W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne wydarzenia związane z Tygodniem Zdrowia Psychicznego w MEN

23.02.2024

W ramach Tygodnia Zdrowia Psychicznego w Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyło się kolejne spotkanie pn. Eksperci zdrowia publicznego o depresji dzieci i młodzieży. W wydarzeniu uczestniczyli podsekretarze stanu w MEN Paulina Piechna-Więckiewicz oraz Izabela Ziętka, przedstawiciele Ośrodka Rozwoju Edukacji, Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, liczni eksperci i ekspertki w zakresie zdrowia publicznego, naukowcy z Uniwersytetu SWPS, przedstawiciele oddziałów psychiatrycznych oraz Pracodawcy Ochrony Zdrowia.

Kolejne wydarzenia związane z tygodniem Zdrowia Psychicznego w MEN

Wspólnie z zaproszonymi gośćmi omówiono epidemiologię zjawiska depresji, sposoby pomocy dziecku w kryzysie psychicznym oraz podkreślono konieczność przeprowadzania diagnozy funkcjonalnej uczniów, którą MEN wypracował we współpracy ze środowiskiem naukowym.

W debacie poruszono m.in. potrzebę zmian w standaryzacji egzaminów szkolnych, wzmocnienia placówek specjalistycznych wsparcia dziennego, aby więcej dzieci mogło korzystać z ich pomocy oraz omówiono efekty oceniania uczniów na lekcji wychowania fizycznego.

Zwrócono również uwagę  jak istotne jest  środowisko, w którym żyje na co dzień młody człowiek. Podkreślono rolę rodziców w procesie profilaktyki stanów i zachowań o charakterze depresyjnym, a także samego zdrowienia po kryzysie psychicznym. Zwrócono również uwagę, że potrzebne są kampanie społeczne angażujące całe środowisko we wspólne działania na rzecz dobrostanu psychicznego dziecka, dotyczące podniesienia świadomości rodziców w zakresie dostępności do pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wyspecjalizowanej kadry oraz instytucji pomocowych.

Obecna na spotkaniu wiceminister Paulina Piechna-Więckiewicz oraz wiceminister Izabela Ziętka zaznaczyły, że dzieci i młodzież dotknięta depresją potrzebuje wyjątkowego wsparcia, a uczennic i uczniów nie można stygmatyzować. Przyczyny depresji mają różne uwarunkowania, ale bez względu na ich rodzaj, konieczne jest podejmowanie skutecznych działań w walce z tą chorobą.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}