Jak realnie wpłynęliście na interfejs mObywatela
19.04.2023
W marcu 2023 r. ukazał się raport dotyczący pierwszych ekranów aplikacji mObywatel 2.0, nad którą pracujemy w Pionie Innowacji i Jakości w COI. W raporcie zebraliśmy Wasze uwagi i sugestie, dzięki którym nowa wersja apki będzie jeszcze lepiej dopasowana do Waszych potrzeb!
Zobaczcie, jakie ulepszenia wprowadziliśmy, aby proces onboardingu (czyli ekranów powitalnych) był dla Was jeszcze łatwiejszy:
- Zwiększyliśmy czcionki - z 14 na 16 pikseli, aby teksty były bardziej czytelne dla ludzi z wadami wzroku oraz seniorów. Zgodnie z zasadami prostego języka zadbaliśmy o wyjaśnienie mniej zrozumiałych pojęć w interfejsie (np. Diia, eDO App).
- Skupiliśmy się na wyjaśnieniu działania kodu i skanera QR. Dodaliśmy osobny ekran wyświetlający informację o tym, skąd brać kod QR i do czego on służy. Infopage, czyli informacja dotycząca obsługi skanera, została wyświetlona przy jego włączeniu, aby użytkownicy wiedzieli, w jakich okolicznościach mogą z niego skorzystać.
Ta istotna kwestia pozwoli rozwiązać problemy dotyczące m.in. rozróżnienia skanera dostępnego w onboardingu od tego, który użytkownicy mają już w swoich telefonach (np. wbudowanego w apkę aparatu).
- Dodaliśmy godło Polski, które jest dla użytkowników ważnym elementem wzmacniającym poczucie bezpieczeństwa, co przekłada się na pozytywny odbiór całej aplikacji.
- Przycisk „+” otrzymał etykietę „dodaj”, pozwalając na bardziej czytelne i intuicyjne dodawanie dokumentów do głównego ekranu aplikacji. Ekran ten to nic innego jak szybki podgląd najważniejszych informacji wprowadzający użytkownika do dalszych modułów / usług.