W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejowa Zakopianka z dofinansowaniem unijnym

27.08.2020

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie dla modernizacji linii kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. To kolejna dobra informacja o wsparciu unijnym inwestycji transportowej. W ubiegłym tygodniu KE powiedziała „tak” dla finansowania 42-kilometrowego odcinka S19.

Na grafice napis: "715 mln zł z UE na modernizację kolejowej Zakopianki ze Skawiny do Zakopanego jest już pewne!" Obok mapa linii kolejowej.

Decyzja Komisji oznacza, że finansowanie jest pewne. Takie decyzje są wydawane w przypadku największych inwestycji współfinansowanych z UE.  To efekt rzetelnej pracy nad inwestycją  – mówi minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Całkowity koszt inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA to prawie 1,5 miliarda złotych, w tym dofinansowanie UE z Programu Infrastruktura i Środowisko to ponad 715 milionów złotych. Za te pieniądze przebudowanych lub zmodernizowanych zostanie prawie 117 kilometrów linii kolejowych oraz 36 przystanków i stacji kolejowych, 16 mostów oraz 2 wiadukty kolejowe. Przeprowadzone prace pozwolą w przyszłości na wdrożenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS).

Po realizacji inwestycji dopuszczalna maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich na liniach 97 i 98 będzie wynosić 100 km/h, a na linii 99 – 120 km/h, natomiast dla pociągów towarowych maksymalna prędkość będzie wynosić 80 km/h.

Zakończenie przedsięwzięcia jest planowane w 2023 roku.

Jest to 106 decyzja KE dla dużego projektu w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko – największego programu finansowanego z funduszy unijnych na lata 2014-2020 w Polsce.

{"register":{"columns":[]}}