W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce – spotkanie w MEN

17.07.2018

W dniach 11-13 lipca br. w Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyły się spotkania z przedstawicielami Europejskiej Agencji do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej oraz Komisji Europejskiej, rozpoczynające projekt pn. Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce, realizowany w ramach Programu Wsparcia Reform Strukturalnych Komisji Europejskiej.

Projekt polega na zapewnieniu doradztwa eksperckiego realizowanego przez Europejską Agencję na wniosek Ministerstwa Edukacji Narodowej, finansowanego przez Komisję Europejską w Programie Wsparcia Reform Strukturalnych.

Celem projektu jest wykorzystanie wiedzy eksperckiej Europejskiej Agencji oraz doświadczeń i rozwiązań innych krajów w przygotowaniu rekomendacji dotyczących zarówno zmian legislacyjnych, jak i działań sprzyjających wdrożeniu edukacji włączającej w codziennej praktyce polskich przedszkoli i szkół.

12 lipca br. odbyły się spotkania z rodzicami i uczniami, nauczycielami i dyrektorami przedszkoli i szkół oraz przedstawicielami organizacji pozarządowych działających na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami i przedstawicielami szeroko rozumianego systemu wsparcia (w tym poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkół i ośrodków specjalnych, placówek doskonalenia nauczycieli, bibliotek pedagogicznych, kuratoriów oświaty, uczelni wyższych).

Spotkania-wywiady miały na celu zebranie informacji  zarówno o napotykanych problemach, jak i dobrze funkcjonujących rozwiązaniach oraz przykładach dobrych praktyk w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z punktu widzenia różnych podmiotów – uczestników procesu.

Uczestnicy spotkania próbowali odnaleźć odpowiedzi na pytania, jaka powinna być główna zmiana sprzyjająca wdrożeniu edukacji włączającej w praktyce, którą należy wprowadzić i dlaczego oraz jakie są największe wyzwania w tym obszarze i jak je pokonać.

Wywiady przeprowadzili przedstawiciele Europejskiej Agencji do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej we współpracy z przedstawicielem Służby Wsparcia Reform Strukturalnych Komisji Europejskiej oraz pracownikami Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Zdjęcia (3)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
14.12.2023 14:50 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
14.12.2023 14:50 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}