„Co się stanie, kiedy ktoś ukradnie mi telefon?”. Odpowiadamy na Wasze pytania
12.09.2023
Przedstawiamy Wam odpowiedzi na kolejne ważne pytania, które nam zadajecie. Oto ciąg dalszy Q&A związany z aplikacją mObywatel 2.0.
Pytania pochodzą od uczestników webinaru z ministrem cyfryzacji Januszem Cieszyńskim. Odbyło się ono w lipcu 2023 roku i wzięło w nim udział ponad 500 osób. Dziś poruszamy kwestie związane z bezpieczeństwem.
O: Jeśli zgubisz telefon albo zostanie on skradziony, wybierz jedną z metod zablokowania dostępu do danych.
1. Aktywuj mObywatela na innym urządzeniu.
2. Zgłoś to na infolinii: +42 253 54 74.
Już niedługo zrobisz to również online.
To spowoduje, że Twoje dokumenty i dane przestaną być widoczne w aplikacji na skradzionym lub zgubionym telefonie. Nikt ich nie zobaczy i nie wykorzysta.
Oprócz tego dbamy o jak najwyższy poziom ochrony Twoich danych w aplikacji. Logujesz się do niej hasłem lub biometrią, a do tego możesz wybrać logowanie dwuetapowe, czyli jedną z najlepszych metod zabezpieczenia danych. Polega na połączeniu biometrii z PIN-em. Dzięki temu, nawet gdy ktoś pozna jeden ze składników, Twoje dane nadal będą chronione.
O: Tak, dla większego bezpieczeństwa dane nie są przechowywane w systemie mObywatela 2.0, tylko w specjalnym szyfrowanym kontenerze danych. Dzięki temu są chronione przed potencjalnymi próbami cyberprzestępstw. Ponadto prowadzimy regularne audyty i testy bezpieczeństwa aplikacji.
O: Nie, ale możesz unieważnić certyfikat mDowodu, przez co nie będzie można się nim posługiwać. Aby to zrobić, wybierz "Więcej" z dolnego menu i przejdź do zakładki "Wydane certyfikaty". Zrobisz to również, aktywując aplikację na innym smartfonie lub dzwoniąc na infolinię +42 253 54 74.
Na dziś to wszystko :) Jeśli interesują Was kolejne pytania i odpowiedzi, obserwujcie stale nasz serwis. Jeśli jeszcze nie widzieliście webinaru z ministrem Cieszyńskim, gorąco do obejrzenia zachęcamy!