Kolejne ekspresowe kilometry szlaku Via Baltica
14.07.2021
Kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka drogi S61 Śniadowo-Łomża Południe, będącego fragmentem Via Baltica. To inwestycja, która poprawi warunki przejazdu tranzytowego, a także zwiększy bezpieczeństwo ruchu i skróci czas podróży. Jej realizacja była możliwa dzięki finansowaniu ze środków krajowych i funduszy unijnych.
Naszym priorytetem jest domknięcie najważniejszych ciągów autostrad i dróg ekspresowych, a także budowa obwodnic na drogach krajowych i ekspresowych. Realizacja tego celu jest możliwa dzięki finansowaniu ze środków krajowych i funduszy unijnych. Trasa Via Baltica to jeden z najważniejszych szlaków tranzytowych łączących kraje nadbałtyckie z naszą siecią dróg szybkiego ruchu
- powiedział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.
Trasa Śniadowo - Łomża Południe to 17 km dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni. Nawierzchnia z betonu cementowego zapewni wyższą odporność na koleinowanie, co jest szczególnie ważne na trasie, z której w dużej mierze będą korzystać pojazdy ciężarowe.
Nowa trasa umożliwi połączenie z drogą wojewódzką nr 677.
Oddany dziś fragment drogi to jeden z dwóch odcinków realizowanych w ramach projektu Budowa drogi ekspresowej S61 odc. węzeł Śniadowo – węzeł Łomża Zachód, który otrzymał dofinansowanie unijne w wysokości prawie 415 mln zł z Programu Infrastruktura i Środowisko.
Via Baltica to ważny fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Na terenie Polski z ponad 311 km przyszłej drogi Via Baltica, kierowcy mają już do dyspozycji blisko 130 km. Z tego prawie 100 km to droga ekspresowa S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do Ostrowi Mazowieckiej, a pozostałe około 30 km to obwodnice Szczuczyna i Suwałk oraz odcinek Raczki-Suwałki. W budowie jest obecnie 169 km szlaku. Jeszcze w lipcu udostępnione będzie do ruchu kolejne ponad 34 km drogi ekspresowej S61.