W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zgłoszenie utraty paszportu

Gdzie załatwisz sprawę?

Utratę paszportu lub paszportu tymczasowego za granicą zgłoś niezwłocznie w urzędzie konsularnym RP.

Złożenie zawiadomienia w konsulacie o utracie paszportu oznacza, że dokument straci ważność z dniem zawiadomienia konsula o utracie paszportu.

 

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Udaj się do najbliższego lub do wybranego przez siebie urzędu konsularnego – w celu złożenia zawiadomienia o utracie paszportu lub paszportu tymczasowego.

Nie musisz zgłaszać utraty paszportu osobiście w konsulacie jeśli posiadasz profil zaufany, certyfikat kwalifikowany albo e-dowód wówczas utratę lub uszkodzenie dokumentu paszportowego możesz zgłosić albo na piśmie na formularzu utrwalonym w postaci elektronicznej albo w Internecie przy pomocy udostępnionej  usługi elektronicznej. 

Ponadto, możliwe jest także zgłoszenie utraty dokumentu paszportowego na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym podpisem, którego  własnoręczność  poświadczył notariusz

Pamiętaj! Jeśli odnajdziesz paszport, którego utratę zgłosiłeś w konsulacie, powinieneś niezwłocznie ten dokument zwrócić organowi paszportowemu (za granicą - konsulowi).

Jak umówisz się na spotkanie?

Mailowo pod adresem podgorica.amb.sekretariat@msz.gov.pl

Jakie dokumenty musisz złożyć?

Konsul przyjmie Twoje zawiadomienie o utracie paszportu lub paszportu tymczasowego po wypełnieniu przez Ciebie formularza, który jest dostępny w konsulacie.

Z dniem złożenia tego zawiadomienia Twój dokument paszportowy traci ważność. Konsul po dokonaniu stosownych sprawdzeń wprowadzi niezwłocznie do centralnej ewidencji paszportowej informację o utracie ważności Twojego paszportu lub paszportu tymczasowego.

Pamiętaj: jeżeli odnajdziesz swój dokument paszportowy, zgłoszony konsulowi jako utracony, nie możesz już się nim posługiwać lub wycofać zawiadomienia o utracie. Odnaleziony paszport lub paszport tymczasowy należy zwrócić właściwemu miejscowo organowi paszportowemu (wojewodzie w Polsce, konsulowi za granicą). Nie można otrzymać go z powrotem.

Obowiązek zwrotu dokumentu paszportowego następuje bez względu na to, czy masz już nowy dokument wydany w miejsce utraconego, czy też nie występowałeś o wydanie nowego dokumentu.

Podjęcie próby legitymowania się tym dokumentem przy przekraczaniu granicy może spowodować poważne konsekwencje i utrudnienia.

Ile zapłacisz?

Samo zgłoszenie jest bezpłatne.

Jaki jest termin realizacji?

Konsul przyjmie Twoje zawiadomienie o utracie dokumentu niezwłocznie.

Najczęściej zadawane pytania

Co mogę zrobić w przypadku utraty lub zniszczenia dokumentu paszportowego za granicą, gdy muszę pilnie wrócić do stałego miejsca pobytu?

Jeśli utracisz dokument paszportowy za granicą - na Twój wniosek -  po potwierdzeniu Twojej tożsamości i obywatelstwa konsul wyda Ci paszport tymczasowy na powrót do miejsca stałego pobytu (w Polsce lub w innym kraju).

Pamiętaj, że konsul honorowy nie może wydać Ci dokumentu paszportowego.

{"register":{"columns":[]}}