W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Informacja o sposobach zgłaszania skarg i wniosków w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska

Do rozpatrywania skarg, wniosków, petycji oraz listów kierowanych do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wyznaczone jest Biuro Prawne. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).

Jak składać skargi, wnioski:

Skargi i wnioski można składać:

  • pisemnie na adres:

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
Al. Jerozolimskie 136
02-305 Warszawa

  • pisemnie -  bezpośrednio w  siedzibie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w godzinach 8.00-16.00,  Al. Jerozolimskie 136, 02-305 Warszawa
  • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@gdos.gov.pl
  • poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą
  • skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Biura Prawnego.

Osobiste przyjęcia interesantów w sprawach skarg, wniosków, petycji i innych sygnałów obywatelskich: godziny przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków.

Przy przygotowywaniu skargi lub wniosku możecie Państwo skorzystać z niniejszego formularza: formularz skargi/wniosku

Skarga może dotyczyć w szczególności zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności, przewlekłego lub biurokratycznego prowadzenia spraw.

Wnioski mogą dotyczyć m.in. ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania danego urzędu, wzmocnienia praworządności, zapobiegania nadużyciom.

Przy składaniu skarg, wniosków i petycji prosimy pamiętać, że urzędy administracji publicznej przy rozpatrywaniu kierowanych do nich spraw przestrzegają swojej właściwości. W przypadku wątpliwości, czy do załatwienia Państwa sprawy właściwy jest Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, prosimy nawiązać kontakt telefoniczny z sekretariatem  Biura Prawnego, nr tel. +48 22 310-67-00.

UWAGA:

  • Gdyby Państwo zamierzali przesłać skargę lub wniosek w innej formie niż powyższe formularze, należy pamiętać, że skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres wnoszącego skargę lub wniosek.
  • Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu mogą być pozostawione bez rozpoznania.
  • Klasyfikacja czy pismo jest skargą czy wnioskiem należy do organu rozpatrującego i jest zależna od treści pisma a nie od jego formy.
  • Skargi i wnioski załatwiane są w terminie miesiąca od daty wpływu do urzędu. Jeśli sprawa jest szczególnie skomplikowana może być rozpatrzona w terminie dwóch miesięcy od daty wpływu do urzędu. W sytuacjach szczególnych organ może wyznaczyć inny termin rozpatrzenia sprawy o czym musi powiadomić składającego skargę lub wniosek oraz podać przyczynę wyznaczenia dłuższego terminu.
  • Składanie skarg i wniosków jest wolne od opłat.
  • Jeżeli uznają Państwo za uzasadnione, w kierowanej do Kancelarii korespondencji można zastrzec, że zawarte w pismach dane osobowe nie powinny być przekazywane innym organom administracji.
  • Złożenie skargi lub wniosku nie może powodować żadnych negatywnych konsekwencji wobec składającego jeśli działa on w granicach prawem dozwolonych.
  • Bez odpowiedzi pozostanie również korespondencja ponawiana w sprawach skarg, które już zostały rozpatrzone i uznane za bezzasadne o ile nadawca nie przedstawi nowych faktów lub okoliczności w sprawie, której skarga dotyczy (sprawy rozpatrywane w trybie art. 239 § 1 Kpa)”.

Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową:

Opis dostępu do budynku Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska znajduje się w deklaracji dostępności.

W przypadku zapotrzebowania na dodatkowa asystę lub pomoc ze strony pracownika urzędu uprzejmie prosimy o wcześniejsze zgłoszenie pod nr tel.: 22 310-67-00 swojej obecności w celu ustalenia dogodnego terminu i zapewnienia wsparcia ze strony pracownika.

Informacja dla osób głuchych i słabosłyszących o tłumaczu migowym on-line

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zapewnia komunikację przy wsparciu tłumacza języka migowego online w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą skorzystać z pomocy tłumacza online Polskiego Języka Migowego (PJM) i Systemu Językowo-Migowego (SJM) podczas kontaktu z pracownikiem Urzędu. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się.

Z usługi można skorzystać na dwa sposoby:

  • Poprzez zgłoszenie się osoby głuchej/słabosłyszącej ze swoją sprawą do Urzędu, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi (kancelaria VII piętro), ale także z poziomu komputera każdego pracownika.
    Pracownik połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między osoba głuchą a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
  • Bez wychodzenia z domu z poziomu strony internetowej Urzędu: https://www.gov.pl/web/gdos. Usługa oznaczona jest międzynarodowym symbolem pomocy osobom Głuchym w postaci migających dłoni.
    Wystarczy posiadanie sprzętu komputerowego wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do internetu.
    Usługa jest dostępna po kliknięciu w ikonę dwóch dłoni. Kliknięcie wywołuje połączenie z tłumaczem, który pośredniczy w rozmowie telefonicznej z pracownikiem Urzędu.

Osoba uprawniona (Głucha, słabosłysząca, z niedosłuchem) ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z Generalną Dyrekcją Ochrony Środowiska.
Osobą przybraną jest ktoś, wybrany przez osobę uprawnioną, kto skończył 16 lat i ma za zadanie ułatwienie porozumienia między osobą uprawnioną a organem administracji publicznej oraz udzielenie jej pomocy w załatwieniu spraw.
Prawo do korzystania z osoby przybranej może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228). W przypadku skorzystania przez osoby uprawnione z prawa do korzystania z osoby przybranej, podmioty zobowiązane (urzędy) nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM, SJM lub SKOGN przez osoby przybrane.
 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.01.2021 12:23 Anita Omelczuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anita Omelczuk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 21.0 22.10.2024 13:11 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 20.0 19.09.2024 07:41 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 19.0 18.09.2024 15:08 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 18.0 18.09.2024 14:23 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 17.0 07.08.2024 12:49 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 16.0 06.08.2024 12:17 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 15.0 06.08.2024 12:10 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 14.0 06.08.2024 12:08 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 13.0 06.08.2024 07:36 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 12.0 31.07.2024 07:38 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 11.0 09.05.2024 07:44 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 10.0 30.03.2023 13:50 Judyta Mikołajczuk
Skargi i wnioski 9.0 05.04.2022 12:09 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 8.0 05.04.2022 09:13 Judyta Mikołajczuk
Skargi i wnioski 7.0 01.12.2021 09:19 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 6.0 01.12.2021 09:16 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 5.0 01.12.2021 09:09 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 4.0 01.12.2021 09:07 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 3.0 01.12.2021 08:52 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 2.0 17.08.2021 13:59 Anita Omelczuk
Skargi i wnioski 1.0 04.01.2021 12:23 Anita Omelczuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}