70 mln zł dla MŚP w konkursie „Go to Brand – EXPO 2020” na promocję w Dubaju
06.07.2021
454 wnioski o dofinansowanie na kwotę prawie 111 mln zł złożyli przedsiębiorcy w konkursie „Go to Brand - EXPO 2020”. Pozytywnie oceniono projekty 295 firm, którym przyznano niemal 69 mln zł. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła wyniki konkursu. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich jest udzielane w ramach Programu Inteligentny Rozwój.
Polskie firmy chcą podbijać zagraniczne rynki. Dowodem na to jest konkurs "Go to Brand - EXPO 2020", do którego zgłosiło się prawie 455 firm. Polscy przedsiębiorcy mają apetyt na rozwój. Z pomocą Funduszy Europejskich i środków krajowych staramy się go zaspokoić
- podkreśla wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Po wsparcie z programu sięgnęły 454 firmy, w tym 132 z województwa mazowieckiego. Najwięcej wniosków złożyły mikrofirmy - 285. 120 aplikacji pochodziło od firm małych, a 49 przedsiębiorstw średniej wielkości. Łączna wartość wnioskowanego wsparcia to ponad 111 mln zł, z czego o prawie 30,5 mln zł ubiegali się mazowieccy przedsiębiorcy. Budżet konkursu, pierwotnie zaplanowany na 50 mln zł, w związku z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, finalnie został zwiększony do 70 mln zł.). Łącznie rekomendowanych do dofinansowania zostało 295 wniosków na kwotę niemal 69 mln zł.
O „Go to Brand - EXPO 2020”
Dofinansowanie w ramach „Go to Brand” otrzymają projekty, które mają na celu promocję marek produktowych (wyrobów/usług) zarówno w trakcie wydarzeń organizowanych podczas Światowej Wystawy EXPO w Dubaju, jak również wydarzenia zaplanowane w okresie poprzedzającym EXPO 2020 i po jego zakończeniu. Wydarzenia targowe w programie obejmują kilkanaście branż i sektorów gospodarki, takich jak: biotechnologia i farmaceutyki, budownictwo, części samochodowe i lotnicze, maszyny i urządzenia, moda i kosmetyki, IT/ICT, jachty i łodzie rekreacyjne, żywność, sprzęt medyczny, meble, usługi prozdrowotne oraz energetyka, ochrona środowiska, jeździectwo i hodowla koni.
Firmy mogły uzyskać maksymalnie 455 650 zł, przy czym wymagany minimalny wkład własny wynosi 15 proc. wartości kosztów kwalifikowanych projektu. Sam projekt zgłaszany do konkursu może mieć wartość maksymalnie 1 000 000 zł.