W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

EMAS i racjonalna gospodarka odpadami

05.09.2022

Według danych GUS z 2020 r. gospodarstwa domowe produkują 10,4 mln ton odpadów komunalnych rocznie, przemysł w tym samym czasie wytwarza aż 109,5 mln ton śmieci!

emas

Konieczne są zatem działania związane z ponownym użyciem materiałów. Szkło, papier i tworzywa sztuczne nie muszą zalegać na składowiskach. Odpowiednio posortowane i przetransportowane do przetwórni mogą zostać przerobione na nowe produkty lub energię.

Odpady komunalne można przekształcić w paliwo alternatywne i wykorzystać na cele energetyczne korzystając z dotacji (odnośnik do strony)

Firmy, które chcą sprostać oczekiwaniom społeczeństwa związanym z odpowiedzialnością za racjonalne gospodarowanie odpadami coraz częściej szukają rozwiązań przyjaznych dla ochrony środowiska i wprowadzają do swojego modelu biznesowego system zarządzania środowiskowego.

Największą grupę organizacji posiadających w Polsce wdrożony system ekozarządzania i audytu stanowią właśnie organizacje z sektora recyklingu.

EMAS oferuje im dostęp do informacji na temat najlepszych praktyk dotyczących pięciu obszarów gospodarowania odpadami (opracowanie strategii gospodarki odpadami, wzmocnienie zapobiegania powstawania odpadów, promowanie ponownego użycia i przygotowanie do ponownego użycia, ulepszenie systemu zbierania oraz przetwarzanie odpadów) i związanych z nimi działań, sektorowych wskaźników efektywności środowiskowej do pomiaru własnej efektywności środowiskowej oraz sektorowych kryteriów doskonałości.
Wskazuje drogę rozwoju i udowadnia, że efektywne gospodarowanie odpadami wiąże się m.in. z wdrożeniem eko-innowacji i zasad gospodarki cyrkularnej.

Zastosowanie odpowiedniej technologii czy urządzeń, pozwala, aby z pozoru bezwartościowe materiały dostały „drugie życie” natomiast firma poprawiła swoje wyniki finansowe i wizerunek wśród konsumentów i lokalnej społeczności.

 

{"register":{"columns":[]}}