W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Employer Branding – jak to robią najlepsi pracodawcy na rynku” – dyskusja z udziałem wiceminister Marzeny Machałek podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu

08.09.2021

Wiceminister edukacji i nauki Marzena Machałek wzięła dziś udział w dyskusji „Employer Branding – jak to robią najlepsi pracodawcy na rynku, rola sektora prywatnego w reorganizacji systemu edukacji”. Debata odbyła się w ramach XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

minister Marzena Machałek podczas XXX Forum Ekonomicznego

Wiceminister Marzena Machałek podkreśliła jak istotne jest kształcenie zawodowe w kontekście działań związanych z tzw. employer branding

– Od 15 lat mamy pozytywny trend wzrostu zainteresowania nauką w zawodach. Aż 57 procent absolwentów szkół podstawowych świadomie wybiera kształcenie zawodowe. Wynika to z poprawy jakości oferty szkół i samego kształcenia w nich. Po tych szkołach można uzyskać bardzo przyzwoitą pracę. Co więcej ukończenie szkoły kształcącej w zawodzie nie zamyka drogi do dalszego kształcenia - podkreśliła wiceminister Marzena Machałek.

Sekretarz Stanu w MEiN podkreśliła, jak ważna jest współpraca ze środowiskiem przedsiębiorców, aby odpowiadać na zapotrzebowania rynku. Istotne są także zmiany w sposobnie finansowania oraz mechanizmy wspierania pracodawców inwestujących w kształcenie.

Uczestnikami panelu byli: Marcin Chludziński, prezes zarządu, KGHM Polska Miedź S.A.; Marta Florczak, członek zarządu Lidl Polska ds. Personalnych; Artur Miernik, partner, EY; prof. Rafał Mrówka ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Forum Ekonomiczne w Karpaczu jest największą w Europie Środkowo-Wschodniej platformą spotkań. Podczas kilkudniowego wydarzenia dyskutuje się o bezpieczeństwie, perspektywach rozwoju gospodarczego, współczesnych wyzwaniach i przezwyciężaniu kryzysów, a także przedstawia konkretne rozwiązania i innowacyjne idee.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}