W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mosty dla Regionów: 1,2 miliona złotych rządowego wsparcia dla przeprawy na Bugu

01.07.2020

Budowa przeprawy przez rzekę Bug pomiędzy miejscowościami Granne i Krzemień Wieś stanie się faktem. Inwestycja, realizowana z programu Mosty dla Regionów, otrzymała dotację z budżetu państwa. Dzisiaj, w obecności premiera Mateusza Morawieckiego i minister Małgorzaty Jarosińskiej-Jedynak, podpisano umowę o dofinansowanie kosztów opracowania dokumentacji projektowej niezbędnej do otrzymania pozwolenia na budowę tej inwestycji.

20200701223635_4N2A0161

Przeprawa mostowa pomiędzy miejscowościami Granne i Krzemień Wieś istniała niegdyś jako element Wielkiego Gościńca Litewskiego, głównego traktu łączącego Warszawę i Wilno. Ostatni most istniejący w tym miejscu został zniszczony około 1920 roku. Zlikwidowana przeprawa nie przerwała jednak istniejących od lat silnych powiązań rodzinnych, społecznych i gospodarczych pomiędzy mieszkańcami obu stron rzeki.

Odtworzenie historycznego połączenia komunikacyjnego ułatwi współpracę między Mazowszem i Podlasiem. Ponadto, wpłynie na rozwój lokalnej przedsiębiorczości i pozwoli na odnowienie dawnych więzi społecznych - mówi minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Liderem projektu jest powiat siemiatycki działający na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy: powiatami siemiatyckim i sokołowskim, gminą Jabłonna Lacka oraz Perlejewo.

Cały koszt przygotowania dokumentacji przedprojektowej i projektowej wynosi blisko 1,5 mln zł, z czego około 1,2 mln zł pokryje dofinansowanie z rządowego programu Mosty dla Regionów.

Koszt całej inwestycji, która zakłada budowę przeprawy mostowej przez rzekę Bug wraz z drogami dojazdowymi między wsią Granne w powiecie siemiatyckim oraz wsią Krzemień Wieś w powiecie sokołowskim, szacowany jest na około 91,5 mln zł. Nowy most będzie spełniał parametry techniczne i użytkowe drogi klasy „G” oraz zostanie zaprojektowany na najwyższą klasę obciążenia taborem samochodowym (klasę „A”) oraz na obciążenie pojazdami specjalnymi zgodnie z umową standaryzacyjną NATO – STANAG 2021.

{"register":{"columns":[]}}