W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Legalizacja

Legalizacja dokumentu urzędowego to poświadczenie, że dokument pochodzi z właściwego urzędu — legalizując dokument, konsul potwierdza autentyczność podpisu i pieczęci urzędnika zagranicznego. Dzięki temu możesz posłużyć się zagranicznym dokumentem urzędowym w Polsce.

Legalizacja dotyczy państw, które nie są stronami Konwencji Haskiej znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych z dnia 5 października 1961 roku (Dz.U. z 2005 r. poz. 938).

Konsul RP w Etiopii legalizuje dokumenty pochodzące z: Etiopii, Dżibuti i Sudanu Płd. 

Pamiętaj! Konsul legalizuje wyłącznie oryginały i urzędowe odpisy dokumentów. Nie legalizuje się kserokopii oraz wydruków z systemów teleinformatycznych. Dokumenty – przed złożeniem ich konsulowi – muszą zostać uwierzytelnione przez właściwy urząd miejscowy. W większości krajów takiego uwierzytelnienia dokonuje Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Sprawiedliwości albo inny urząd centralny kraju, z którego pochodzi dokument.

Konsul odmawia legalizacji dokumentów nie zawierających superlegalizacji.

Aby umówić wizytę w konsulacie dotyczącą legalizacji, zarejestruj spotkanie na sprawy prawne w systemie e-konsulat.gov.pl

Legalizacja dokumentu kosztuje 34 USD. 

 

Jeśli zagraniczny urząd wymaga legalizacji polskiego dokumentu, zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi na stronie polskiego MSZ.

{"register":{"columns":[]}}