Technologia GPT w aplikacji mObywatel 2.0?
09.08.2023
Ogólnoświatowy zachwyt Chatem GPT trwa. W COI także dostrzegliśmy potencjał w rozwoju tego rodzaju sztucznej inteligencji, dlatego w Pionie Innowacji i Jakości pracujemy nad uruchomieniem pilotażowej wersji usługi chatbota, który w przyszłości mógłby służyć użytkownikom mObywatela 2.0.
Zgodnie z naszymi zamierzeniami technologia GPT, wykorzystująca sztuczną inteligencję, miałaby umożliwić obywatelom skuteczną komunikację w postaci wirtualnego asystenta – bota. Celem jest skrócenie czasu potrzebnego do uzyskania potrzebnych informacji.
Inteligentny bot
Aby było to możliwe, rozpoczęliśmy prace nad adaptacją technologii GPT w postaci bota tekstowego. Umożliwi to użytkownikom zadawanie pytań na tematy związane z administracją publiczną poprzez płynną, naturalną rozmowę.
Dzięki temu, w odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące usług administracji otrzymamy wyczerpującą informację zwrotną podaną w formie naturalnej wypowiedzi.
Jak będzie działał asystent?
Rozmowa z asystentem będzie się odbywała w formie pisemnej, tak jakbyśmy rozmawiali ze znajomym na jednym z popularnych komunikatorów. Aby dane użytkowników były bezpieczne, bot nie będzie mógł odczytać informacji np. o naszych danych osobowych czy punktach karnych.
Nie poprosimy go też o przeczytanie daty ważności dowodu. Bot będzie nam za to pomagał w ogólnych zapytaniach dotyczących sposobu załatwiania urzędowych spraw czy usług dostępnych w formie cyfrowej.