Wiceminister Katarzyna Lubnauer na Sądecczyźnie
10.06.2024
Sekretarz Stanu w MEN Katarzyna Lubnauer odwiedziła szkoły, w których realizowany jest innowacyjny program nauczania matematyki. W Szkole Podstawowej nr 21 im. Jana Pawła II w Nowym Sączu, wzięła udział w lekcji matematyki prowadzonej w ten eksperymentalny sposób, jak również zapoznała się z innowacyjnym programem nauczania astronomii w Zespole Szkół Akademickich w Nowym Sączu.
Nowosądeckie dzieci mają to szczęście, że mogą uczyć się matematyki ciekawiej, szybciej i w sposób, który powoduje, że jak pyta się je czy lubią matematykę, wszystkie podnoszą ręce. Naszym celem jest, by wszystkie dzieci w Polsce, szczególnie w te klasach I-III mogły tak się uczyć matematyki
– mówiła Katarzyna Lubnauer i dodała, że jednym z priorytetów ministerstwa na przyszłe lata jest edukacja w przedmiotach ścisłych, szczególnie w matematyce.
Innowacyjny program autorstwa prof. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej realizowany jest w ramach Nowosądeckiego Projektu Edukacyjnego już od czterech lat w czterech szkołach podstawowych i obejmuje edukację matematyczną wraz ze wspomaganiem dzieci w rozwijaniu zadatków uzdolnień matematycznych kolejno:
- w rocznym przygotowaniu przedszkolaków do szkoły ( tzw. klasy zerowe);
- przez 3 lat nauczania początkowego w szkole podstawowej;
- w trakcie edukacji matematycznej uczniów klasy od IV do VIII szkoły podstawowej.
Realizacja Nowosądeckiego Projektu Edukacyjnego została zaplanowana na 9 lat, począwszy od roku 2019 do 2028 roku.
Wiceminister Lubnauer miała tez okazję przyjrzeć się lekcjom geometrii dla uczniów klas IV, a także lekcjom astronomii w Zespole Szkół Akademickich im. Króla Bolesława Chrobrego w Nowym Sączu.
Na podstawie takich „wysp edukacyjnych” jak Nowy Sącz, MEN będzie tworzyć rozwiązania wspólne dla całej Polski
– zapowiedziała wiceminister Lubnauer.