Otwarcie pierwszej pracowni w Łodzi
15.12.2022
14 grudnia w Łodzi została otwarta pierwsza pracownia w ramach unijnego projektu „PAKT – Pracownie Aktywnego Korzystania z Technologii” sfinansowana ze środków z Funduszy Europejskich. Partnerami są: Politechnika Łódzka, Stowarzyszenie RobiszTo i Stowarzyszenie Miasta w Internecie. Dofinansowanie do projektu wyniosło aż 28 mln PLN.
Prowadzącym całe przedsięwzięcie był Prorektor ds. rozwoju – prof. dr hab. inż. Paweł Strumiłło z Politechniki Łódzkiej. Swoje uroczyste wystąpienia wygłosili również: Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu do spraw Cyberbezpieczeństwa, Janusz Cieszyński; Wojewoda Łódzki dr Tobiasz Bocheński oraz Wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik. Oktawia Gorzeńska, przedstawiciel Centrum Projektów Polska Cyfrowa odczytała komentarz Dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej Angeli Martinex Sarasoli:
Inwestycje w edukację są gwarantem trwałego rozwoju gospodarczego i społecznego. Projekty dojrzałe i perspektywiczne jak sfinansowane z budżetu UE w kwocie ponad 28 milionów złotych Pracownie Aktywnego Korzystania z Technologii to najlepszy przykład na realizację idei europejskiej spójności, wzrostu innowacyjności i budowania wysoko wyspecjalizowanego kapitału ludzkiego.
Dzięki tym pracowniom uczniowie i, co najważniejsze, kadra nauczycielska, której jakość gwarantuje prawidłową edukację dla dzieci i młodzieży, będą mieć dostęp do najnowszych technologii oraz szansę na zdobycie kluczowych z punktu widzenia polityk europejskich, kompetencji cyfrowych, gwarantujących im konkurencyjną pozycję na rynku pracy.
Minister Janusz Cieszyński i Prorektor Paweł Strumiłło na znak uroczystego otwarcia przecięli wstęgę, co rozpoczęło oficjalne funkcjonowanie Pracowni. Następnie odbyło się oprowadzenie ukazujące możliwości edukacyjne tego miejsca oraz pokaz robotyczny.
Otwarcie pierwszej pracowni PAKT dało możliwość do dyskusji i wymiany doświadczeń odnośnie roli nowoczesnej edukacji i rozwoju kompetencji cyfrowych, zarówno wśród dzieci i młodzieży, jak i dorosłych.