W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Drugi dzień egzaminu ósmoklasisty zgodnie z planem

16.04.2019

Wtorek, 16 kwietnia br. był drugim dniem egzaminu ósmoklasisty, podczas którego uczniowie rozwiązywali zadania z matematyki. Egzamin odbył się bez zakłóceń i został przeprowadzony we wszystkich szkołach w Polsce. W zespołach nadzorujących znalazły się osoby z kwalifikacjami pedagogicznymi, które zgłosiły się do kuratoriów oświaty. W bazach kuratorów jest już ponad 10 tys. takich chętnych.

Grafika dotycząca egzaminu ósmoklasisty z matematyki

Podczas konferencji prasowej minister edukacji Anna Zalewska podkreślała, że kolejny dzień egzaminu ósmoklasisty odbył się bez problemów.

Egzamin ósmoklasisty różni się od egzaminu po gimnazjum, ponieważ kładzie on większy nacisk na zadania otwarte. Stąd też na dzisiejszym egzaminie z matematyki uczniowie za zadania otwarte mogli uzyskać 50 proc. punktów. W przypadku egzaminu gimnazjalnego było to 30 proc. punktów.

Jak poinformował Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dr Marcin Smolik, formuła egzaminu jest odpowiedzią na głosy płynące ze środowiska oświatowego.

– To jest realizacja postulatu, który zgłaszali nauczyciele matematyki, dyrektorzy szkół, egzaminatorzy, ale również sami uczniowie – mówił szef CKE.

Egzamin z matematyki rozpoczął się o godz. 9:00 i trwał 100 minut. Ósmoklasiści, którzy korzystali z dostosowań, na rozwiązanie zadań mieli 150 minut.

Jutro (środa, 17 kwietnia br.) ostatni dzień egzaminu ósmoklasisty. 377 tys. uczniów przystąpi do egzaminu z języka obcego nowożytnego.

Powodzenia na egzaminach!

Departament Informacji i Promocji

Ministerstwo Edukacji Narodowej

 

{"register":{"columns":[]}}