W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wiceminister Maciej Kopeć gościem I Kongresu Nauczycieli Fizyki w Łodzi

19.09.2018

W piątek 14 września br. na zaproszenie władz Uniwersytetu Łódzkiego wiceminister edukacji Maciej Kopeć wziął udział w inauguracji I Kongresu Nauczycieli Fizyki.

Celem kilkudniowego Kongresu w Łodzi była integracja środowiska naukowego oraz środowiska nauczycieli fizyki dla wymiany doświadczeń i podejmowania wspólnych działań zmierzających do podnoszenia jakości kształcenia przedmiotu na wszystkich etapach edukacji. Zdaniem organizatorów, potrzeba podejmowania działań ukierunkowanych na osiąganie tego celu wynika z analizy zachodzących we współczesnym świecie przemian związanych z dokonującym się postępem naukowym, technicznym i technologicznym.

Wiceszef MEN w swoim wystąpieniu wskazał, że wdrażana reforma edukacji w nowy sposób określiła miejsce przedmiotów przyrodniczych, w tym fizyki w nowej ośmioklasowej szkole podstawowej i czteroletnim liceum ogólnokształcącym. Mówił również o systemie kształcenia nauczycieli i doskonaleniu zawodowym, a także przytoczył wnioski z kilku badań dotyczących nauczania przedmiotów przyrodniczych w szkołach oraz nastawienia samych uczniów do nauki i postawy wobec szkoły.

Sesje plenarne i dyskusje panelowe podczas Kongresu dotyczyły najważniejszych praktycznych zagadnień decydujących o możliwości osiągania oczekiwanych efektów nauczania fizyki. Umożliwiły także przeanalizowanie wyzwań, jakie stają przed nauczycielami fizyki wobec dokonujących się przemian. Kongres Nauczycieli Fizyki to także warsztaty i dyskusje w zespołach tematycznych prowadzone przez znanych fizyków, dydaktyków fizyki, psychologów i pedagogów ze wszystkich ośrodków akademickich kształcących nauczycieli fizyki oraz przez doświadczonych nauczycieli praktyków. Zajęcia te pozwoliły na poznawanie, dyskutowanie i współtworzenie praktycznych rozwiązań, możliwych i koniecznych do wprowadzania do nauczania i uczenia się fizyki przez uczniów.

Obradom I Kongresu Nauczycieli Fizyki towarzyszyła XXIII Jesienna Szkoła „Problemy Dydaktyki Fizyki”. Tegoroczne spotkanie dydaktyków fizyki z ośrodków naukowych w Polsce poświęcone było standardom kształcenia i systemowi doskonalenia nauczycieli fizyki oraz prezentacji badań prowadzonych w dydaktyce fizyki. Kongres Nauczycieli Fizyki objęty został patronatem honorowym Minister Edukacji Narodowej.

Zdjęcia (5)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
14.12.2023 14:57 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
14.12.2023 14:57 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}