W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Ruszył przetarg na rozbudowę DK22 między Chojnicami a Czerskiem

10.11.2021

Stara betonowa nawierzchnia, przykryta cienkim dywanikiem bitumicznym, zostanie rozebrana. W jej miejsce, na odcinku o długości ponad 22 km, powstanie nowa droga o mocniejszej konstrukcji. Przebudowane zostaną mosty i skrzyżowania, a wzdłuż drogi powstaną chodniki i ścieżka pieszo-rowerowa. Ogłosiliśmy właśnie przetarg na rozbudowę DK22 od Chojnic do Czerska.

Zdjęcie przedstawia drogę krajową nr 22 między Czerskiem a Chojnicami. Na pierwszym planie jezdnia z samochodem, w oddali znaki drogowe. Wśród znaków tablica drogowskazowa z oznaczeniem odległości do Chojnic i Człuchowa.

Na oferty czekamy do 15 grudnia 2021 r. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 20 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca).

Kryteriami oceny ofert będą: cena (60 proc.), wydłużenie gwarancji od roku do 5 lat (30 proc.) i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące (10 proc.).

Link do postępowania: O.GD.D-3.2411.05.2021

Zakres prac

W ramach prac budowlanych rozbudowany zostanie odcinek DK22 od końca obwodnicy Chojnic do Czerska o długości ok. 22,5 km. Obecnie ten odcinek drogi jest wykonany z płyt betonowych przykrytych dywanikiem z nawierzchni bitumicznej, która zostanie rozebrana. Przyszły wykonawca zbuduje nową konstrukcję i nawierzchnię drogi dostosowanej do nośności 11,5 t/oś. W ramach prac przebudowane zostaną skrzyżowania, powstanie droga dojazdowa, zatoki autobusowe, chodniki oraz ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscami odpoczynku i rekreacji rowerzystów.

Ponadto przebudowany zostanie most i kładka na Suskiej Strudze, powstaną też przepusty pod drogami. Na trasie zbudowany zostanie również system odwodnienia ze zbiornikami na wody opadowe, kanał technologiczny, oświetlenie i ekrany akustyczne.

Oczekiwane rezultaty

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego). Zwiększy też dostępność transportową terenów sąsiadujących z inwestycją.

Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.

{"register":{"columns":[]}}