POIiŚ a bezpieczeństwo dzieci. Myślimy o nich nie tylko w dzień dziecka
31.05.2019
W okolicy 1 czerwca wszyscy o dzieciach mówią z większym niż zwykle uśmiechem i ciepłem. My, realizując Programem Infrastruktura i Środowisko, o najmłodszym myślimy przez cały rok. A zwłaszcza o ich bezpieczeństwie podczas podróży i na drogach.
Program Infrastruktura i Środowisko to nie tyko wielkie inwestycje czy setki ton betonu, z którego powstają wiadukty, kolejne kilometry autostrad, ściany nowoczesnych oddziałów szpitalnych czy oczyszczalni ścieków. Te inwestycje w infrastrukturę i ochronę środowiska są oczywiście bardzo ważne. Tak samo ważne jest jednak dla nas bezpieczeństwo dzieci, ich rodziców, wszystkich pieszych oraz podróżujących przeróżnymi środkami transportu.
Misja nosorożca
Prawidłowe nawyki na drodze wyrabiamy już od najmłodszych lat. To dlatego w POIiŚ realizujemy kampanie edukacyjne skierowane do dzieci oraz ich opiekunów (nauczycieli, wychowawców, rodziców). Przez cały rok, już od trzech lat, Urząd Transportu Kolejowego prowadzi ogólnopolską akcję Kampania Kolejowe ABC. Tylko w zeszłym roku działania UTK objęły blisko 3000 dzieci z ponad 100 placówek. Ale spotkania i zajęcia edukacyjne w szkołach i przedszkolach to tylko część tego projektu. Uzupełnia je kampania społeczna w mediach, która dotyka kwestii bezpieczeństwa wszystkich pasażerów. Na wszystkie działania, które UTK ma zamiar przeprowadzić w ciągu 5 lat, urząd otrzymał ponad 23,4 mln zł z funduszy unijnych. Ale już teraz nosorożca Rogatka zna chyba każdy, kto chociaż raz w ostatnim czasie podróżował koleją. A dzieci mogą go poznać osobiście w czasie lekcji prowadzonych przez UTK.
Ustąp pierwszeństwa!
Konieczność ustąpienia pierwszeństwa jest jedną z pierwszych zasad wpajanych młodym użytkownikom dróg. Dzieci obecne są na drogach i chodnikach w wielu sytuacjach – są rowerzystami, rolkarzami, jeżdżą na hulajnogach albo towarzyszą rodzicom w podróży samochodem. Kampania prowadzona przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, skierowana jest do wszytskich użytkowników ruchu drogowego również tych najmłodszych. Na działania edukacyjne dotyczące respektowania obowiązujących przepisów panujących na drogach KRBRD dostał ponad 21 mln zł.
Kampanie KRBRD są widoczne i zapadają w pamięć. Zeszłoroczna odsłona poświęcona była nadmiernej prędkości. Spoty emitowane były w telewizyjnym prime timie, w mediach społecznościowych oraz w kinach. W tym roku w całej Polsce oglądać możemy ciąg dalszy projektu – w mediach obecna jest już kampania dotycząca udzielenia pierwszeństwa przejazdu przez kierowców. Pokazuje zagrożenia, jakie niosą za sobą nieostrożne zachowania. Zarówno autorzy kampanii, jak i my wszyscy mamy nadzieję, że doprowadzi ona do trwałych zmian postaw kierowców. Konsekwencje roztargnienia czy nieuwagi film pokazuje bardzo dobitnie. A mali bohaterowie spotu – nawet ci, których na ekranie nie widzimy – chwytają ze serce.
Zdjęcia (2)
- Ostatnia modyfikacja:
- 31.05.2019 16:06 Zuzanna Orczyc-Musiałek
- Pierwsza publikacja:
- 31.05.2019 16:06 Zuzanna Orczyc-Musiałek