W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Cash Lajf Balans – start kampanii dla młodzieży z Polski Wschodniej

02.03.2020

Jednym ze wskaźników łączących województwa Polski Wschodniej – lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie – jest niski poziom zaangażowania w działalność przedsiębiorczą wśród młodych osób. Cash Lajf Balans, edukacyjna kampania MFiPR, ma na celu zachęcenie ich do rozwoju pasji, które można zamienić na własny biznes. Akcja potrwa od 2 marca do 30 kwietnia.

Grafika z napisem Cash Lajf Balans

Jak wynika z badań CBOS, większość osób w wieku 15-19 lat, która mieszka w Polsce Wschodniej, nie myśli o założeniu działalności gospodarczej. Kampania Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej jest skierowana do uczniów szkół ponadpostawowych właśnie z tego regionu.

Prowadzenie firmy i osiągnięcie sukcesu w biznesie to przede wszystkim wyzwanie, ale też nieustanny rozwój. Przedsiębiorca musi umiejętnie radzić sobie nie tylko z formalnościami, lecz także ze zmieniającym się rynkiem. Dla młodych i kreatywnych osób bycie własnym szefem może być atrakcyjną formą startu w życie zawodowe, ale też szansą na indywidualne kształtowanie swojego biznesu i jego otoczenia. Stawiamy na młodych ludzi, bo to inwestycja z najwyższą stopą zwrotu – mówi minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Co przygotowaliśmy w ramach kampanii?

Zależało nam na stworzeniu prostego przekazu, dlatego na potrzeby kampanii powstał cykl ośmiu filmów dotyczących różnych tematów związanych z przedsiębiorczością i Funduszami Europejskimi. Ich bohaterami są młodzi przedsiębiorcy z Polski Wschodniej, którzy mówią o pomysłach na biznes, wyzwaniach i sukcesach. Wszystkie filmy można obejrzeć na kanale Cash Lajf Balans.

Kolejnym elementem kampanii jest gra edukacyjna Cash Lajf Balans na urządzenia mobilne. Aplikację można pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play i App Store. To kreatywna forma nauki przez zabawę – młodzież odświeża wiedzę z zakresu przedsiębiorczości i poszerza ją o elementy związane z prowadzeniem własnej firmy. Gracz sam decyduje, ile pracuje, a ile korzysta z życia, co pozwala zachować niezbędną równowagę między pracą i życiem, czyli work-life balance.

W każdy poniedziałek podczas trwania kampanii na stronie Cash Lajf Balans będą publikowane informacje o nowych konkursach z nagrodami. Uczniowie mogą wykonywać zadania indywidualnie lub zespołowo. Ponadto dla nauczycieli zostały przygotowane scenariusze lekcji dotyczące przedsiębiorczości. Materiały do pobrania znajdują się na stronie kampanii.

Kampania Cash Lajf Balans jest współfinansowana z Funduszy Europejskich z Programu Polska Wschodnia.

Bądź na bieżąco

Zachęcamy do obserwowania kampanii na Facebooku, Instagramie i YouTubie.
 

{"register":{"columns":[]}}