Zgłaszanie nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia na uczelniach na szczepienia przeciwko COVID-19 za pośrednictwem systemu POL-on
12.02.2021
Od poniedziałku, 15 lutego br. od godz. 8:00 rusza proces rejestracji na szczepienia nauczycieli akademickich oraz innych osób prowadzących zajęcia na uczelniach. Zapisy obejmą tych nauczycieli akademickich, którzy urodzeni są po 31 grudnia 1955 r. W jaki sposób będzie wyglądał system zgłoszenia nauczycieli? Przedstawiamy szczegółową instrukcję dotyczącą tej procedury.
- Zgłoszeń uprawnionych pracowników uczelni do Narodowego Programu Szczepień dokonują rektorzy uczelni.
- Do udziału w szczepieniach są uprawnione osoby spełniające następujące kryteria:
- nauczyciele akademiccy lub tzw. inne osoby prowadzące zajęcia,
- urodzone po 31 grudnia 1955 r.,
- aktualnie zatrudnione na uczelni.
- Do zgłoszenia pracowników uczelni na szczepienie niezbędny jest System POL-on.
Proces zgłaszania pracowników na szczepienia krok po kroku
- Uczelnia zbiera od uprawnionych pracowników deklaracje udziału w szczepieniach – jest to krok, który uczelnia organizuje i przeprowadza we własnym zakresie.
- Uczelnia w Systemie POL-on, w osobnym rejestrze przygotowuje listę pracowników zainteresowanych udziałem w szczepieniach wraz z wymaganymi danymi.
- System POL-on przekazuje listę zgłoszonych pracowników do NFZ.
- NFZ przekazuje odpowiednio posegregowane listy zgłoszeń do właściwych punktów szczepień.
- Punkty szczepień kontaktują się z zainteresowanymi pracownikami uczelni lub z koordynatorami szczepień na uczelni w celu ustalenia terminu szczepień.
Niniejsza instrukcja dotyczy kroku 3 – zgłaszania pracowników na szczepienia za pośrednictwem Systemu POL-on. Szczegółowy opis procedury znajduje się na stronach Pomocy POL-on 2.0.
Informacje o procesie zgłaszania pracowników na szczepienia przez System POL-on:
Webinarium w poniedziałek 15.02.2021 r. o godzinie 12.00 na kanale OPI PIB na YouTube
Pomoc dla użytkowników:
Problemy i pytania techniczne, dotyczące obsługi formularza w Systemie POL-on należy zgłaszać poprzez HelpDesk OPI PIB dostępny:
- za pomocą przycisku “Zgłoś uwagę” z poziomu systemu POL-on 2.0 lub
- za pomocą formularza pod adresem: https://lil-helpdesk.opi.org.pl/#/login.
W HelpDesku OPI PIB można zgłaszać problemy techniczne dotyczące obsługi „Wykazu pracowników instytucji zgłoszonych do szczepienia przeciwko COVID” lub innych elementów systemu POL-on 2.0.
OPI PIB jest dostawcą narzędzia wykorzystywanego do zgłaszania pracowników na szczepienia. Nie dysponuje wiedzą na temat samej szczepionki ani organizacji szczepień w punktach szczepień.
- Jeśli nie posiadasz konta, możesz wysłać zgłoszenie klikając w przycisk „Zaloguj przez e-mail”.
- System prześle na podany adres e-mail link. System zapyta, czy chcesz utworzyć konto w systemie i ustanowić hasło – nie są to kroki obligatoryjne. Klikając w link otworzy się formatka „Nowego zgłoszenia”. Należy wybrać:
- System: POL-on
- Charakter zgłoszenia: Techniczne
- Obszar: Szczepimy się
- Instytucja nadzorująca: OPI PIB
- Temat: temat zgłoszenia
- Opis: W polu tekstowym należy szczegółowo opisać problem. Można załączyć plik do zgłoszenia, np. zrzut ekranu, na którym wystąpił problem.
- Odpowiedź na zgłoszenie będzie udzielona w systemie HelpDesk OPI PIB. Powiadomienie o tej odpowiedzi zostanie wysłane na adres e-mail użytkownika zgłaszającego.
Materiały
Procedura szczepień wersja ujednoliconaProcedura_szczepień_wersja_ujednolicona_14-02-2021.docx 0.04MB