Posiedzenie Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty z udziałem kierownictwa MEiN
30.04.2021
29 kwietnia br. w formie wideokonferencji odbyło się spotkanie Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty. Posiedzeniu przewodniczył Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek. Uczestniczyli w nim przedstawiciele reprezentatywnych związków zawodowych zrzeszających nauczycieli oraz korporacji samorządowych, a także strona rządowa. Podczas spotkania omawiano zagadnienia związane z powrotem do nauki stacjonarnej oraz najważniejsze założenia programów MEiN dotyczących wsparcia uczniów po długotrwałym okresie nauki zdalnej.
Posiedzenie Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty – tematy spotkania
Jednym z głównych tematów spotkania Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty był powrót do zajęć stacjonarnych. Minister Edukacji i Nauki omówił harmonogram sukcesywnego powrotu uczniów do nauki stacjonarnej w szkołach i placówkach. Minister Przemysław Czarnek przedstawił także przygotowane przez MEiN programy wspierające uczniów w powrocie do szkół po długotrwałym okresie nauki zdalnej. Dotyczą one 4 różnych obszarów. Są to:
- aktywny powrót uczniów do szkół, którego celem jest podniesienie poziomu sprawności fizycznej uczniów;
- wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dzieci i młodzieży szkolnej;
- działania profilaktyczne dotyczące wad wzroku;
- pomoc w uzupełnianiu wiedzy – dodatkowe zajęcia wspomagające.
W spotkaniu uczestniczyli również pozostali członkowie kierownictwa MEiN Marzena Machałek, Dariusz Piontkowski, Tomasz Rzymkowski oraz Wojciech Murdzek.
Wiceminister Marzena Machałek omówiła wytyczne sanitarne, które zostały przygotowane wspólnie z Ministerstwem Zdrowia oraz Głównym Inspektoratem Sanitarnym. Z kolei wiceminister Dariusz Piontkowski zaprezentował planowane rozwiązania dotyczące organizacji zajęć wspomagających.
Szef MEiN zapowiedział kontynuację pracy Zespołu. Kolejne spotkanie odbędzie się 18 maja br. w formie stacjonarnej. Tematem dalszych rozmów będą zagadnienia dotyczące pragmatyki zawodowej nauczycieli, w szczególności czasu pracy, systemu wynagradzania oraz awansu zawodowego nauczycieli.