W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polskie firmy konkurują jakością

27.11.2019

PKP InterCity to "100% Polski Produkt". Minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak wręczyła przedstawicielom przewozowej spółki kolejowej nagrodę specjalną przyznaną przez jury konkursu organizowanego przez tygodnik "Do Rzeczy". PKP Intercity S.A. została wyróżniona w konkursie za „realizację na najwyższym poziomie przewozów dalekobieżnych na terenie Polski oraz w relacjach międzynarodowych”.

W sali oświetlonej na fioletowo, na tle ścianki z napisem 100% Polski Produkt, przemawia Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Minister Jarosińska-Jedynak podkreśliła, że jako konsumenci mamy wybór i coraz częściej kierujemy się także pochodzeniem produktów. Wiemy, że to zaprocentuje dla polskiej gospodarki. Jak wynika z raportu "Moda na polskość. Postawy, opinie i oczekiwania Polaków", informacja o tym, że projekt został wyprodukowany w naszym kraju zachęca do zakupu 87 proc. Polaków.

Bardzo cenne jest promowanie rodzimych firm, które oferują wysokiej jakości produkty i usługi. Moda na lokalne i regionalne produkty oraz pytania o miejsce pochodzenia produktów potwierdzają, że Polacy są coraz bardziej świadomi znaczenia swoich codziennych wyborów – mówiła minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Korzyścią dla gospodarki z wyboru produktów wyprodukowanych w Polsce przez przedsiębiorstwa o rodzimym kapitale oraz korzystających z usług świadczonych przez tego typu firmy jest wspieranie pracodawców i pracowników, tworzenie nowych miejsc pracy i zwiększenie wartości PKB.

Co ważne, dokonanie przez klientów wyboru polskiego produktu ułatwiają sami producenci. Od pewnego czasu chętnie przyznają, że dobra jakość to synonim widocznych oznaczeń "wyprodukowane w Polsce". Polskie produkty w znakomitej większości są produktami wysokiej jakości, które z sukcesem konkurują na europejskich i światowych rynkach. Polscy producenci w ten sposób starają się zwrócić naszą uwagę i konkurować z zagranicznymi markami.

Konkurs skierowany jest do polskich firm, które z powodzeniem podnoszą wartość własnych marek i odnoszą sukcesy rynkowe w Polsce i za granicą. W ramach konkursu nagradzane są najlepsze produkty lub usługi do których wytworzenia użyto komponentów, technologii, know-how i kapitału polskiego.

Tegoroczna czwarta edycja Konkursu "100% Polski Produkt" jest objęta patronatem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

{"register":{"columns":[]}}