Kolejna odsłona kampanii #KtoTyJesteś
04.10.2019
Fundacja Pomoc Polakom na Wschodzie ruszyła z kolejnym spotem w ramach kampanii społecznej #KtoTyJesteś. Ma ona na celu zachęcanie do nauki języka polskiego dzieci mieszkających poza granicami kraju, pokazując radość czerpaną z odkrywania swoich korzeni. Ministerstwo Edukacji Narodowej jest partnerem akcji. Zachęcamy do włączenia się do kampanii!
Jednym z najważniejszych zadań, przed którymi stoją dziś władze RP, jest zachowanie języka polskiego zarówno wśród potomków młodej polskiej emigracji zachodniej, jak i wśród Polaków mieszkających na terenach byłego ZSRS. To tam obserwuje się odchodzenie młodego pokolenia od języka polskiego. Pielęgnowanie języka przodków poza granicami kraju nie jest rzeczą łatwą, ale możliwą do osiągnięcia dzięki świadomym działaniom rodziców oraz skoordynowanej i właściwie ukierunkowanej polityce Państwa Polskiego. Jednym z elementów tej polityki jest właśnie kampania społeczna #KtoTyJesteś.
Główny cel akcji to kształtowanie odpowiedzialnych i świadomych postaw wobec języka polskiego oraz doskonalenie sprawności w posługiwaniu się polszczyzną. Istotne jest również wzmocnienie promocji języka polskiego poza granicami kraju, w tym mowy ojczystej – jako wartości samej w sobie oraz dbanie o naszą historię i tradycję.
W ramach kampanii powstał serwis internetowy www.ktotyjestes.pl, w którym można znaleźć m.in.: listę zagranicznych placówek edukacyjnych uczących języka polskiego oraz informacje pomocne w nauce języka polskiego na całym świecie.
Kampania #KtoTyJesteś organizowana jest przez Fundację „Pomoc Polakom na Wschodzie”, współfinansowana przez Senat Rzeczypospolitej Polskiej. Projekt wspierają Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz Fundacja „Wolność i Demokracja”.
O Fundacji „Pomoc Polakom na Wschodzie”
Fundacja “Pomoc Polakom na Wschodzie” została powołana w 1992 roku jako strategiczna Fundacja Skarbu Państwa, podlegająca pod nadzór merytoryczny Ministerstwu Spraw Zagranicznych. Od 26 lat realizuje programy skierowane do Polaków mieszkających poza granicami ojczyzny. Podtrzymywanie polskości poprzez upowszechnianie znajomości języka polskiego jest podstawowym celem statutowym Fundacji.
Poprzednia edycja #KtoTyJesteś
W trakcie pierwszej edycji kampanii #KtoTyJesteś, która odbyła się w drugiej połowie 2018 roku, organizatorzy zachęcali do poznania zalet dwujęzyczności. Łącznie związane z kampanią materiały zostały wyświetlone w mediach społecznościowych ponad 3 mln razy. Trzy spoty obejrzało ponad 600 tys. unikalnych użytkowników internetu. Temat dwujęzyczności trafił na podatny grunt, wzbudzając wśród Polonii żywą dyskusję.