W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pełnomocnictwa w aplikacji mObywatel – raport z badań

07.11.2022

Chcemy ulepszać nasze produkty, dlatego prowadzimy systematyczne badania pod kątem ich użyteczności. Już po raz kolejny skupiliśmy się na funkcjonalności pełnomocnictw. Zobacz raport z badań.

baner_pelnomocnictwo

Na czym polega usługa

Usługa Pełnomocnictwa polega na upoważnianiu innych osób do załatwiania spraw urzędowych w naszym imieniu. Jak to działa? Użytkownik wystawia pełnomocnictwo w aplikacji mObywatel, a wskazana osoba – również w aplikacji – je akceptuje. Po przyjściu do urzędu wybrany pełnomocnik podaje numer pełnomocnictwa i pokazuje dowód osobisty. Resztę informacji urzędnik znajdzie w systemie.

Co zbadaliśmy

W badaniu testowaliśmy prototyp usługi Pełnomocnictwa w aplikacji mObywatel. Sprawdziliśmy, czy użytkownicy potrafią:

  • utworzyć pełnomocnictwo,
  • zaakceptować pełnomocnictwo,
  • zarządzać pełnomocnictwami.

Co wynika z badań

Badani pozytywnie ocenili usługę. Nie mieli problemu z nadaniem i odebraniem pełnomocnictwa, robili to intuicyjnie. Docenili też łatwy dostęp do informacji o urzędach, które będę honorować Pełnomocnictwa w aplikacji mObywatel. Widzą korzyści z wprowadzenia takiego rozwiązania – zaoszczędzą czas.

Użytkownicy zasugerowali, że warto uprościć język i dodać wyjaśnienia trudniejszych pojęć. Zwrócili też uwagę na aspekt wizualny. Woleliby, żeby zakładki aplikacji były wyraźniej oznaczone.

Więcej informacji znajdziesz w raporcie.

ZOBACZ RAPORT

{"register":{"columns":[]}}