W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wspieramy edukację cyfrową od najmłodszych lat

Podpisaliśmy umowy na szkolenia dla nauczycieli przedszkolnych

Zakończenie podpisywania umów o objęcie przedsięwzięcia wsparciem KPO

Jako jednostka wspierająca Krajowy Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, zakończyliśmy podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięcia wsparciem w ramach Inwestycji C2.1.3: E-kompetencje w ramach naboru nr KPOD.05.08-IW.06-001/24 (nauczyciele przedszkolni).

Pomoc we wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat

Głównym celem interwencji jest opracowanie kompleksowego programu szkoleń dla nauczycieli wychowania przedszkolnego. Podniosą oni swoje kompetencje cyfrowe, a następnie będą wykorzystywać je w pracy z najmłodszymi dziećmi przy wprowadzaniu ich w cyfrowy świat.

Jak będą zatem wyglądały podstawy edukacji cyfrowej? Nauczyciele będą dostosowywać treści do wieku przedszkolnego tak, aby rozwijały algorytmiczne myślenie, kształtowały postawy rozważnego korzystania z mediów cyfrowych i przestrzegały zasad higieny cyfrowej. Wszystkie te umiejętności będą stanowiły solidną bazę do dalszej edukacji, już na etapie szkolnym.

5 zupełnie nowych Przedsięwzięć

Podpisaliśmy umowy z 4 Ostatecznymi odbiorcami wsparcia na realizację 5 projektów. Są one kluczowe w przygotowaniu dzieci od najmłodszych lat do funkcjonowania w dzisiejszym świecie: opartym na wiedzy i nowych technologiach.

  1. „Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej”, projekt Stowarzyszenia Robisz.to

Odpowie na realne potrzeby edukacyjne nauczycieli przedszkolnych. Zdobędą oni umiejętności, które zwiększą efektywność ich pracy, a także umożliwią przedszkolakom lepsze przygotowanie do wyzwań edukacyjnych, które czekają na nich na kolejnych etapach edukacji.

Szkolenia będą opierały się na programie nauczania, który opracowali eksperci w zakresie nowych technologii i metody STEAM. Czerpie on z doświadczeń Stowarzyszenia z projektów „Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii” oraz „Fablab powered by Orange”.

Po spotkaniach nauczyciele będą przygotowani do:

  • Zwiększenia świadomości higieny cyfrowej wśród rodziców,
  • Kształtowania umiejętności cyfrowych u dzieci, które wesprą ich samodzielność w szkole podstawowej,
  • Wprowadzenia nowoczesnych metod nauczania oraz STEAM i PBL (Project-Based Learning),
  • Projektowania i dostosowywania pomocy dydaktycznych do indywidualnych potrzeb dzieci, poprzez wykorzystanie cyfrowych narzędzi,
  • Wprowadzenia w swoich grupach myślenia komputacyjnego, jako elementu edukacji przedszkolnej.

Poprzez szkolenia mobilne, Stowarzyszenie dotrze również do mniejszych gmin, które są oddalone od centralnych ośrodków miejskich.

  1. „Małopolska Ścieżka Rozwoju Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego” , projekt Stowarzyszenia „Miasta w Internecie”

Jego celem jest podniesienie kompetencji Nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz innych osób związanych z placówkami przedszkolnymi posiadającymi kwalifikacje Nauczycieli edukacji przedszkolnej oraz Nauczycieli wspomagających w przedszkolu, którzy pracują na terenie województwa małopolskiego. Szkolenia obejmą m.in.: wykorzystywanie TIK, aktywizację metod kształcenia oraz refleksyjną praktykę zawodową.

Eksperci przeprowadzą szkolenia dla 165 grup w cyklu szkoleń mieszanych. Przed przystąpieniem do ich realizacji oraz po ich zakończeniu uczestnicy zostaną poddani ocenie posiadanych kompetencji. Pozwoli to na monitoring przyrostu ich umiejętności i wiedzy.

