Drążenie wschodniego odcinka metra zakończone
26.02.2021
W tym tygodniu tarcza TMB Anna przebiła się do szybu stacji Trocka. Tym samym zakończyła drążenie wschodniego odcinka tunelu II linii metra. To ważny etap dla tej inwestycji, która została dofinansowana ze Funduszy Unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko.
Foto: Metro Warszawskie Sp. z o.o.
Szyb stacji Trocka to meta ostatniego, najkrótszego, bo nieco ponad 650 metrowego, odcinka tunelowego tarczy TBM Anna. Łącznie wydrążyła ona 2878 metrów. Był to ostatni z czterech tuneli budowanych na obu odcinkach w etapie 3+2 II linii metra.
Pod koniec ubiegłego roku pracę zakończyły pracujące na zachodzie tarcze TBM Krystyna i Elisabetta. W sumie wydrążyły 2736 metrów podwójnego tunelu.
Drążenie tuneli to przełomowy i najtrudniejszy etap podczas budowy metra. Jego zakończenie pozwala skupić się na pracach wykończeniowych i montażowych, takich jak układanie torowiska czy murowanie peronów stacji.
Pod ziemią wciąż dużo się dzieje, na wydrążonych wcześniej tunelach odcinka wschodniego wykonawca prowadzi prace przy budowie torowiska.
Projekt warszawskiego metra jest największą inwestycją z sektora transportu publicznego realizowaną z udziałem środków unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko. Metro całkowicie zmienia perspektywę rozwoju miasta. Każda budowana stacja to nie tylko poprawa mobilności przyjaznej środowisku – ale też istotny czynnik stymulujący rozwój przestrzeni miejskiej.
Metro warszawskie realizuje z udziałem Funduszy Europejskich z Programu Infrastruktura i Środowisko dwa projekty. Obydwa dotyczą budowy II linii oraz zakupu taboru. Koszt rozbudowy warszawskiego metra to ponad 6,7 mld zł, z czego środki unijne to prawie 3,8 mld zł.