Aplikacja mObywatel – poznaj wyniki badań
20.10.2022
Intensywnie pracujemy nad rozwojem mObywatela – zarówno w wersji w przeglądarce, jak i aplikacji mobilnej. Aby wiedzieć, jak możemy ją udoskonalać, musimy poznać potrzeby użytkowników. Teraz zbadaliśmy aplikację mObywatel na smartfon.
Co zbadaliśmy
Badanie miało dwa główne cele. Po pierwsze, chcieliśmy poznać opinię użytkowników o obecnej aplikacji mObywatel – co o niej sądzą, jakie mają doświadczenia w korzystaniu z niej. Po drugie, chcieliśmy sprawdzić pierwsze wrażenia na temat nowej wersji, nad którą pracujemy. Co dobrze zaprojektowaliśmy, nad czym musimy popracować, a także co możemy jeszcze zrobić.
Co wykazało badanie
Badani jako główne zalety aplikacji wskazywali wiarygodność, autentyczność i wygodę. Funkcje, z których najczęściej korzystają, to kolejno: dokumenty (dowód osobisty, prawo jazdy, mPojazd, Karta Dużej Rodziny), punkty karne, paszport COVID, e-Recepta. Utrudnieniem w używaniu aplikacji okazują się logowanie hasłem i blokada dostępu po błędnych próbach logowania.
Nowa aplikacja mObywatel
Badanym spodobał się mObywatel w nowej odsłonie – zarówno osobom korzystającym z obecnej aplikacji, jak tym, które jej nie mają. Katalog spraw, Dokumenty, Płatności i Składanie wniosków były wskazywane jako najważniejsze funkcje. Natomiast, respondenci nie potrafili powiedzieć, czym różnią się sekcje Twoje skrzynki i Twoje sprawy. Nie wiedzieli też, czego mogą się spodziewać w zakładkach Dla Ciebie oraz Ważne i aktualne.
Użytkownicy dzielili się z nami pomysłami na rozwój aplikacji. Zdaniem wielu osób powinny się w niej znaleźć między innymi:
- wzory wniosków i możliwość wysłania ich w aplikacji
- dodatkowe dokumenty – na przykład paszport, karta EKUZ, bilet komunikacji miejskiej
- możliwość opłacania mandatów
- opcja umawiania wizyt w urzędzie.