  1. „ZDROWO-CYFROWO W PRZEDSZKOLU”, projekt Podkarpackiego Zespołu Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie

W ramach tego projektu nauczycielki i nauczyciele przedszkolni wezmą udział w cyklu zajęć szkoleniowych prowadzonych w sposób aktywizujący, z elementami grywalizacji oraz z wykorzystaniem e-zasobów, narzędzi i urządzeń cyfrowych. Do skuteczności oddziaływań edukacyjnych i osiągnięcia celów przyczyni się prowadzenie zajęć w konwencji cyklu Kolba: poprzez konkretne doświadczenie i refleksyjną obserwację prowadzącą do aktywnego eksperymentowania, uwieńczonego praktycznym zastosowaniem nabytych kompetencji w sposób nowatorski, kreatywny i nie odtwórczy.

Uczestnicy zapoznają się m.in. z: aplikacjami i platformami do komunikacji zdalnej z rodzicami uczniów i do udostępniania e-materiałów edukacyjno-wychowawczych oraz z e-narzędzami i e-materiałami edukacyjnymi dostosowanymi do specyfiki oddziaływań wychowawczo-edukacyjnych.

  1. „Cyfrowi Eksperci w przedszkolach w podregionie bielskim, gliwickim, rybnickim i tyskim”, projekt Akademii Humanitas

Celem tego projektu jest zwiększenie o minimum 60% kompetencji cyfrowych wśród 1 566 nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz innych osób związanych z placówkami przedszkolnymi (takich jak dyrektorzy przedszkoli posiadający kwalifikacje nauczyciela edukacji przedszkolnej, nauczyciele wspomagający w przedszkolu, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne oraz oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych), w tym min. 40 mężczyzn z podregionu NUTS 3 (obszar bielski, gliwicki, rybnicki i tyski). Eksperci przeprowadzą kompleksowe szkolenia w formie mieszanej (zdalnej i stacjonarnej) zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami uczestników.

Dodatkowo 757 przedszkoli/oddziałów przedszkolnych otrzyma środki w formie grantów na cyfrowe materiały dydaktyczne oraz uzupełnienie kompetencji nauczycieli wychowania przedszkolnego.

  1. „Cyfrowi Eksperci w przedszkolach w podregionie bytomskim, częstochowskim, katowickim i sosnowieckim”, projekt Akademii Humanitas

Dzięki temu projektowi zwiększy się o minimum 60% kompetencji cyfrowych wśród 1 492 nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz innych osób związanych z placówkami przedszkolnymi, w tym min. 40 mężczyzn z podregionu NUTS 3 (obszar bytomski, częstochowski, katowicki i sosnowiecki). Specjaliści przeprowadzą kompleksowe szkolenia zarówno w formie stacjonarnej jak i zdalnej, zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami uczestników.

711 przedszkoli/oddziałów przedszkolnych otrzyma również granty na cyfrowe materiały dydaktyczne.  Nauczyciele będą mieli również dostęp do wypracowanych materiałów w projekcie np. manuali czy scenariuszy.

Umowy zawarliśmy z następującymi Ostatecznymi odbiorcami wsparcia:

LP

Numer wniosku o dofinansowanie

Obszar

Tytuł Przedsięwzięcia

Wnioskodawca

Dofinansowanie

1

KPOD.05.08-IW.06-0076/24

dolnośląskie, opolskie

Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej

Stowarzyszenie ROBISZ TO

10 925 877,00

2

KPOD.05.08-IW.06-0038/24

małopolskie

Małopolska Ścieżka Rozwoju Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego

Stowarzyszenie "Miasta w Internecie"

9 996 963,00

3

KPOD.05.08-IW.06-0002/24

podkarpackie, lubelskie

ZDROWO-CYFROWO W PRZEDSZKOLU

Podkarpacki Zespół Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie

8 116 826,10

4

KPOD.05.08-IW.06-0037/24

śląskie 1 - NUTS3: bielski, gliwicki, rybnicki, tyski

Cyfrowi Eksperci w przedszkolach w podregionie bielskim, gliwickim, rybnickim i tyskim

Akademia Humanitas

7 856 667,40

5

KPOD.05.08-IW.06-0055/24

śląskie 2 - NUTS3: bytomski, częstochowski, katowicki, sosnowiecki

Cyfrowi Eksperci w przedszkolach w podregionie bytomskim, częstochowskim, katowickim i sosnowieckim

Akademia Humanitas

7 481 518,60

 

Serdecznie gratulujemy!

{"register":{"columns":[]}}