WspółKongres Kultury – debata z udziałem Minister Edukacji
09.11.2024
Minister Edukacji Barbara Nowacka wzięła udział w Debacie Ministrów, kończącej współKongres Kultury. Wydarzenie było poświęcone kluczowym obszarom rozwoju polskiej kultury. Podczas paneli dyskutowano m.in. o roli edukacji kulturalnej w polskim systemie szkolnym.
Minister Nowacka podczas Debaty mówiła o roli edukacji kulturalnej i o roli nauczycieli.
Mądra polityka państwa to dbałość o kulturę. Jestem szczęśliwa, że mogliśmy zacząć kadencję od znaczących podwyżek dla nauczycieli, bo to oni decydują o tym, jakim społeczeństwem jesteśmy
– mówiła minister.
Szefowa MEN wspomniała o projekcie prowadzonym w IBE, którego celem jest wypracowanie profilu absolwenta zawierającego kluczowe kompetencje, z którymi uczeń kończyć będzie edukację szkolną. Profil jest obecnie konsultowany i finalnie będzie podstawą do opracowania zmian w edukacji.
Sylwetka absolwenta została opracowana z myślą o wymaganiach rynku pracy i dynamicznie zmieniającym się świecie. Zdefiniowaliśmy kluczowe kompetencje, które powinien posiadać młody człowiek kończący szkołę. Jedną z nich jest sprawczość, którą można kształtować m.in. poprzez zaangażowanie w kulturę
- mówiła Barbara Nowacka podczas debaty ministrów.
W debacie uczestniczyli również: Hanna Wróblewska, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Andrzej Domański, Minister Finansów.
Organizatorem współKongresu Kultury zainicjowanego przez stronę społeczną było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, partnerami – Narodowe Centrum Kultury i Miasto Stołeczne Warszawa.
Tegoroczne wydarzenie powstało z inicjatywy społecznej.To piąte spotkanie tego formatu, jednak po raz pierwszy program współKongresu powstał we współpracy ze stroną rządową. Program współKongresu zawierał 10 debat plenarnych, 20 debat panelowych, a także wydarzenia towarzyszące. W trzydniowym wydarzeniu wzięło udział ponad 4 tys. uczestników. Relacje z debat śledziło ponad 25 tys. osób.