W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Co się stanie, kiedy ktoś ukradnie mi telefon?”. Odpowiadamy na Wasze pytania

12.09.2023

Przedstawiamy Wam odpowiedzi na kolejne ważne pytania, które nam zadajecie. Oto ciąg dalszy Q&A związany z aplikacją mObywatel 2.0.

Ekrany mObywatela 2.0

Pytania pochodzą od uczestników webinaru z ministrem cyfryzacji Januszem Cieszyńskim. Odbyło się ono w lipcu 2023 roku i wzięło w nim udział ponad 500 osób. Dziś poruszamy kwestie związane z bezpieczeństwem.

 

P: Co się stanie, kiedy ktoś ukradnie mi telefon? Czy może wykorzystać moje dane?

 

O: Jeśli zgubisz telefon albo zostanie on skradziony, wybierz jedną z metod zablokowania dostępu do danych.
1. Aktywuj mObywatela na innym urządzeniu.
2. Zgłoś to na infolinii: +42 253 54 74.

Już niedługo zrobisz to również online.

To spowoduje, że Twoje dokumenty i dane przestaną być widoczne w aplikacji na skradzionym lub zgubionym telefonie. Nikt ich nie zobaczy i nie wykorzysta.

Oprócz tego dbamy o jak najwyższy poziom ochrony Twoich danych w aplikacji. Logujesz się do niej hasłem lub biometrią, a do tego możesz wybrać logowanie dwuetapowe, czyli jedną z najlepszych metod zabezpieczenia danych. Polega na połączeniu biometrii z PIN-em. Dzięki temu, nawet gdy ktoś pozna jeden ze składników, Twoje dane nadal będą chronione.

 

P: Czy aplikacja jest zabezpieczona przed kradzieżą danych przez złośliwe oprogramowanie?

 

O: Tak, dla większego bezpieczeństwa dane nie są przechowywane w systemie mObywatela 2.0, tylko w specjalnym szyfrowanym kontenerze danych. Dzięki temu są chronione przed potencjalnymi próbami cyberprzestępstw. Ponadto prowadzimy regularne audyty i testy bezpieczeństwa aplikacji.

 

P: Czy w przypadku wycieku danych lub utraty tożsamości mogę zastrzec mDowód?

 

O: Nie, ale możesz unieważnić certyfikat mDowodu, przez co nie będzie można się nim posługiwać. Aby to zrobić, wybierz "Więcej" z dolnego menu i przejdź do zakładki "Wydane certyfikaty". Zrobisz to również, aktywując aplikację na innym smartfonie lub dzwoniąc na infolinię +42 253 54 74.

 


Na dziś to wszystko :) Jeśli interesują Was kolejne pytania i odpowiedzi, obserwujcie stale nasz serwis. Jeśli jeszcze nie widzieliście webinaru z ministrem Cieszyńskim, gorąco do obejrzenia zachęcamy!

 

Przejście do webinaru

{"register":{"columns":[]}}