W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Spotkanie kierownictwa MEN z autorami raportu dot. prób samobójczych

29.01.2024

W Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyło się spotkanie kierownictwa z przedstawicielami fundacji Grow SPACE. Głównym tematem spotkania było omówienie raportu dotyczącego kryzysów suicydalnych dzieci i młodzieży w 2023 roku oraz podjęcie działań prewencyjnych w szkołach, które zmniejszą liczbę prób samobójczych.

Na zdjęciu ministra Barbara Nowacka, wpatrzona w laptop, po lewej stronie ministra Piechna-Więckiewicz. Obydwie Panie analizują wyniki raportu przedstawianego na laptopie przez przedstawiciela fundacji

W spotkaniu uczestniczyły: Minister Edukacji Barbara Nowacka, podsekretarz stanu Paulina Piechna-Więckiewicz, Pełnomocnik Ministra Edukacji ds. zdrowia psychicznego uczniów oraz podsekretarz stanu Izabela Ziętka. Fundację reprezentowali Dominik Kuc, członek Rady Fundacji, w rozmowach uczestniczyli także autorzy raportu dotyczącego stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

W czasie spotkania fundacja Grow SPACE przedstawiła wyniki raportu, które wskazują, że kryzys zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży postępuje.

– Zdrowie psychiczne uczniów to obszar, który dla nas jako ministerstwa jest priorytetowy– zapewniła w czasie spotkania minister Barbara Nowacka.

– Jako Pełnomocnik Ministra Edukacji ds. zdrowia psychicznego uczniów spotykam się z ekspertami i organizacjami, zajmującymi się tematem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Musimy wypracować najlepsze rozwiązania, by skutecznie pomagać uczniom w ich problemach – powiedziała wiceminister Piechna-Więckiewicz.

Dominik Kuc z Fundacji Grow SPACE tłumaczył, że przyczyną wysokiej liczby prób samobójczych, która kolejny raz przekroczyła 2 tys. nie są wyłącznie czynniki spowodowane pandemią. To – jak przekonywał – również efekt przemocy rówieśniczej w szkole, wykluczenia i dyskryminacji.

– Będziemy dążyć do tego, by wyposażyć nauczycieli w wiedzę, która umożliwi im rozpoznanie problemów i potrzeb uczniów w kryzysie – powiedziała wiceminister Izabela Ziętka.

Na spotkaniu zwrócono uwagę na kwestię dostępności psychologów w szkołach, liczbę zatrudnianych specjalistów, prywatność udzielanych konsultacji i porad oraz przygotowania szkół do kryzysu psychicznego uczniów.

Obie strony zadeklarowały wolę dalszych wspólnych konsultacji i działań.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}