W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spotkanie kierownictwa MEN z oświatową „Solidarnością”

03.12.2019

We wtorek, 3 grudnia br. Minister Edukacji Narodowej spotkał się z przedstawicielami prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”. W dyskusji ze związkiem uczestniczyła również wiceminister edukacji Marzena Machałek i wiceminister Maciej Kopeć.

Minister edukacji rozmawia przy stole z członkami związku zawodowego Solidarność

Uczestnicy spotkania rozmawiali o konieczności dokończenia realizacji kwietniego porozumienia pomiędzy rządem a Krajową Sekcją Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”, której zapisy zostały ujęte w ustawie z 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw. Przypomnijmy, że wdrożenie ustawy umożliwiło wprowadzenie od 1 września br. podwyżki wynagrodzeń nauczycieli, nowego dodatku dla nauczycieli wchodzących do zawodu, minimum 300 zł dodatku za wychowawstwo, skrócenie ścieżki awansu zawodowego oraz powrót do oceny pracy z 2018 r.

Minister Dariusz Piontkowski wskazał, że będzie dążył do zrealizowania porozumienia z 7 kwietnia br. w zakresie zmiany systemu wynagradzania nauczycieli. W jego opinii powinno ono jednak być powiązane z zasadami finansowania zadań oświatowych, systemem awansu zawodowego nauczycieli, czasem pracy nauczycieli, a także organizacją pracy szkół. Szef MEN wskazał, że nowe rozwiązania w tym zakresie będą uzgadniane w ścisłej współpracy ze stroną związkową oraz powinny one wpłynąć na wysokość płacy nauczycieli. Strony zgodziły się, że ich wypracowanie będzie wymagało czasu. 

Podczas spotkania przedstawiciele strony związkowej przedstawiali zagadnienia, które w ich opinii wymagają korekt lub wprowadzenia nowych rozwiązań. Ważnym aspektem spotkania była dyskusja na temat odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli, roli kuratorów oświaty, a także awansu zawodowego i systemu wynagrodzeń nauczycieli.

{"register":{"columns":[]}}