W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Metro na Bródno: Maria rozpoczyna pracę

04.05.2020

Kolejny etap budowy metra na Bródnie – pierwsza tarcza TBM Maria została uruchomiona. Będzie drążyła tunel w kierunku stacji Trocka. Inwestycja powstaje przy wsparciu środków unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko.

200504_Metro_Brudno_gov

– Miesiąc temu druga linia warszawskiego metra wydłużyła się o trzy stacje na Woli, dziś w kolejny etap realizacji weszła jej rozbudowa w kierunku Bródna. Duży wkład w sukces tych inwestycji mają pieniądze z Programu Infrastruktura i Środowisko, które w prawie 55 procentach pokrywają całkowite koszty projektu. Metro Warszawskie jest jednym z największych beneficjentów unijnego wsparcia w Polsce – zaznacza minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak

Tarcze TBM Anna i Maria zostały opuszczone do szybu startowego na budowie II linii na stacji Bródno w połowie marca. Przez ten czas tarcze montowano, a następnie wprowadzano w rozruch. Po około miesiącu w ślad za Marią ruszy tarcza Anna. Pierwsza tarcza swoją pracę powinna zakończyć jesienią.

Budowa metra na Bródnie jest częścią inwestycji „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, którego całkowita wartość wynosi przeszło 3,5 miliarda złotych, a dofinansowanie unijne z Programu Infrastruktura i Środowisko to ponad 1,9 miliarda złotych.

Projekt zakłada budowę 6 kilometrów linii z pięcioma stacjami,  trzy stacje w kierunku wschodnio-północnym (Zacisze, Kondratowicza i Bródno) i dwie stacje w kierunku zachodnim (Ulrychów i Powstańców Śląskich). W ramach inwestycji miasto zakupi również 17 sztuk składów do obsług I i II  linii metra.

{"register":{"columns":[]}}