W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wymagania hurtowe

Pytania i odpowiedzi


P: Z czego wynika obowiązek zapewnienia dostępu hurtowego?

O: Obowiązek wynika bezpośrednio z art. 52 oraz art. 2 pkt 139 Rozporządzenia Komisji nr 651/2014 uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tzw. Rozporządzenie GBER). Obowiązek ten wynika również z zapisów umów.

 

P: W jakim zakresie OOW/Beneficjent jest zobowiązany świadczyć usługi hurtowe?

O: OOW/Beneficjent jest zobowiązany zapewnić możliwie najszerszy dostęp do hurtowych usług aktywnych, przez 10 lat od dnia zakończenia przedsięwzięcia/projektu oraz hurtowego dostępu do infrastruktury szerokopasmowej, który nie będzie ograniczony w czasie (dostęp powinien być przyznany na cały okres eksploatacji danych elementów sieci).

 

P: Czym jest oferta hurtowa?

O: Jest to dokument opracowany i opublikowany przez Operatora Sieci Dostępowej (OSD = OOW/Beneficjenta) w trybie określonym w pkt 2 Wymagań dla sieci KPO/FERC. Oferta hurtowa powinna określać ramowe warunki współpracy międzyoperatorskiej w zakresie dostępu hurtowego do Sieci KPO/FERC.

 

P: Czy każdy OOW/Beneficjent musi opracować ofertę hurtową?

O: Tak, przygotowanie takiej oferty jest obligatoryjne dla każdego OOW/Beneficjenta.

 

P: Kiedy należy złożyć ofertę hurtową do Prezesa UKE?

O: Projekt oferty hurtowej wraz z uzasadnieniem oraz dokumentacją źródłową należy przedstawić Prezesowi UKE co najmniej 3 miesiące przed jej opublikowaniem.

 

P: Czy, kiedy i gdzie, należy opublikować zatwierdzoną ofertę hurtową?

O: Tak, oferta hurtowa musi zostać opublikowana co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem świadczenia usług, na ogólnodostępnym portalu www OSD.

 

P: Czy jeśli OOW/Beneficjent posiada uzgodniony cennik hurtowy w ramach POPC, to czy mimo wszystko musi uzgadniać cennik dla nowych inwestycji z KPO/FERC?

O: Tak, w takiej sytuacji również należy uzgodnić cennik hurtowy z Prezesem UKE. W obecnych wymaganiach dla KPO/FERC określone zostały inne warunki ustalenia treści oferty, np. wprowadzono dodatkowe konsultacje oferty w biuletynie informacji publicznej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

 

P: Ile trwają prowadzone konsultacje oferty hurtowej?

O: Konsultacje trwają 14 dni.

 

P: Czy realizując inwestycje z KPO jak również z FERC dotyczące budowy sieci, można opracować jedną ofertę hurtową? Jak w takiej sytuacji pogodzić różnice w tych dokumentach, np. różne oznakowanie?

O: Tak, OSD powinien posiadać jedną ofertę na usługi świadczone na sieci KPO/FERC. W przypadku odmiennych oznakowań / logotypów można opracować dwie identyczne oferty i zastosować odpowiednie oznaczenia.

 

P: Czy można rozpocząć świadczenie usług przed zatwierdzeniem oferty hurtowej?

O: Nie. Objęcie punktu adresowego zasięgiem oznacza gotowość do świadczenia usługi, tym samym wymaga to zatwierdzenia oferty hurtowej przez Prezesa UKE.

 

P: Czy bez zatwierdzonej oferty hurtowej można rozliczyć wykonane punkty adresowe we wniosku o płatność?

O: Tak, natomiast konieczne jest przedłożenie wraz z wnioskiem o płatność potwierdzenia złożenia oferty hurtowej do Prezesa UKE oraz oświadczenia, że świadczenie usług nie zostanie rozpoczęte bez zatwierdzonej oferty hurtowej.

 

P: Do kiedy musi zostać zatwierdzona oferta hurtowa?

O: Najpóźniej w dacie osiągniecia II kamienia milowego.

 

P: Czy obowiązki hurtowe będą podlegały kontroli?

O: Tak, wszystkie aspekty poprawności realizacji przedsięwzięcia/projektu mogą podlegać kontroli, w tym również zobowiązania wynikające z obowiązku hurtowego. Kontrolę w tym zakresie na zlecenie CPPC będzie przeprowadzać UKE

 

 

{"register":{"columns":[]}}