W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Aplikacja mObywatel – poznaj wyniki badań

20.10.2022

Intensywnie pracujemy nad rozwojem mObywatela – zarówno w wersji w przeglądarce, jak i aplikacji mobilnej. Aby wiedzieć, jak możemy ją udoskonalać, musimy poznać potrzeby użytkowników. Teraz zbadaliśmy aplikację mObywatel na smartfon.

baner_wynik

Co zbadaliśmy

Badanie miało dwa główne cele. Po pierwsze, chcieliśmy poznać opinię użytkowników o obecnej aplikacji mObywatel – co o niej sądzą, jakie mają doświadczenia w korzystaniu z niej. Po drugie, chcieliśmy sprawdzić pierwsze wrażenia na temat nowej wersji, nad którą pracujemy. Co dobrze zaprojektowaliśmy, nad czym musimy popracować, a także co możemy jeszcze zrobić.

Co wykazało badanie

Badani jako główne zalety aplikacji wskazywali wiarygodność, autentyczność i wygodę. Funkcje, z których najczęściej korzystają, to kolejno: dokumenty (dowód osobisty, prawo jazdy, mPojazd, Karta Dużej Rodziny), punkty karne, paszport COVID, e-Recepta. Utrudnieniem w używaniu aplikacji okazują się logowanie hasłem i blokada dostępu po błędnych próbach logowania.

Nowa aplikacja mObywatel

Badanym spodobał się mObywatel w nowej odsłonie – zarówno osobom korzystającym z obecnej aplikacji, jak tym, które jej nie mają. Katalog spraw, Dokumenty, Płatności i Składanie wniosków były wskazywane jako najważniejsze funkcje. Natomiast, respondenci nie potrafili powiedzieć, czym różnią się sekcje Twoje skrzynki i Twoje sprawy. Nie wiedzieli też, czego mogą się spodziewać w zakładkach Dla Ciebie oraz Ważne i aktualne.

Użytkownicy dzielili się z nami pomysłami na rozwój aplikacji. Zdaniem wielu osób powinny się w niej znaleźć między innymi:

  • wzory wniosków i możliwość wysłania ich w aplikacji
  • dodatkowe dokumenty – na przykład paszport, karta EKUZ, bilet komunikacji miejskiej
  • możliwość opłacania mandatów
  • opcja umawiania wizyt w urzędzie.

ZOBACZ RAPORT

{"register":{"columns":[]}}