytworzenie oraz wdrożenie Lokalnego Systemu Informatycznego (LSI), który przyczyni się do automatyzacji procesów związanych m.in. organizacją naborów i kontraktacją.
Lokalny System Informatyczny stanowić będzie m.in. podstawę wnioskowania o środki unijne w CPPC. Wdrożenie LSI przyczyni się m.in. do:
- usprawnienia i skrócenia czasu złożenia wniosku o dofinansowanie dla Wnioskodawców - z uwagi na brak generatora do aplikowania i obsługi złożonych wniosków o wsparcie finansowe, procesy te realizowane są z wykorzystaniem prostych narzędzi, których obsługa dla Beneficjenta jest czasochłonna, nieraz jest powodem powstawania braków formalnych czy też błędów, które zostaną ograniczone w przypadku wdrożenia narzędzia posiadającego system walidacyjny;
- usprawnienia i skrócenia czasu na ocenę wniosków dla Ekspertów – łatwiejszy dostęp do ocenianych wniosków oraz karty ocen wypełniane w systemie przyspieszą zarówno proces oceny wniosków o dofinansowanie jak i współpracę z Ekspertami w ramach zawartych umów ramowych
- budowania bazy wiedzy z pobieranych danych rejestrowanych w systemie – możliwości raportowania, analiz i monitorowania postępu procesów
- optymalizacji przetwarzania dokumentów w Instytucji – optymalizacja przetwarzania dokumentów w ramach procesów związanych z aplikowaniem i oceną wniosków o dofinansowanie przyczyni się do zwiększenia efektywności administracji publicznej w powyższym zakresie, a więc szybszej ocenie aplikacji lub ocenie większej liczy złożonych dokumentów w tym samym czasie;
System LSI da również podstawę do lepszego planowania działań w obszarze cyfryzacji. LSI to system modułowy, który w zależności od potrzeb, będzie się rozrastał o kolejne funkcjonalności.
Partnerzy Projektu
Partnerem projektu jest Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (KPRM).
Dane projektu
Nazwa projektu: Budowa i wdrożenie Lokalnego Systemu Informatycznego (LSI)
Beneficjent: Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Finansowanie
Program: Program Operacyjny Polska Cyfrowa
Działanie: 2.2. Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej
Wartość projektu: 9 150 919,45 zł
Wydatki kwalifikowalne: 9 150 919,45 zł
Wartość unijnego dofinansowania: 84,63 % dofinansowanie UE: 7 744 423,13 zł